Fülszöveg
Hogyan neveljen olvasókat az iskola? Főként hogyan neveljen olyan olvasókat, akik haszonnal forgatják a könyvet, a környező világ megismerését, életeszményeit kiteljesítését keresik benne, az olvasottak nem tűnnek el nyomtalanul érzelem- és gondolatvilágukból. Szocialista társadalmunk az iskolától, nevezetesen az irodalomtanártól kéri számon az "értő" olvasókat. Milyen eljárásokkal, módszerekkel érheti el az irodalomtanár, hogy akár szakmunkássá, akár értelmiségivé nevelődő tanítványai valóban fogékonyak legyenek az irodalom szépségei iránt és a könyvtárak vagy könyvesboltok polcain felhalmozott sok-sok könyvből okos kereséssel, választással mindig megtalálják a jót, a hasznosat? Erre próbál válaszolni ez a könyvecske.
Szerzőnk tanári tapasztalatából, sikeres munkájának gyakorlatából indul ki, megpróbálta mások számára is, elsősorban pedagógustársai számára vázolni próbálkozásait, azt, hogy a magyartanár adott körülmények között - (kisvárosban, többségébne munkás- és...
Tovább
Fülszöveg
Hogyan neveljen olvasókat az iskola? Főként hogyan neveljen olyan olvasókat, akik haszonnal forgatják a könyvet, a környező világ megismerését, életeszményeit kiteljesítését keresik benne, az olvasottak nem tűnnek el nyomtalanul érzelem- és gondolatvilágukból. Szocialista társadalmunk az iskolától, nevezetesen az irodalomtanártól kéri számon az "értő" olvasókat. Milyen eljárásokkal, módszerekkel érheti el az irodalomtanár, hogy akár szakmunkássá, akár értelmiségivé nevelődő tanítványai valóban fogékonyak legyenek az irodalom szépségei iránt és a könyvtárak vagy könyvesboltok polcain felhalmozott sok-sok könyvből okos kereséssel, választással mindig megtalálják a jót, a hasznosat? Erre próbál válaszolni ez a könyvecske.
Szerzőnk tanári tapasztalatából, sikeres munkájának gyakorlatából indul ki, megpróbálta mások számára is, elsősorban pedagógustársai számára vázolni próbálkozásait, azt, hogy a magyartanár adott körülmények között - (kisvárosban, többségébne munkás- és mezőgazdaságban dolgozó szülők gyermekeinek társaságában) mi mindent tesz vagy tehet az órán vagy órán kívüli irodalmi foglalkozásokon az olvasóvá nevelés ügyéért. Rövid összefoglaló munkáját elsőként adjuk közre Tanári műhely című sorozatunkban amelynek további kiadványaival a magyar nyelv és irodalom vagy ezzel szoros kapcsolatabn levő más tantárgy oktatóinak nyilvános tapasztalatcseréjét kívánjuk megszervezni.
Ezek közül jónéhány nem íródot kiadásra, tudományos dolgozat jellege volt, de közérdekű, didaktikai célzatossága folytán a kiadó időszerűnek véle közrbocsájtását. Abból az elvből és tapasztalatból indultunk ki, hogy minden jó pedagógus gyakorlatában van olyan élmény,sajátos módzser vagy eljárás, amely bevált, minden alkalommal eredményre vezetett és igazolta kezdeményezőjét.
Tegyük hát mindezt érdeklődést, kezdeményezést, kísérletezést kiváltó közkinccsé.
Vissza