| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 327 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-1423-3 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52517. |
| Előszó | 5 |
| A történelmi fogalomszint-vizsgálat elméleti alapjai és módszerei | 7 |
| A történelmi fogalomszint-vizsgálat metodológiája | 7 |
| A történelmi tény | 13 |
| A történelmi fogalom | 20 |
| A történelmi tények és fogalmak közötti kapcsolatok | 33 |
| A történelmi képzetek és fogalmak | 36 |
| A történelmi fogalomszint-vizsgálat módszere | 47 |
| A tanulók eredményei | 77 |
| Az 5. osztályos tanulók eredményei | 77 |
| Az átlagos teljesítmények | 78 |
| A feladattisztázás eredményei | 81 |
| A feladat megoldása | 87 |
| A válaszok struktúrája | 103 |
| Az átlagostól eltérő eredmények | 109 |
| A 8. osztályos tanulók eredményei | 130 |
| Az átlagos teljesítmények | 130 |
| A feladattisztázás eredményei | 132 |
| A feladat megoldása | 136 |
| A válaszok struktúrája | 151 |
| Az átlagostól eltérő eredmények | 164 |
| A IV. osztályos gimnazisták eredményei | 189 |
| Az átlagos teljesítmények | 189 |
| A feladat megoldása | 190 |
| A válaszok struktúrája | 203 |
| Az átlagostól eltérő eredmények | 216 |
| Az eredményeket befolyásoló tényezők | 243 |
| A tágabb környezet | 245 |
| A családi környezet | 247 |
| Az iskolai környezet | 250 |
| A tanítás módja | 258 |
| A történelmi fogalmak tanítása és a fogalomszintek | 281 |
| Lehet-e fogalmakat tanítani? | 283 |
| A szemléletes képi fogalmak szintje | 295 |
| Elvont-differenciálódó fogalmak | 306 |
| Rendszeres fogalmi gondolkodás | 317 |
| A tanulók neme | 244 |