kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Balassi Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 704 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-506-158-7 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 17 |
| Köszönetnyilvánítás | 24 |
| Bevezető | 26 |
| BEVEZETÉS A TUDOMÁNYOS VIZSGÁLÓDÁSBA | 30 |
| Az emberi megismerés és a tudomány | 32 |
| Bevezetés | 33 |
| Kétféle valóság | 33 |
| A természetes emberi kíváncsiság | 35 |
| Hibák a hétköznapi megismerésben | 37 |
| A társadalomtudomány alapjai | 46 |
| Főbb pontok | 56 |
| Ismétlődő kérdések és gyakorlatok | 57 |
| További olvasmányok | 57 |
| Elmélet és kutatás | 59 |
| Bevezetés | 60 |
| Kutatási indítékok | 60 |
| A társadalomtudományi elméletalkotás | 66 |
| Deduktív elméletalkotás | 76 |
| Induktív elméletalkotás | 84 |
| Elmélet és kutatás összefüggése | 85 |
| Főbb pontok | 87 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 87 |
| További olvasmányok | 88 |
| Az okság természete | 89 |
| Bevezetés | 90 |
| Determinizmus és társadalomtudomány | 90 |
| Az idiografikus és a nomotetikus magyarázatmodell | 94 |
| Az oksági kapcsolat kritériumai | 96 |
| Okfejtési hibák | 97 |
| Változók közötti összefüggés és mérés | 101 |
| Főbb pontok | 106 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 107 |
| További olvasmányok | 107 |
| A MEGISMERÉSI FOLYAMAT FELÉPÍTÉSE | 108 |
| A kutatás terve | 110 |
| Bevezetés | 111 |
| Kutatási célok | 112 |
| Elemzési egységek | 114 |
| Fókuszpontok | 120 |
| Az idődimenzió | 121 |
| Hogyan tervezzünk meg egy kutatást? | 125 |
| A kutatási tervezet | 133 |
| Főbb pontok | 135 |
| Ismétlődő kérdések és gyakorlatok | 135 |
| További olvasmányok | 136 |
| Válaszok az "elemzési egységek" feladatban feltett kérdésekre (117-118. oldal) | 136 |
| Konceptualizálás és mérés | 137 |
| Bevezetés | 138 |
| Mérni tudunk bármit, ami létezik | 138 |
| A definíció és a kutatás célja | 152 |
| A mérés minősége | 153 |
| Főbb pontok | 161 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 162 |
| További olvasmányok | 162 |
| Operacionalizálás | 163 |
| Bevezetés | 164 |
| Operacionalizálási választások | 164 |
| Néhány operacionalizálási példa | 173 |
| Kérdezési útmutató | 175 |
| Kérdőívszerkesztés | 181 |
| Az operacionalizálási folyamatnak soha nincs vége | 188 |
| Főbb pontok | 195 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 195 |
| További olvasmányok | 196 |
| A mintavétel logikája | 197 |
| Bevezetés | 199 |
| A mintavétel története | 200 |
| A valószínűségi mintavétel logikája | 203 |
| A mintavétellel kapcsolatos fogalmak és szakkifejezések | 206 |
| A valószínűségi mintavétel elmélete és a mintaeloszlás | 209 |
| Populációk és mintavételi keretek | 218 |
| A mintavételi tervek fajtái | 221 |
| Példa: mintavétel egyetemisták közül | 228 |
| Többlépcsős csoportos mintavétel | 229 |
| Példa: mintavétel az episzkopális egyházhoz tartozó nők közül | 239 |
| A valószínűségi mintavétel áttekintése | 242 |
| Nem valószínűségi mintavétel | 243 |
| Főbb pontok | 245 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 247 |
| További olvasmányok | 247 |
| A MEGFIGYELÉS MÓDJAI | 248 |
| Kísérletek | 251 |
| Bevezetés | 252 |
| Kísérletezés céljára alkalmas témák | 252 |
| A klasszikus kísérlet | 253 |
| A kísérleti alanyok kiválasztása | 257 |
| Változatok kísérleti elrendezésekre | 260 |
| Példa kísérletre | 267 |
| "Természetes" kísérletek | 271 |
| A kísérleti módszer erősségei és gyengéi | 273 |
| Főbb pontok | 273 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 274 |
| További olvasmányok | 274 |
| Kérdőíves vizsgálatok | 276 |
| Bevezetés | 277 |
| Kérdőíves vizsgálat céljára alkalmas témák | 278 |
| Önkitöltős kérdőívek | 279 |
| Kérdőívfelvétel kérdezőbiztossal | 286 |
| Kérdőívfelvétel telefonon | 292 |
| A három módszer összehasonlítása | 295 |
| A kérdőíves vizsgálatok erősségei és gyengéi | 296 |
| Másodelemzés | 298 |
| Főbb pontok | 300 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 301 |
| További olvasmányok | 301 |
| Terepkutatás | 303 |
| Bevezetés | 304 |
| Terepkutatásra alkalmas témák | 305 |
| A megfigyelő lehetséges szerepei | 308 |
| Előkészületek a terepre | 310 |
| Mintavétel a terepkutatásbn | 311 |
| A kérdezés módja | 312 |
| A megfigyelések rögzítése | 317 |
| Az adatok feldolgozása | 319 |
| Adatelemzés | 323 |
| A következtetések levonása, néhány logikai kelepce | 326 |
| Példák terepkutatásra | 327 |
| A terepkutatás erősségei és gyengéi | 330 |
| Főbb pontok | 334 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 335 |
| További olvasmányok | 335 |
| Beavatkozás-mentes vizsgálatok | 337 |
| Bevezetés | 338 |
| Egy megjegyzés a beavatkozás nélküli mérésekkel kapcsolatban | 338 |
| Tartalomelemzésre alkalmas témák | 339 |
| Mintavétel tartalomjegyzékhez | 340 |
| Kódolás a tartalomjegyzékben | 344 |
| Példák tartalomelemzésre | 348 |
| A tartalomelemzés erősségei és gyengéi | 355 |
| Meglévő statisztikák elemzése | 356 |
| Történeti/összehasonlító elemzés | 364 |
| Főbb pontok | 370 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 371 |
| További olvasmányok | 371 |
| Hatásvizsgálatok | 373 |
| Bevezetés | 374 |
| A hatásvizsgálatok jellegzetes témái | 375 |
| A probléma megfogalmazása | 376 |
| A társadalmi környezet | 387 |
| Makrotársadalmi mutatók vizsgálata | 394 |
| Főbb pontok | 397 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 398 |
| További olvasmányok | 398 |
| ADATELEMZÉS | 400 |
| Az adatok kvantifikálása | 402 |
| Bevezetés | 403 |
| Számítógépek a társadalomkutatásban | 403 |
| Kódolás | 409 |
| Kódutasítás, kódkönyvtár szerkesztése | 412 |
| Kódolási és adatbeviteli lehetőségek | 414 |
| Adattisztítás | 416 |
| Főbb pontok | 417 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 418 |
| További olvasmányok | 419 |
| Adatelemzés alapfokon | 420 |
| Bevezetés | 421 |
| Egyváltozós elemzés | 421 |
| Alcsoportok összehasonlítása | 426 |
| Kétváltozós elemzés | 430 |
| Bevezetés a többváltozós elemzésbe | 436 |
| Főbb pontok | 439 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 440 |
| További olvasmányok | 440 |
| Indexek, skálák, tipológiák | 442 |
| Bevezetés | 443 |
| Indey kontra skála | 443 |
| Indexszerkesztés | 446 |
| Skálaszerkesztés | 461 |
| Tipológiák | 466 |
| Főbb pontok | 467 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 468 |
| További olvasmányok | 468 |
| A Lazarsfeld-modell | 470 |
| Bevezetés | 471 |
| A Lazarsfeld-modell története | 471 |
| A Lazarsfeld-paradigma | 476 |
| Kidolgozás és ex post facto hipotéziskészítés | 486 |
| Főbb pontok | 487 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 489 |
| További olvasmányok | 489 |
| A társadalomtudományok statisztikája | 491 |
| Bevezetés | 492 |
| Miért veszélyesek a jó matekjegyek? | 492 |
| Leíró statisztika | 493 |
| Egyéb többváltozós eljárások | 503 |
| Statisztikai következtetések | 510 |
| Főbb pontok | 520 |
| Ismétlő kérdések és gyakorlatok | 522 |
| További olvasmányok | 523 |
| A TÁRSADALOMKUTATÁS TÁRSADALMI KÖRNYEZETE | 524 |
| A társadalomkutatás etikai és politikai szempontja | 526 |
| Bevezetés | 527 |
| A társadalomkutatás etikai kérdései | 528 |
| Két etikai vita | 535 |
| Megvitatandó példák | 540 |
| A társadalomtudományi kutatás politikai vonakozásai | 541 |
| Főbb pontok | 546 |
| Áttekintő kérdések és feladatok | 546 |
| További olvasmányok | 546 |
| Használati utasítás a társadalomkutatáshoz | 548 |
| Bevezetés | 549 |
| Elmélet - Kutatás - Statisztika | 549 |
| Társadalomkutatás a mindennapokban | 551 |
| Tanácsok a társadalomtudományi kutatások fogyasztóinak | 442 |
| Zárszó | 558 |
| FÜGGELÉK | 561 |
| SZAKKIFEJEZÉSEK | 675 |
| BIBLIOGRÁFIA | 684 |
| MUTATÓ | 690 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.