| A természet és törvényei. Az ember. A lélek és a lelki képességek. A halhatatlanság dogmája. A boldogság | |
| A szerző előszava | 7 |
| A természetről | 13 |
| A mozgásról és annak eredetéről | 20 |
| Az anyagról, annak különféle összetételéről és mozgásáról, vagyis a temészet folyásáról | 33 |
| A minden természeti jelenségre érvényes mozgástörvényekről. A vonzásról és taszításról. A tehetetlenségi erőről. A szükségszerűségről | 39 |
| A rendről, a rendellenességről, az értelemről és a véletlenről | 48 |
| Az emberről, az ember testi és lelki részének megkülönböztetéséről és az ember eredetéről | 59 |
| A lélekről és a spiritualizmusról | 71 |
| A szellemi képességek és ezeknek az érzékelésből való eredete | 80 |
| Az értelmi képességek különfélesége: éppúgy fizikai okoktól függenek, mint az erkölcsi tulajdonságok. A társas élet, az erkölcs és a politika természetes alapelvei | 90 |
| Lelkünk nem önmagából meríti eszméit. Nincsenek velünk született eszmék | 114 |
| A szabad akarat tanáról | 135 |
| A fatalizmust veszélyesnek tartó felfogás vizsgálata | 160 |
| A lélek halhatatlanságáról, a túlvilági élet dogmájáról és a halálfélelemről | 181 |
| Nevelés, erkölcs és törvény elegendő az emberek fékentartására. A halhatatlanság vágya; az öngyilkosság | 204 |
| Mi hasznos az embereknek és hogy vélekednek a boldogságról? Erény nélkül az ember nem lehet boldog | 218 |
| A boldogságról való téves felfogás az emberi szenvedések igazi forrása. Eredménytelen gyógyítási kísérletek | 233 |
| Az igaz, vagyis a természeten alapulú eszmék az emberi szenvedés egyedüli gyógyszerei. Az első rész összefoglalása. Következtetés | 245 |
| Az istenségről; létének bizonyítékairól, tulajdonságairól; miképpen befolyásolja az emberi boldogságot | |
| Az istenségről alkotott fogalmaink eredete | 257 |
| A mitológiáról és teológiáról | 273 |
| A teológia zavaros és egymásnak ellentmondó fogalmai | 292 |
| Clarke istenbizonyítékainak vizsgálata | 314 |
| A Descartes, Malebrenche, Newton és mások által adott istenbizonyítékok vizsgálata | 348 |
| A panteizmus vagy a természetes istenfogalmak | 367 |
| Teizmus és deizmus; az optimizmus és a cél-okok tana | 383 |
| Az istenhitből származó előnyök vizsgálata, avagy a hit hatása az erkölcsre, a politikára, a tudományra, a nemzetek és egyének jólétére | 409 |
| Teológiai fogalmak nem szolgálhatnak az erkölcs alapjául. A teológiai erkölcs és a természetes erkölcs párhuzama. A teológia árt az emberi értelem haladásának | 428 |
| Az ember semmire sem következtethet a véle elfogadtatott istenfogalmakból: ezzel kapcsolatos magatartása következetlen és haszon nélkül való | 447 |
| Védőbeszéd a jelen műben foglalt nézetek mellett. Az istentagadásról. Vannak-e ateisták? | 467 |
| Összeegyeztethető-e az ateizmus az erkölccsel? | 479 |
| Az ateizmusra indító okokról. Lehet-e veszélyes ez a tan? Magáévá teheti-e a köznép? | 492 |
| A természet törvénykönyvének rövid foglalata | 518 |
| Jegyzetek | 529 |
| Holbach filozófiai műveinek kritikai jegyzéke | 543 |
| Függelék | 547 |