| Az ember és nemisége | |
| Alfons Auer: A test és szexualitás értelme | 9 |
| A test a teremtés hitének fényében | 11 |
| Test és nemiség mint a személyi magánvalóság eszköze és kifejezése | 11 |
| Test és nemiség mint a világhoz való kötődésünk eszköze és kifejezése | 11 |
| Test és nemiség, mint Istenhez tartozásunk eszköze és kifejezéses | 16 |
| Az ember mint a világ közepe | 20 |
| A test a bűn árnyékában | 22 |
| A test a krisztusi hit fényében | 24 |
| A test keresztény kultúrájáról | 27 |
| Az igen és nem szembeállítása | 28 |
| A testben rejlő önkifejezés | 28 |
| Közösség testünk révén | 29 |
| A test szolgálata | 31 |
| Georg Teichtweier: A szexualitás jelentősége a keresztény ember életében | 35 |
| Az ember nemiségének lényege és értelme | 39 |
| A perszonális szempont | 39 |
| A partneri funkció | 40 |
| Kiegészítő szerep | 42 |
| Biológiai-szociális szerep | 42 |
| A szexualitás értelméből folyó követelmények | 43 |
| A szexualitás magatartás normái | 46 |
| Téves utakon | 47 |
| A helyes normák indokolása | 49 |
| A keresztény lelkiismeret kialakítása | 50 |
| A szexuális nevelés a nemiség átfogó szemlélete alapján | 53 |
| Helga Strätling-Tölle - Barthold Strätling - A szexuális nevelés, mint a család feladata | 57 |
| Elöljáró megjegyzések | 58 |
| A téves kiindulás | 60 |
| Szexualitás és erkölcs | 61 |
| Szülői ház, iskola és egyház | 62 |
| A módszerek kérdéséhez | 63 |
| A keresztény ember és a teste | 67 |
| Mit jelent "nevelni" | 67 |
| A test és a szexualitás | 68 |
| Szerelmi alkalmasságra nevelés | 75 |
| A test biológiájához | 75 |
| A tudásközvetítés biológiai téren | 76 |
| A legfontosabb kérdés-csoportok | 76 |
| Életszakasznak megfelelő tudásközvetítés és nevelés | 78 |
| Életszakasznak megfelelő nevelés | 79 |
| Amit a játék üldöz | 80 |
| A tévedés lehetőségének megtapasztalása | 82 |
| Eljátszott bizalom | 83 |
| Az alapkövetelmények; a beszélgetésről | 85 |
| Az első öt kérdés | 86 |
| Kérdések az apára vonatkozólag | 87 |
| A házasságon kívüli gyermek | 89 |
| A házasság mint szentség | 90 |
| A beszélgetés továbbvitele | 91 |
| Segítség a serdülőknek | 95 |
| A fiúk és lányok érési nehézségei | 97 |
| Az önkielégítés (maszturbáció) | 99 |
| Az általános nevelésből származó segítség | 103 |
| A házasság előtti nemi kapcsolat | 105 |
| Az önmagára találás tere | 108 |
| A házasságon kívüli anyaság | 110 |
| Tisztaság és tisztaságszeretet | 113 |
| Nevelés a "te" irányában | 119 |
| A partnerség fogalma | 119 |
| A szülők példája | 119 |
| A testvéri "te" | 122 |
| Szülők és gyermekek, mint partnerek | 124 |
| Isten, mint "partner" | 125 |
| A "te" és az "én" | 126 |
| Záró megjegyzések | 127 |
| Kiegészítő tanulmányok | 128 |
| Theodor Bovet: Szex - érosz - szerelem | 132 |
| Előzetes fogalomtisztázás | 132 |
| Útban a szerelem felé | 136 |
| Az érosz felértékelése | 139 |
| Friedrich E. Freiherr von Gagern: A szexuális nevelés régi öt hamis tilalomfája | 142 |
| Guy Durand: Szexualitás és keresztény hit | 145 |
| A humanizáció követelményei | 145 |
| Isten rendelése a nemiség terén | 148 |
| Nemiségünkben visszatükröződik Isten rendelése | 148 |
| Nemi magatartásunk válasz Istennek | 149 |
| A szentség arculatai | 150 |
| A tisztaság | 152 |
| Munkaközösség a Francia Püspöki Kar megbízásából: A szexualitás és keresztény élet | 155 |
| Tisztázandó fogalmak | 155 |
| Szexualitás és genitalitás | 155 |
| Az emberi szexualitás jelentős mozzanata | 156 |
| A test | 156 |
| A szexuális dimenzió | 157 |
| Az élvezet | 158 |
| Történet - helyzetek - kérdések | 160 |
| Az emberi lét: történelem | 160 |
| Élettörténetünk kellős közepén: az objektív helyzetek | 161 |
| Ki mit keres? | 163 |
| A vágy és a gyöngédség között: a valódi szerelem fölfedezésében | 164 |
| Milyen helyet kap a kreativitás? | 165 |
| Bodó Károly: Zárótanulmány | |
| Általános szempontok | 167 |
| Minden szélsőséges megfogalmazás kizárása | 167 |
| Módszertani megvilágítás | 170 |
| A serdülőkori biológiai átalakulás főbb jellemzői | 172 |
| Teológiai szempontok | 176 |
| Biológiai szempontok és tanulságok | 180 |
| A serdülő nemi élet ártalma | 181 |
| Serdülés és emberi teljesítőképesség | 182 |
| Hivatalos megjegyzések | |
| A német püspökök pásztorlevele (1973) | |
| Az emberi szexualitásról | 185 |
| Az emberi nemiség mivolta és jelentősége | 185 |
| Általános utasítások az erkölcsi magatartásra nemiség terén | 188 |
| Utalások a nemiség szempontjából jelentős érdeklődési fokokra és életkörülményekre | 190 |
| A francia püspöki kar Családi Bizottságának nyilatkozata (1978) | |
| Mit jelent szeretni? | 195 |
| A kérdés | 195 |
| Mit jelent szeretni? | 195 |
| Az érzelmi érettség | 196 |
| Nevelés a hitvesi szerelemre | 196 |
| A jegyesség | 198 |
| Ifjúkor és serdülőkor | 199 |
| Gyermekkor | 201 |
| Keresztény perspektívák | 201 |
| Az evangéliumi celibátus válasz Krisztus hívására | 203 |
| Imádság a szeretet istenéhez | 203 |
| Végkövetkeztetés | 204 |