| Bevezetés | 5 |
| A Maestro és a partitúra | |
| 1. fejezet - melyben bemutatjuk a karmestert és partitúráját, egy jól ismert téma feleti számos variációval | 13 |
| 2. fejezet - a zene mérhető elemei: a metrum, a hangmagasság és a hangszín | 23 |
| 3. fejezet - a ritmus metafizikai kérdéséről, vagyis arról, ami a zenében nem mérhető, de azért nem kis jelentőségű | 29 |
| 4. fejezet - melyben továbbra is a ritmusról van szó; hogyan nyilvánul meg a ritmus a klasszikus és modern muzsikában? | 33 |
| 5. fejezet - a rubato különféle szabadságairól és a formáról; ismételt tanács hősünknek, hogy sohase mondja ugyanazt kétszer | 36 |
| 6. fejezet - a tempóról; kísérlet arra, hogy a kérdés elevenébe vágjunk | 41 |
| 7. fejezet - a melódiáról, a frázisról és a dinamikáról; fejezet, mely hosszúságát ellensúlyozandó, egy sor hölgyportréval kedveskedik, bájos modellekről | 48 |
| 8. fejezet - melyben bemutatunk egy zeneszerzőt és lezárjuk az első könyvet | 65 |
| A partitúra és a zenekar | |
| 1. fejezet - melyben bemutatjuk a zenekart | 75 |
| 2. fejezet - a húros-, illetve vonós-hangszerekről | 78 |
| 3. fejezet - a "fákról" | 86 |
| 4. fejezet - a kürtökről és a "rezekről" | 90 |
| 5. fejezet - az ütőkről és a varázserejükről | 94 |
| 6. fejezet - kiegészítő hangszerekről, melyek többsége billentyűs | 99 |
| 7. fejezet - az Emberi Hangról mint szimfonikus elemről | 104 |
| 8. fejezet - mely a hangszerelésről szól és lezárja a második könyvet | 107 |
| A zenekar és a Maestro | |
| 1. fejezet - melyben folyik a készülődés a próbára, és paradox kérdések merülnek fel | 121 |
| 2. fejezet - a vezetés szociológiai kérdéseiről, diktátorokról és hajóskapitányokról | 125 |
| 3. fejezet - a próbáról és a zenészek lélektanáról | 129 |
| 4. fejezet - további megjegyzések a zenekari lélektanról, továbbá a karmester kívánságairól és magyarázatairól | 134 |
| 5. fejezet - a "személyi kisugárzásról" | 138 |
| 6. fejezet - a szólisták különböző fajtáiról | 142 |
| 7. fejezet - az opera, e képtelen és csodálatos műfaj vezénylésének módjairól | 146 |
| 8. fejezet - melyben újra feltűnik a Zeneszerző, és mellyel a harmadik könyv halfarokban végződik | 151 |
| A Maestro és a bot | |
| 1. fejezet - melyben bemutatjuk a karmestereket és a többi pálcaforgató muzsikust | 161 |
| 2. fejezet - melyben megkülönböztetjük az "utasító" mozdulatot a "kifejező" mozdulattól | 164 |
| 3. fejezet - melyben a súlyos ütemegységről és bolygójáról, a nem súlyos ütemegységről lesz szó | 169 |
| 4. fejezet - hogyan kell az utasító jeleket ütni? | 174 |
| 5. fejezet - az ütemegységek osztásáról és egyéb idevágó kérdésekről | 179 |
| 6. fejezet - a pálca létjogosultságáról | 183 |
| 7. fejezet - a "kifejező" mozdulat koreografikus jellegéről | 186 |
| 8. fejezet - a turnékról | 192 |
| Postludium és zárszó | 197 |
| A fordító utószava | 201 |
| Függelék | |
| Jegyzetek | 207 |
| Életrajzi jegyzetek | 212 |