1.035.028

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A történelemtanítás gyakorlata

Tantárgy-pedagógiai tankönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 478 oldal
Sorozatcím: Universitas
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-0182-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 41204. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó11
Bevezetés15
A történelemtanítás alapvető dokumentumai és munkaeszközei19
A történelemtanterv és készítésének főbb kérdései19
Tantervelméleti alapkérdések19
A történelemtantervek általános kérdései25
A Nemzeti alaptanterv (NAT)34
A helyi tantervekről általában48
Két (minta)tanterv bemutatása58
Egyéb tantervek70
Törtlnelemtanításunk alapvető tankönyvsorozatai75
Egy kis tankönyvelmélet és -történet75
Történelemtankönyveink az évezred fordulóján84
Tankönyvcsaládjaink egyéb darabjai135
Irodalomjegyzék I.165
Taneszközök a történelemtanítás szolgálatában176
Szöveges (írásos) taneszközök176
Tanulói segédletek176
Nevelői segédletek184
Audiovizuális eszközök a történelemtanítás szolgálatában190
Auditív eszközök190
Vizuális ismerethordozók194
Audiovizuális információhordozók210
Manipulációs és szimulációs eszközök220
Applikációs sorozatok220
A tanulói egység- és forráscsomag228
A számítógép felhasználása a történelemtanításban231
A történelmi térben és időben való tájékozódás eszközei és eljárásai239
A térben való tájékozódás kialakítása és fejlesztése239
Az időben való tájékozódóképesség kialakítása és fejlesztése254
Irodalomjegyzék II.263
Módszeres eljárások az ismeretszerzés folyamatában268
Az általános iskolai történelemtanítás módszertani alapelveiről268
A történettanításon alapuló történelemtanítás elmélete és gyakorlata268
A tanulói tevékenység uralma270
Az élőszó szerepe272
Monologikus módszerek274
A dialogikus módszerek280
A fejlesztő történelemtanítás gyakorlata284
Az ismeretszerző képesség fejlesztése285
A kifejezőképesség fejlesztése291
A gondolkodásfejlesztő történelemtanítás292
Fejlesztő feladatok készítése294
A tanórai differenciálás kérdései296
Felzárkóztatás, tehetséggondozás297
A megtanítás stratégiája299
Individualizált munkaformák300
Az önálló tanulói munka301
A részleges kutató módszer302
A csoportmunka302
Irodalomjegyzék III.306
A tanítási-tanulási folyamat tervezése, megfigyelése és értékelése308
A történelemtanár közvetett és közvetlen felkészülésének dokumentumai, módszerei308
A helyi tantervtől az óravázlatig308
Óraleírások322
A tanítási-tanulási folyamat megfigyelése, elemzése és értékelése378
A történelemóra megfigyelése378
Önelemzés, elemzés, az óra értékelése380
A tanulói tudásszint mérése383
Irodalomjegyzék IV.397
A történelemtanítás terepei400
A szertártól a kabinetig400
Történelemtanítás szaktanteremben401
A történeti kabinet410
Iskola és múzeum410
A múzeumok szerepek a történelemtanításban412
Iskolamúzeumok415
Múzeumlátogatási tervek - történelemóra a múzeumban416
Történelemtanítás és könyvtár424
Könyv- és könyvtárhasználati követelmények425
A könyv- és könyvtárhasználat tanítása427
A történelmi szakkör431
Szervezeti kérdések432
A munkaterv433
A történelmi szakkörök típusai435
Néhány gyakorlati tanács439
Irodalomjegyzék V.440
A történelemtanítás órán és iskolán kívüli egyéb lehetőségei444
A helytörténeti sétától az országjárásig444
Tanítási órához kapcsolódó helytörténeti séta444
Tanítási órához közvetlenül nem kapcsolódó helytörténeti séta446
Helytörténeti témájú múzeumi foglalkozás feladatlappal448
Az országjáró kirándulás450
Tantárgyi vetélkedők, szaktárgyi versenyek452
Tantárgyi vetélkedők452
Szaktárgyi versenyek457
Irodalomjegyzék VI.460
Táblázatok jegyzéke462
Ábrák jegyzéke468
Tárgymutató473
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv