Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

977.804

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tudás, a megismerés és a társas megértés öröme

Művelődéstörténeti és közművelődés-elméleti tanulmányok/ELTE Az élethosszig Tartó Művelődésért Alapítvány

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: ELTE Az Élethosszig Tartó Művelődésért Alapítvány-Művészetek Háza-Tinta Könyvkiadó
Kiadás helye: Gödöllő-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 471 oldal
Sorozatcím: Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
Kötetszám: 115
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9902-69-5
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Emlékezve a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában Gelencsér Katalinnal közösen eltöltött időszakra, külön megtiszteltetés, hogy köszönthetem Katalint 30 évvel 100. születésnapja előtt! Ha... Tovább

Előszó

Emlékezve a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában Gelencsér Katalinnal közösen eltöltött időszakra, külön megtiszteltetés, hogy köszönthetem Katalint 30 évvel 100. születésnapja előtt! Ha végigtekintünk az eddigi életpályán, egy igen gazdag, változatos, de mindig a kultúrához kapcsolódó életművet rajzolhatunk fel.
B. Gelencsér Katalin dr. gödöllői művelődéstörténész, közművelődési szakértő, a népfőiskolai mozgalom aktív tagja. Tanári végzettsége után több egyetemi diplomát is megszerzett, úgymint népművelői, történelem szakos tanári, magyar nyelv és irodalom szakos tanári, pedagógia szakos előadói. Bölcsészettudományi doktorátusát magyar művelődéstörténet témakörben szerezte.
Tanári munkája után a közigazgatásban dolgozott, majd egyetemi oktatóként (ELTE BTK, TFK) tevékenykedett. A gödöllői Petőfi Sándor Művelődési Központban szakmai igazgatóhelyettes is volt, később főtanácsos, majd főosztályvezető lett a művelődési minisztériumban (MKM, NKÖM). Emellett is tanított művelődéstörténetet az ELTE TFK-n óraadóként. Rendszeres szervezője és aktív előadója volt a Családpedagógiai Tábornak, majd a Családóvó Nyári Egyetemeknek. Számos és rendszerezett tudományos publikációval rendelkezik, több tudományos mű alkotója, illetve részszerzője. A legjelentősebbek az antropológiai és a művelődéstörténeti szöveggyűjteményei, de szakírói tevékenysége is kiemelkedő.
Társadalmi, civilszervezeti tevékenysége is a művelődéstudományhoz kapcsolódik. Tagja a TIT Családpedagógiai Szakosztályának, amelynek 5 évig elnöke is volt. A Magyar Népművelők Egyesülete tagja, a Nyitott Képzések Egyesületben elnökként tevékenykedett. Alapító tagja a Falufejlesztő Egyesületnek és a Teleki Pál Egyesületnek. Utóbbinak 15 évig volt titkára, s most nyugdíjasként is a Teleki Pál életmű és életút tudományos feldolgozásán és könyvkiadásán munkálkodik.
Tudományos munkájáért számos elismerésben részesült: Miniszteri Dicséret (1977.), Kiváló Munkáért (1983.), Szocialista Kultúráért (1986.), Bessenyei György-díj (1995.), Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje (2003.), „A tanárképzésért" oklevél (2000.), TIT Emlékérem (1989.), Aranydiploma (2010.).
A legszebb kitüntetés mégis barátainak, munkatársainak, tanítványainak szeretete, amely tovább kíséri Katalint az eljövendő időszak munkálkodásaiban. Ehhez kívánok további sikereket; Isten éltesse az ünnepeltet, valamennyiünk Gelencsér Katalinját!
Budapest, 2010. november 29.
Hámori József Vissza

Tartalom

Köszöntés 7
Szerkesztői előszó 9
Művelődéstörténet
A közművelődés, az öntevékeny közösségi művelődés formái, funkciói Magyarországon 11
Tanügyi reformok Magyarországon 1790-1848 között 37
A magyar közösségi művelődés ösztönző erői 1867-1919 között 43
A felnőttművelődés funkcióinak főbb változásai 51
A kulturális önigazgatás tartalmi és funkcionális kérdései 63
Személyiségépítés és közösségformálás a cserkészmozgalom programjaiban 83
Képzés
A felnőttoktatás helye és szerepe a közművelődésben 101
A közművelődés, az iskolai felnőttoktatás kapcsolatai és lehetőségei 111
Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen folyó népművelési szakemberképzés
feladatainak változása 1961-1981 között 119
Áttekintés a kulturális szakembereknek szervezett képzésről szóló 1/2000.
(I. 14.) NKÖM-rendeletben szabályozott továbbképzések tapasztalatairól 151
A felnőttoktatás hazai történetéből. Előszó (Benő Kálmánnal) 157
Az irányított önképzés módszereinek problémái a posztgraduális képzésben 163
Kollokviumi tematika, tétel- és irodalomjegyzék, vizsgakövetelmény a művelődésszervező szak I. évfolyama számára, 2004-2005. tanév. ELTE, Budapest, 2004. 189
Művelődési program az élet harmadik korszakában élő időskorúak számára (Maróti Andorral) 209
Közművelődés
A művelődési igények meghatározói 233
A művelődés funkciói a változó világ helyi társadalmaiban 267
A köz művelődése 293
A közművelődés életminőséget meghatározó értékeiről 309
A művelődési igények regionális változásai 1990-1995 315
A helyi közművelődés funkciói, feladatai 333
Személyesség és a helyi kultúra 343
A Szociálpedagógiai Műhely modelljeinek tapasztalatai Pest megyében 363
Társadalomsegítő közművelődési mozgalom (B. Talyigás Katalinnal) 375
X. Családóvó Nyári Egyetem 375
Az időskorúak művelődése, közösségi formái Magyarországon 379
Múzeumpedagógia és közművelődés 409
Az átlátható, megélhető, megszépítő rend 413
A Közművelődési Főosztály szakigazgatási tevékenységének alapelvei, kiemelt céljai, feladatai a kormányprogram és az 1997. évi CXL. törvény megvalósításában 419
Interjú
Jó szívvel mondom. Beszélgetés B. Gelencsér Katalinnal 429
Forrásjegyzék 470
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tudás, a megismerés és a társas megértés öröme A tudás, a megismerés és a társas megértés öröme

Szép állapotú példány.

Állapot:
3.540 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba