kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | TIT Országos Központja |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 218 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-411-520-9 |
| Előszó (Antal András) | 11 |
| Az emberi ismeretszerzés utja (Tanner József) | 21 |
| Bevezető | 21 |
| Az ismeretszerzés és az oktatási folyamat hasonlósága | 21 |
| Az ismeretszerzés társadalmi folyamat | 22 |
| A gondolkodás kifejlődése | 22 |
| A jelenség és a lényeg összefüggéséről és ellentétéről | 24 |
| A megismerés utjának lenini szakaszai | 25 |
| Az érzékelés | 26 |
| Az emberi tapasztalás sajátosságai | 26 |
| Az érzéki megismerés szakaszai | 32 |
| A megismerés racionális szakaszai | 32 |
| Az elvonatkoztatás | 32 |
| A fogalom | 33 |
| Az absztrakt ismeret és a konkrét igazság | 35 |
| Az ítélet (állítás, tagadás) | 36 |
| A következtetés | 37 |
| A gyakorlat szerepe a megismerésben | 39 |
| A gyakorlat helye az ismeretelméletben | 39 |
| A gyakorlat fogalma a dialektikusmaterializmus értelmezése szerint | 40 |
| A gyakorlat mint az igazság kritériuma | 41 |
| Az oktatási-képzési folyamat szervezése a tudományos ismeretterjesztésben (Dr. Mészáros Imre) | 44 |
| Az ismeretszerzés fő mozzanatai | 44 |
| A módszer szerepe a tanítás-tanulás folyamatában | 45 |
| A tartalom és a forma | 46 |
| Az ismeretterjesztési folyamatának ismeretelméleti és pszichológiai alapjai | 47 |
| A fáradtság, az élettapasztalat és az emlékezet (Fülöpné Fehér Katalin) | 50 |
| A felnőttképzés tapasztalatainak alkalmazása a tudományos ismeretterjesztésben (Dr. Mészáros Imre) | 62 |
| Az ismeretterjesztésben jelentkező főbb didaktikai feladatok tervezése | 64 |
| A tudományos ismeretterjesztésben megoldandó didaktikai feladatok | 66 |
| Módszertani ajánlások | 68 |
| Az ismeretek közlésére alkalmazható módszerek | 68 |
| Az előadó és a hallgató közös tevékenysége | 69 |
| A hallgatók önálló tevékenysége | 74 |
| Az előadás a tudományos ismeretterjesztésben és a felnőttoktatásban (Tanner József) | 77 |
| A hatékony előadás | 77 |
| A hatékonyság tényezői | 80 |
| Az előadás módjai | 83 |
| Az anyaggyűjtéstől a szöveg hangos megjelenítéséig (Dr. Polonyi Szűcs Szilárd) | 89 |
| A beszédmű anyagának összegyűjtése | 90 |
| A beszédmű anyagának elrendezése | 95 |
| Az előadó beszéde | 100 |
| Az előadó magatartása | 112 |
| A szemléltetés és a bemutatás (Balaton Gyula) | 115 |
| A szemléltetés mint módszer | 115 |
| A szemléltetés és a bemutatás jelentősége | 117 |
| Mikor hatékony a szemléltetés? | 119 |
| Néhány metodikai tanács | 120 |
| Az előadó és a szemléltetés | 121 |
| A bemutatás | 124 |
| A bemutatás előkészítése | 126 |
| A bemutatás folyamata | 126 |
| A hallgatók önálló és folyamatos megfigyelései | 129 |
| A megfigyelés szakaszai | 130 |
| Az audio-vizuális eszközök (Dr. Csáky Csaba) | 131 |
| A diaképek alkalmazása | 131 |
| A filmek a tudományos ismeretterjesztésben | 134 |
| Az írásvetítő | 137 |
| Az episzkóp | 140 |
| Az eipidiaszkóp | 142 |
| A televízió és a rádió felhasználása a tudományos ismeretterjesztésben | 142 |
| A TIT Studió és a Planetárium | 142 |
| Az esettanulmányok írásának és alkalmazásának néhány kérdése (Tanner József) | 144 |
| Az esettanulmányok tartalmi kérdései és csoportosítása | 144 |
| Az esettanulmányok rendszerezése | 146 |
| Az esettanulmányok szerkezeti kérdései | 148 |
| Az esettanulmányokkal végzett foglalkozások fontosabb szempontjai | 150 |
| Egy konkrét esetjáték leírása | 153 |
| Az üzemlátogatás (Zentai Gabriella) | 167 |
| Az üzemlátogás fogalma, az üzemlátogatáson megoldható didaktikai feladatok | 167 |
| Az üzemlátogatás szerepe a tudományos ismeretterjesztésben | 168 |
| Az üzemlátogatás szervezésének szakaszai | 169 |
| Az előkészítés | 169 |
| Az üzemlátogatás levezetése a forgatókönyv alapján | 176 |
| Az üzemlátogatást kiegészítő foglalkozás (utófeldolgoozás) | 178 |
| Az üzemi bemutató | 179 |
| Tanulmányok és kirándulások (Balaton Gyula) | 181 |
| A tanulmányutak célja | 181 |
| A tanulmányutak kapcsolata az oktatással | 181 |
| A tanulmányutak és kirándulások tervezése | 182 |
| A tanulmányutak és a kirándulások szervezésének alapfeltételei | 184 |
| A tanulmányuton, kiránduláson alkalmazható pedagógiai módszerek | 187 |
| Néhány gondolat a kirándulásról | 188 |
| A tanulmányutak, kirándulások gazdasági terve | 190 |
| Egészségügyi tanácsok a kirándulásokhoz és a tanulmányutakhoz | 191 |
| A tanulmányutak, kirándulások értékelése | 192 |
| Tanácsok a tanulmányutak, kirándulások technikai előkészítésére | 193 |
| Belföldi vonatkozásban | 193 |
| Külföldi vonatkozásban | 194 |
| A tanulmányut szervezésénél és lebonyolításánál előforduló hibák és hiányosságok | 194 |
| Az ismeretek ellenőrzésének módszerei (Zentai Gabriella) | 196 |
| Az ismeretek ellenőrzésének jelentősége a tanulási-tanítási folyamatban | 196 |
| Az ellenőrzés helye a tanulási-tanítási folyamatban | 198 |
| Mikor és mit kell ellenőrizni? | 199 |
| Az ismeretellenőrzés módszerei | 200 |
| A tudományos ismeretterjesztésben alkalmazható ismeretellenőrzési módszerek | 202 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.