Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A turizmus általános elmélete II.

A turizmus irányítása

Szerző

Kiadó: Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 295 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Turizmus általános elméletének első része - a történeti és irodalmi áttekintést, majd a meghatározást követően - a tömegturizmus kialakulásával és legújabb fejlődési irányzataival, a turizmus... Tovább

Előszó

A Turizmus általános elméletének első része - a történeti és irodalmi áttekintést, majd a meghatározást követően - a tömegturizmus kialakulásával és legújabb fejlődési irányzataival, a turizmus rendszerével, az azt alkotó összetevők főbb jellemzőivel, valamint a rendszer működésének és jövőjének fontosabb kérdéseivel foglalkozott. A II. rész a turizmus irányításának kérdéseit tárgyalja, a turizmusrendszer vezérlési technikáit ismerteti.
A turizmus irányításának feladata a turizmusrendszer kialakítása, valamint fejlesztésének, illetve összehangolt és fenntartható működésének a megvalósítása.
A turizmus - mint nyílt, összetett és interdependens rendszer - irányítása változatos eszközöket igényel, amelyeket rendszernyelven vezérlési technikáknak nevezünk. A hatékony irányítás alapfeltétele, hogy ismerjük és alkotó módon alkalmazzuk ezeket. A legfontosabb irányítási eszközök a következők:
1. Turizmuspolitika
2. Tervezés, fejlesztés és szabályozás
3. Marketing
4. Menedzsment
Az első három jobbára általános jellegű technikákat alkalmaz, míg a menedzsment a turizmus különböző alszektoraiban - főleg vállalati szinten - jelentős eltéréseket mutat, mivel sajátos szakmai ismeretek tudását feltételezi (például a vendéglátásban a konyhatechnika, a felszolgálás, a szállodaiparban a recepció és a porta stb.), amit a szakképzés keretében és a gyakorlatban lehet majd elsajátítani. Az alábbiakban előrebocsátjuk az irányítási eszközökkel kapcsolatos ismeretek szintézisét, felvillantva az egyes eszközök nemzeti, térségi és vállalati szintű alkalmazásának főbb jellemzőit is. Ez a módszer elősegíti az egyes eszközök és szintek sajátos szerepének megértését, valamint egymáshoz kapcsolódásuk áttekintését. Az egyes eszközöket és alkalmazásuk technikáit a kötet fejezetei mutatják be részletesen. Vissza

Tartalom

Bevezető 9
1. Turizmuspolitika 17
Alapfogalmak és meghatározások 17
A turizmus hatásai 19
A fenntartható turizmus megteremtése 21
A nemzeti szintű turizmuspolitika kialakítása 22
Turizmuspolitika térségi szinten 27
Vállalati üzletpolitika 28
A hierarchiaelv érvényesülése a gyakorlatban 28
Olvasmány: A turizmus távlati fejlesztési koncepciója 30
Olvasmány: A balatoni turizmus fejlesztési koncepciója 44
Olvasmány: A magyar turizmus fejlesztésének stratégiája (2000) 51
2. Tervezés, fejlesztés és szabályozás 65
Meghatározás 65
A tervek fajtái 66
A turizmus tervezésének nemzetközi és hazai tapasztalatai 67
Olvasmány: Az Európai Unió regionális politikája 71
Olvasmány: A Széchenyi-terv turizmusprogramja 82
Fenntartható fejlődés és a tervezés 90
Olvasmány: A fenntartható fejlődés fogalma 91
A turizmus integrált tervezése 92
A turizmus integrált tervezésének folyamata 92
Célkitűzés 93
A jelenlegi helyzet feltárása - elemzés 95
Szintézis és előrejelzések 100
Fejlesztési célok és stratégiák 102
A terv kidolgozása és elfogadása 103
A terv megvalósítása 104
Ellenőrzés és visszacsatolás 105
Ágazati és területi tervezés a turizmusban 105
A turizmus területi tervezése és a területfejlesztés 106
A területi tervezés Magyarországon 107
Olvasmány: Országos Területfejlesztési Koncepció 112
Területfejlesztés és turizmus 120
A turizmusban jelenleg alkalmazott tervek és tartalmi követelményeik 123
Koncepció 127
Fejlesztési program 128
Projekt 131
A tervek elfogadása 133
Olvasmány: Észak-Alfóld turisztikai koncepciója és fejlesztési programja 137
Fejlesztés, szabályozás és ösztönzés - a tervek megvalósítása 145
Fejlesztés 145
Projektek kidolgozása 148
Szabályozás és ösztönzés 158
Közgazdasági szabályozás 158
Jogi szabályozás 160
Ösztönzés 162
Olvasmány: A turizmus fejlesztését célzó beruházásösztönzők 165
Olvasmány: A pénzügyi ösztönzők hatása a turizmus fejlesztésére 170
Monitoring 172
A térségi szint sajátosságai a tervezésben és a fejlesztésben 174
Olvasmány: A Nemzeti Fejlesztési Terv 187
3. Marketing 203
Meghatározások 203
Olvasmány: A marketing - minden! 204
Visszatekintés 207
A turisztikai marketing jellemzői 208
A marketingfolyamat 210
Helyzetfelmérés (Hol vagyunk most?) 212
Marketingcélok meghatározása (Hová akarunk eljutni?) 218
Marketingstratégia (Hogyan juthatunk el a célhoz?) 219
A piac szegmentálása 220
Pozicionálás 221
Olvasmány: Hogyan alakítsuk ki a desztináció imázsát? 224
Termék- és szolgáltatásmix 233
Ármix 236
Disztribúciós mix 239
Promóció és a kommunikációs mix 240
Programok kidolgozása (Hogyan biztosítjuk a cél elérését?) 244
Megvalósítás és ellenőrzés (Hogyan valósítjuk meg a tervet
és győződünk meg róla, hogy elértük a célt?) 245
A marketingmenedzsment 249
A marketingterv kidolgozása 250
Olvasmány: Mitől marketing a marketing és mitől stratégia a stratégia,
azaz hogy kerül a csizma az asztalra? 258
E-marketing a turizmusban 261
A desztinációs menedzsmentrendszer 269
Olvasmány: E-turizmus Angliában. Az angol turizmus korszerűsítésének
e-businessre alapozott stratégiája 270
Manilai Nyilatkozat a világturizmusról 275
Hágai Nyilatkozat a turizmusról 279
Irodalomjegyzék 287

Dr. Lengyel Márton

Dr. Lengyel Márton műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Lengyel Márton könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A turizmus általános elmélete II.

Szép állapotú példány.

Állapot:
4.280 ,-Ft
21 pont kapható
Kosárba