| Kiadó: | Magyarságkutató Tudományos Társaság-MTA Etnikai-nemzeti Kisebbségkutató Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szabadka-Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 316 oldal |
| Sorozatcím: | MTT Könyvtár |
| Kötetszám: | 8 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 15 cm |
| ISBN: | 86-85221-01-3 |
| Bevezető gondolatok | |
| Ajánló | 7 |
| Előszó | 9 |
| Elméleti keret | |
| A kétnyelvűség pszichológiája | 15 |
| Metanyelvi fejlődés | |
| A metanyelvi képességek fejlődése egynyelvű és kétnyelvű gyerekeknél | 65 |
| Terepkutatások | |
| Nyelvi változók a vajdasági magyarság nyelvhasználatában | |
| (Gyakorisági eltérések a nyelvi változók változatainak használatában a Kárpát-medencei magyar beszélőközösségek körében) | 85 |
| Analizáló és szintetizáló nyelvi megoldások | 145 |
| Az egyes és többes szám használata | 165 |
| Újabb adalékok a vajdasági magyar beszélők nyelvhasználati szokásaihoz | 197 |
| Nyelvi és szociológiai változók összefüggése kisebbségi és többségi helyzetben | 211 |
| A vajdasági magyarság területi és nemzeti kötődése | 235 |
| Kisebbségi nyelvi jogok a Jugoszláv Szövetségi Köztársaságban a pszichológus szemével | |
| A szerbiai (vajdasági) magyarság nyelvhasználati jogai | 245 |
| Pedagógiai kérdések | |
| A kisebbségi oktatás néhány kérdéséről a tannyelv tükrében | 263 |
| Összevont jegyzetek | 279 |
| Összevont bibliográfia | 295 |