1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vállalatok külkereskedelmi tevékenységének tervezése az új gazdaságirányítási rendszerben

Szerző
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 211 oldal
Sorozatcím: Az új gazdasági mechanizmus gyakorlata
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés7
A központi külkereskedelmi tervezőmunka főbb jellemzői a gazdaságirányítás új rendszerében11
A népgazdasági és a külkereskedelmi tervezés főbb összefüggései11
Összefüggések a hosszú, közép- és rövid távú tervezésben12
A külkereskedelem gazdasági irányító eszközeinek általános ismertetése17
A külkereskedelem központi tervezésének feladatai a hosszú és középtávú előirányzatokban23
A hosszú és középtávú külkereskedelmi tervek jellege, célja, tárgya23
A tervmunka megalapozása, információáramlás, a vállalatok részvétele26
A hosszú és középtávú tervek gyakorlati felépítésének általános sémája29
A külkereskedelem központi tervezésének feladatai a rövid távú - éves - előirányzatokban32
A rövid távú külkereskedelmi tervek jellege, célja, tárgya32
Az éves tervmunka megalapozása, információáramlás, a vállalatok részvétele35
A rövid távú (éves) külkereskedelmi terv gyakorlati felépítésének általános sémája37
A külkereskedelmi tevékenységet folytató vállalatok tervezőmunkája41
A külkereskedelmi vállalati tervezés célja és szükségessége42
A külkereskedelmi vállalati terv jellege a régi és az új gazdaságirányítási rendszerben44
A vállalati tervezés alapvető célja, az előirányzat realitásának fokozott követelménye48
A népgazdaság, illetve a külkereskedelem központi előirányzatai mint információs eszközök49
A belföldi termelés, illetve felhasználás alakulása51
Információk a gazdasági irányító eszközökről55
A külkereskedelmi vállalati tervezés külső piaci eszközei58
A világgazdasági konjunktúra általános és speciális alakulása58
Saját külső piaci tevékenység perspektivikus értékelése62
A külkereskedelmi vállalatok szerepe és feladatai a hosszú távú tervelőirányzatok kialakításában66
A vállalatok részvétele a gazdaságfejlesztés stratégiai célkitűzéseinek kialakításában67
A külkereskedelmi vállalatok és a hosszú távú külkereskedelmi terv69
A külkereskedelmi vállalatok szerepe és feladatai a középtávú tervelőirányzatok kialakításában72
A vállalati és a központi feladatok összefüggései az előkészítés fázisában73
A gazdasági szabályozók és az államközi megállapodások szerepe a vállalati középtávú tervezési munkában77
Az információk komplex kiértékelése, a középtávú tervmunka sémája81
A külkereskedelmi vállalatok rövid távú (éves) áruforgalmi előirányzatai84
Részvétel a központi tervezésben, tervkonzultációk85
A gazdasági szabályozók és az államközi megállapodások szerepe a rövid távú vállalati tervezésben88
A tervezés komplexitása, matematikai módszerek alkalmazása91
A vállalati tervezés gyakorlati alavetése93
A vállalati piaci programok tartalma, a programokkal szemben támasztott követelmények96
A vállalati piaci programok sémája99
Vállalati feladatok a devizatervezésben103
A devizatervezés külkereskedelmi tényezőinek az áttekintése103
Az árufizetések tervezése, negyedévi operatív felmérések108
A vállalati külkereskedelmi előirányzatok teljesítésének megfigyelése, néhány szervezési kérdés112
Az áruforgalom alakulásának mérsée, a megfigyelés szükségességének általános szempontjai113
Az előirányzatok teljesülésének megfigyeléséből adódó folyamaos teendők115
A vállalati előirányzatok módosításánk a kérdése118
A tervmunka vállalati szervezése120
A termelővállalatok feladatai a külkereskedelmi tervezőmunkában125
A termelővállalatok külkereskedelmi előirányzatainak jellege, célja és szükségessége126
Kapcsolat a teljes vállalati termelés és értékesítési előirányzatokkal127
Összefüggés a műszaki-technológiai fejlesztéssel130
A termelővállalatok külkereskedelmi elirányzatai és a vállalati jövedelmezőség szempontjai132
A termelővállalatok külkereskedelmi tervezőmunkájának eszközei135
Külső piaci információk, a profil szerint piaci helyzet felmérése136
A központi szervek és a külkereskedelmi vállalatok információi139
A tervezőmunka megalapozása saját információk alapján142
A hosszú és középtávú külkereskedelmi előirányzatokkal kapcsolatos termelővállalati feladatok145
A termelővállalati feladataok jellege, tárgya a hosszú és középtávú külkereskedelmi tervezőmunkában146
A termelővállalati beruházások tervezésének néhány külkereskedelmi összefüggése148
A folyamatos termelés előirányzatai kialakításának főbb külkereskedelmi összefüggései150
A termelővállalatok éves export-előirányzatai158
A termelővállalati rövid távú exporttervmunka tárgya159
A termelővállalatok rövid tábú export-előirányzatainak sémája161
Az előirányzatok teljesülésének megfigyelése, értékelése, az ebből adódó gyakorlati következtetések165
A termelővállalatok éves import-előirányzatai170
Az importtervezési munka tárgya a termelővállalatok rövid távú előirányzataiban170
A termelővállalatok és a nemzetközi gazdasági kapcsolatok különleges formáinak a tervezése, néhány szervezeti kérdés174
Mellékletek181

Facsády Kálmán

Facsády Kálmán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Facsády Kálmán könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A vállalatok külkereskedelmi tevékenységének tervezése az új gazdaságirányítási rendszerben A vállalatok külkereskedelmi tevékenységének tervezése az új gazdaságirányítási rendszerben A vállalatok külkereskedelmi tevékenységének tervezése az új gazdaságirányítási rendszerben

A borító elszíneződött, a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv