| Előszó | 11 |
| Bevezetés - Tévedés volt-e a szocializmus? | 13 |
| Az ösztön és az értelem között | 18 |
| Biológiai és kulturális evolúció | 18 |
| Két erkölcsiség, együttműködésben és konfliktusban | 25 |
| A természeti ember nem alkalmas a bővített rendre | 26 |
| Az elme nem irányító, hanem a kulturális evolúció terméke, és inkább az utánzáson, mint a belátáson vagy az értelmen alapszik | 28 |
| A kulturális evolúció mechanizmusa nem darwini | 30 |
| A szabadság, a tulajdon és az igazság eredete | 36 |
| Szabadság és a bővített rend | 36 |
| Az európai civilizáció klasszikus öröksége | 39 |
| "Ahol nincs tulajdon, ott nincs igazság" | 41 |
| A tulajdon különféle formái és tárgyai, valamint tökéletesedésük | 42 |
| A spontán rend elemeinek szerveződései | 44 |
| A piac evolúciója: kereskedelem és civilizáció | 46 |
| A rend bővülése az ismeretlen felé | 46 |
| A kereskedelem tette lehetővé világszerte a nagyobb népsűrűséget | 49 |
| A kereskedelem régebbi, mint az állam | 51 |
| A filozófus vaksága | 53 |
| Az ösztön és az ész lázadása | 56 |
| A tulajdon elleni kihívás | 56 |
| A mi intellektueljeink és az ő "ésszerű szocializmus" hagyományuk | 60 |
| Erkölcsök és ész: néhány példa | 63 |
| A tévedések litániája | 68 |
| Pozitív és negatív szabadság | 71 |
| "Felszabadulás" és rend | 73 |
| A végzetes önhittség | 74 |
| A hagyományos erkölcs nem felel meg a racionális követelményeknek | 74 |
| A hagyományos erkölcsök igazolása és revíziója | 75 |
| A tényszerű tudás általi irányítás határai; lehetetlen megfigyelni erkölcsiségünk hatásait | 79 |
| Meghatározatlan célok: a bővített rendben a cselekvések célja legtöbbször nem tudatos és nem szándékos | 83 |
| Az ismeretlen rendezése | 91 |
| Miért van az, hogy ami nem ismerhető, nem tervezhető? | 93 |
| A kereskedelem és a pénz titokzatos világa | 98 |
| A kereskedelem megvetése | 98 |
| Marginális hasznosság, szemben a makrogazdaságtannal | 103 |
| Az intellektuelek gazdasági tudatlansága | 109 |
| A pénz és a pénzügyek iránti bizalmatlanság | 110 |
| A nyereség elítélése és a kereskedelem megvetése | 113 |
| A mi mérgezett nyelvünk | 115 |
| A szavak mint a cselekvés irányítói | 115 |
| Terminológiai kétértelműség és koordinációs rendszerek közötti megkülönböztetések | 119 |
| Animista szókincsünk és a "társadalom" zavaros fogalma | 121 |
| A "szociális" mint menyétszó | 123 |
| "Szociális igazság" és "szociális jogok" | 126 |
| A bővített rend és a népességnövekedés | 129 |
| A malthusiánus ijesztgetés: félelem a túlnépesedéstől | 129 |
| A probléma regionális jellege | 133 |
| Sokszínűség és differenciálódás | 135 |
| A centrum és a periféria | 136 |
| A kapitalizmus adott életet a proletariátusnak | 139 |
| A költségszámítás egyben életszámítás | 141 |
| Az életnek nincs más célja, mint önmaga | 142 |
| A vallás és a hagyomány őrzői | 145 |
| Természetes kiválasztódás a hagyományőrzők közül | 145 |
| Függelékek | |
| A "természetes", szemben a "művivel" | 153 |
| Az emberi interakció problémáinak komplexitása | 158 |
| Az idő és a struktúrák megjelenése és másolása | 160 |
| Elidegenedés, a csövesek és a paraziták követelései | 161 |
| A játék a szabályok iskolája | 163 |
| Megjegyzések a népesség-gazdaságtanról és -antropológiáról | 164 |
| A babona és a tradíciók megőrzése | 166 |
| Irodalom | 167 |
| Névmutató | 181 |