| Kiadó: | Szeptember Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szuhakálló |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 779 oldal |
| Sorozatcím: | Az én tankönyvem |
| Kötetszám: | 1-3 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-04-1902-5 |
| 1. kötet | |
| Előszó és használati utasítás | 5 |
| Honnan ismerjük föl a verset? (Összehasonlítás a prózával) | 11 |
| Látható jellemzők (a verssor és a versszak) | 19 |
| Beszédes forma: a képvers | 26 |
| Hallható jellemzők | |
| A ritmus | 30 |
| A hangsúlyos verselés | 40 |
| Az időmértékes verselés | 49 |
| A szimultán (kettős) verselés | 64 |
| A szabadvers | 69 |
| A rím | 79 |
| Ismétlés, arány, szimmetria, párhuzamosság | 102 |
| A szemléletesség eszközei | 120 |
| Hang-, szó-, mondat- és gondolatalakzatok | 127 |
| A szóképek (trópusok) | 131 |
| Képtelen képek (a nonszensz) | 164 |
| Akkor most már én is tudok versek írni? (Búcsú az Olvasótól) | 175 |
| 2. kötet | |
| Üdvözöllek Olvasó! | 5 |
| Mi a próza? | 6 |
| Hányféle lehet a prózai szöveg? | 22 |
| A köznapi próza | 23 |
| A művészi próza | 41 |
| A szónoki beszéd | 53 |
| Tartalom és forma a szépprózában | 62 |
| A cím | 63 |
| A téma és a tartalom | 78 |
| A cselekmény | 84 |
| A cselekmény szerkezeti jellegű | 84 |
| Tér és idő a cselekményben | 96 |
| Az elbeszélő nézőpont, az elbeszélésmód (első személyű, harmadik személyű, perspektívaváltás) | 110 |
| A szereplők | 120 |
| A jellemek, a jellemzés eszközei (a cselekmény; a főszereplő beszéde; a narráció; más szereplők szavai; a környezetrajz; a jellemkontraszt; a jellempárhuzam) | 140 |
| A stílus (írott és beszélt stílusnemek; stíluskorszakok; stílusárnyalatok; a stílus forrásai: hang, szó, szókapcsolat, mondat, szöveg; alakzatok) | 162 |
| Hogyan értelmezzünk prózai műveket? | 182 |
| Gyakorlat teszi a mestert | 199 |
| Búcsúzom Olvasó! | 246 |
| 3. kötet | |
| Szervusz kedves Olvasó! | 5 |
| Mi a műnem és a műfaj? | 6 |
| A lírai műnem és műfajai | 11 |
| A dal | 12 |
| A chanson | 32 |
| A lied | 34 |
| A canzone | 35 |
| A ditirambus | 36 |
| Az óda | 38 |
| A himnusz | 47 |
| A zsoltár | 51 |
| A rapszódia | 54 |
| Az elégia | 56 |
| Az ekloga | 61 |
| Az epigramma | 67 |
| Az ars poetica | 72 |
| A capriccio | 78 |
| A haiku | 80 |
| A műfajértékű versformák | 82 |
| A rondó | 82 |
| A ballade | 85 |
| A szonett | 89 |
| Lírai ujjgyakorlatok | 95 |
| Az epikai műnem és műfajai | 115 |
| A közmondás | 117 |
| A példabeszéd | 119 |
| A szólás | 120 |
| Az aforizma | 121 |
| A mese | 123 |
| A monda | 140 |
| A mítosz | 148 |
| Az evangélium | 152 |
| A legenda | 154 |
| A parabola | 157 |
| A parainézis | 158 |
| A fejedelmi tükör | 160 |
| A novella | 162 |
| Az egyperces novella | 175 |
| A karcolat | 179 |
| A tollrajz | 180 |
| Az elbeszélés | 182 |
| Az anekdota | 182 |
| Az adoma | 183 |
| A trufa | 185 |
| A históriás ének | 187 |
| A széphistória | 189 |
| Az elbeszélő költemény | 191 |
| Az eposz (eposzi kellékek, vígeposz) | 196 |
| A regény | 204 |
| Epikai ujjgyakorlatok | 208 |
| A drámai műnem és műfajai | 229 |
| A tragédia | 235 |
| A komédia | 251 |
| A drámai nyelv | 256 |
| A tragikomédia | 257 |
| A középfajú dráma | 260 |
| Drámai ujjgyakorlatok | 268 |
| Az átmeneti műfajok | 277 |
| A líra, az epika és a dráma közötti átmeneti műfaj: | |
| A ballada | 278 |
| A líra és az epika közötti átmeneti műfajok: | |
| A lírai ballada | 288 |
| A románc | 294 |
| A dalciklus | 296 |
| Az episztola | 296 |
| Az életkép | 300 |
| A zsánerkép | 302 |
| A helyzetdal | 303 |
| A tájleíró költemény | 304 |
| A látomás | 305 |
| Az idilli elbeszélés | 307 |
| A lírai regény | 308 |
| A dráma és az epika közötti átmeneti műfajok: | |
| Az epikus dráma | 309 |
| A drámai költemény | 310 |
| A líra és a dráma közötti átmeneti műfaj: | |
| A kórusdal | 311 |
| A publicisztika és a szépirodalom határán lévő átmeneti műfajok: | |
| A tárca | 314 |
| A riport, az interjú | 315 |
| A pamflet | 317 |
| A filozófiai, tudományos értekezés és a szépirodalom közötti átmeneti műfaj: | |
| A esszé | 317 |
| A hétköznapi írásbeli közlésforma és a szépirodalom közötti átmeneti műfajok: | |
| A napló | 320 |
| Az önéletrajz | 321 |
| A levél | 323 |
| Összefoglaló feladatok | 325 |
| Nahát, ezt is túléltük! | 343 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.