| J. Bednárik: Intézkedések és módszerek a vezetők munkaidő kihasználásának megjavításáról | 7 |
| Feladatmegosztás kell | |
| Munkaidőelemzés a vezetőknél | |
| Túlzott adminisztratív tevékenység | |
| Konkrét vállalati intézkedések | |
| J. J. Csamra: Melyek a jó időkihasználás fő nehézségei | 10 |
| A vezető ideje "szabad préda" | |
| Mindent önmaga végez | |
| Hol kell elkezdeni a gyógyítást? | |
| O. Kampmüller: Hogyan lehet gyorsabban olvasni? | 13 |
| Ki a jó olvasó? | |
| A gyors és jó olvasáshoz szükséges képességek | |
| V. Hrebout: | |
| H. Geist: Az értekezlet, mint az igazgató munkájának segítője | 18 |
| Tadeusz Krizewski: "Ötletgyűjtő értekezletek | 20 |
| Az "agytorna" módszere | |
| Az ötletek "kibányászásának" módszere | |
| Az értekezlet ésszerű megszervezése | 23 |
| A helytelen értekezletvezetés | |
| Milyen célt szolgál az értekezlet | |
| Az értekezlet résztvevői és azok magatartása | |
| A bűvös jegyzőkönyv | |
| A jó értekezlet alapelvei | |
| L. A. Allen: | |
| S. G. Dulsky: | |
| C. B. Alword: Az értekezlet vezetésének módszerei | 29 |
| Szabad megnyilatkozásra való ösztönzés | |
| A vita elősegítése és aktív közreműködés biztosítása | |
| Összegezést, összefoglalást! | |
| Az öntudat-növelés | |
| A vitatkozás elősegítése | |
| Reflexiók | |
| Kényelmes körülmények | |
| L. A. Allen: | |
| S. G. Dulsky: | |
| C. B. Alword: A jó előadás alapfeltételei | 33 |
| Felkészülés a beszédre | |
| Szemléltesse a mondanivaló lényegét | |
| Maradjon a hallgatóságot érintő dolgoknál | |
| Ragaszkodjon a tárgyhoz | |
| Foglalja össze az elhangzottakat | |
| V. Torescsenko: A vezető "jobbkeze" | 36 |
| A titkárok képzése | |
| Telefon | |
| Levelezés | |
| Értekezletek szervezése | |
| Utazások előkészítése | |
| "Diszkréció" | |
| Dr. H. Luijik: A titkárnő szerepe az értekezletek előkészítésében | 40 |
| Dr. L. Svatuska: Kérdések, feladatok egy titkárnő vizsgáztatásánál | 41 |
| Hogyan írná helyesen? | |
| Szakfolyóiratok nyilvántartása | |
| Jelentések szövegezésének célszerű módszere | 43 |
| A kívánt intézkedés megjelölése | |
| Az összefoglaló indoklás | |
| Írjunk gyorsan helybenhagyhatóan | |
| A valószínű olvasó szempontjaihoz alkalmazkodó szövegezés | |
| Az adatok összegezése az olvasás meggyorsítása végett | |
| A tartalom táblázatba foglalása (tartalomjegyzék) | |
| A fejezetek beosztása szerinti táblázatok a gyors felhasználás megkönnyítésére | |
| Válasszunk hatásos szemléltető ábrákat | |
| Egyszerű nyelvezetet használjunk | |
| Állítsuk össze a jelentést könnyen felhasználható módon | |
| A cím | |
| A tartalomjegyzék | |
| Következtetés, összefoglaló | |
| A bevezetés | |
| A jelentés törzsszövege | |
| A függelékek | |
| A jelentés átvizsgálása | |
| A jó jelentés meghozza a maga hasznát | |