| A kollektív vezetés és a személyi felelősség | 7 |
| A kollektív vezetés lényege | |
| A kollektív vezetés előfeltételeinek megteremtése | |
| Utasítás vagy meggyőzés | |
| A bürokrácia és a személyi felelősség | |
| A felelősségtudat | |
| A gazdasági vezető elsősorban a dolgozók kollektívájának vezetője | 15 |
| A jó igazgatási apparátus alapja a hatáskörök megfelelő elosztása | 16 |
| Az igazgatói titkár és a "törzskari főnök" | |
| Az igazgatói titkár beállítása: öncsalás | |
| A "törzskari főnök" rendszer hátrányai | |
| A jó igazgatási szervezet a jó vezetés alapja | |
| A hatáskörök felosztása | |
| Az igazgatóhelyettes hatásköre | |
| A középszintű vezetők hatásköre | |
| A jó igazgatási szervezet növeli a munka termelékenységét | |
| Miért dolgoznak rosszul | |
| Megfelelő személyek kellenek a vezetői munkahelyek betöltésére | |
| Ki-kivel szemben és mivel kapcsolatban felelős | 24 |
| A hatáskörök megoszthatók | 25 |
| Centralizáció és koordináció | |
| A hatáskör átruházása, ennek feltételei és következményei | |
| Számolni kell hibákkal | |
| A sok beosztott lehetetlenné teszi a jó kapcsolatokat | 28 |
| Meg kell szabadulni a rutinmunkától | |
| Az alapelv | |
| Hány szervezeti szinten foglalkozzanak egy kérdéssel | |
| A teljesítmény és munkaerkölcs dilemmája | |
| Amikor az ember csődöt mond | |
| Valódi vezetőkre van szükségünk | |
| Milyen szempontokat kell figyelembe venni a beosztottak még "elviselhető" számának kialakításánál | 33 |
| A jelenlegi helyzet | |
| A minőség elemzése szempontjai | |
| A munkakapcsolatok formái | |
| A helyettesítések megszervezése | 37 |
| Mindenkinek legyen kijelölt helyettese | |
| Mit értünk a "helyettesítés"-en | |
| Szervezési módszerek | |
| Vezetési mószerekről és tulajdonságokról | 42 |
| A szóbeli elismerés | |
| Az elismerés kézzelfogható formái | |
| Szervezetek, egyesületek tisztségei | |
| A kívülről jött ember | |
| Tegnap, ma, holnap | |
| Meggyőzés és utasítás | |
| Valamit valamiért | |
| A régiek megbecsülése | |
| A négy leggyakoribb hiba a beosztottakkal való kapcsolatban | 48 |
| Mások véleményének semmibevétele | |
| A hibák kiértékelésének elmulasztása | |
| Nem becsüljük meg munkatársainkat | |
| Ha nem hallgatjuk meg a dolgozókat | |
| Irányelvek, amelyekkel el lehet érni a kölcsönös megelégedettség légkörét | 50 |
| Hogyan oktatják a vezetőket a beosztottakkal való helyes magatartásra az USA-ban | 53 |
| Az első út; önmagunk megismerése | |
| Óvakodni kell a "beskatulyázás"-tól | |
| Az oktató szerepe döntő fontosságú | |
| A munkahelyi oktatás szervezése | |
| Egyéni beszélgetés a beosztottakkal | 56 |
| Az irányítás egyes módszerei: közvetlen feladat kiadás, dicséret, feddés | 58 |
| Parancs | |
| Utasítás | |
| Megbízás | |
| Dicséret és feddés | |
| A vállalathoz helyezett, ismeretlen új dolgozó munkabeállításával kapcsolatos tudnivalók | 60 |
| Bevezető beszélgetés | |
| Bevezetés a munkahelyre | |
| Későbbi intézkedések | |
| Különleges szempontok fiatalkorúak munkábaállítása esetén | |
| Különleges szempontok női munkaerők bevezetése esetében | |
| Vállalati ismertető az új dolgozók számára | 65 |
| Az ismertető brosura célja | |
| A brosura serkentési elvei | |
| A tartalom | |
| A brosura külső alakja | |
| Csak az újonnan belépők számára készüljön-e | |
| Gazdaságos-e az ismertető brosura | |
| A beosztott nőkkel szembeni helyes magatartás | 68 |
| A belső ellenőrzés | 69 |
| A belső ellenőrzés fontossága | |
| Munkájának alapfeltételei | |
| Az ellenőri jelentés | |
| A belső ellenőrzés szervezeti és személyi kérdései | 71 |
| A gyakorlati szükség hozta létre | |
| A belső ellenőrzés megteremtésének okai | |
| A belső ellenőrzés személyi ellátottsága és szervezeti felépítése | |
| A belső ellenőrzés vállalaton belüli helyzete | |
| Az ellenőrző szervek rendelkezési hatásköre mellett és ellen | 74 |
| A felülvizsgálati funkciók és a rendelkezési jogkör szétválasztásának alapelvei | |
| A felülvizsgálati szervekre való rendelkezési hatáskör átruházás indokai | |
| Az elemzés szempontjai | |
| Az utasítások végrehajtásának közvetlen ellenőrzése | 80 |
| A vezető nem bizalmatlanságból ellenőriz | |
| Ki miért ellenőriz | |