kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Szövetkezeti Üzemszervezési és Kereskedelemgazdasági Iroda |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 83 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 28 cm x 21 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 800 példányban jelent meg. |
| Hogyan lehet munkatársainkból vezetőket képezni | |
| Vezetőképzés a munkahelyen | 8 |
| A "tapasztalati iskola" | |
| Egyéni előkészítés /edzés/ | |
| Miért nem alkalmazzák az "edzést" | |
| Az "edzés" legfontosabb alapelvei | |
| Helyettesi állások | |
| Végig az egész vállalaton | |
| Informálni a beosztottakat | |
| Értekezletek | |
| A vezetők oktatása folyamatos legyen | |
| Vállalaton kívül folyó oktatás | |
| Egyetemi szintű oktatás | |
| A rejtett vezetői képességek feltárása | 18 |
| A vállalatok nem ismerik alaposan munkatársaik képeségeit | |
| Az ismeretek felmérése | |
| Magyarázzuk meg a vezetőknek, miért szükséges a nyilvántartás | |
| Milyen képességekre terjedjen ki a felmérés | |
| Tájékoztassuk az eredményről a megkérdezett vezetőket | |
| A hivatali kiképzés kifizetődik | 21 |
| Drága a munkaerő vándorlás | |
| Miért jó a hivatali képzés? | |
| Milyen a jó kiképző? | |
| Képzési módszerek | |
| A vezetőképzés módszerei és formái | |
| A szovjet vezetőképzés tapasztalatai | 24 |
| Hol valósították meg a vezetőképzést? Moszkva egész ipari vezetőgárdája tanul | |
| Az oktatás időtartama, tananyaga | |
| A gazdasági vezetők továbbképző tanfolyamának vázlata | |
| A gazdasági vezetők oktatásának módszerei és formái | 26 |
| A tanfolyamok időtartama, résztvevői | |
| Speciális tanfolyamtípusok | |
| Új módszerek | |
| A témák feldolgozásának módszerei | |
| Kik legyenek az előadók? | |
| El kell sajátítani a vezetés tudományát | 32 |
| Tapasztalatok az USA-ban | |
| A franciaországi vezetőképzés | |
| Nemzetközi oktatási szervezet | |
| Feladatok a SZU-ban | |
| A vállalati tervjátékok alkalmazása a vezetőképzésben | 35 |
| A tervezés és döntés gyakorlása | |
| Előfeltételek, szaktudás és tapasztalat | |
| Az eredmények kiértékelése fontos | |
| A tervjáték segítséget nyújt a vezetők kiválasztásában | |
| A tőkés vezetőképzés tapasztalatainak felhasználása a szocializmusban | 38 |
| Alkalmazhatók-e a módszerek | |
| A szakképzés és a vezetőképzés | |
| A vezetőképzés és kiválasztás irányelvei | |
| A képzés időtartama | |
| A vezetőképzés programja és módszerei | |
| Gazdasági vezetők továbbképzése az NDK-ban | 44 |
| Intézet az oktatás megszervezésére | |
| Az intézet feladata | |
| Az elmélet és gyakorlat egysége | |
| Javaslatok a szervezendő tanfolyamokra | |
| A személyzeti munka a vezetéshez tartozik | |
| A személyzeti vezetés, mint vállalati feladat | 47 |
| A személyzeti vezető helye a vállalatnál | |
| Milyen legyen a jó személyzetis | |
| A dolgozók értékeléséről | 48 |
| Személyi nyilvántartás | |
| Az "új" munkatársak | |
| A pályázók értékelése | |
| A rendszeres minősítés | |
| Az előrehaladás útja | |
| Ki alkalmas vezetőnek? | |
| Kit léptessenek elő? | |
| Mikor kell elbocsátani egy munkatársat? | |
| Szakma-e a személyzeti munka? | 56 |
| Szakember-e a személyzetis? | |
| Hogyan válhat azzá? | |
| Alapfeltételek a személyzeti "szakma" kialakulásához | |
| A személyzeti munka fontossága egyre nagyobb | 58 |
| A vállalaton belüli kapcsolatok megváltoztak | |
| Csökkent az emberekkel való foglalkozás | |
| A vezetőnek nincs ideje a személyzeti munkára | |
| A személyzeti munka feladatai | |
| Személyzeti vezető, mint új hivatás | |
| A káderképzés egyre sürgősebb | |
| A dolgozók minősítésének szempontjai | 60 |
| A minősítést ne csak a közvetlen felettes végezze | 61 |
| A vezetői munka értékelésének szempontjai | |
| A többi vezető és vezetési szint részvétele a minősítésben | |
| Az adatok ellenőrzése és a befejező beszélgetés | |
| A minősítések haszna a felsőbb vezetők részére | |
| A legfontosabb szempont nem a szaktudás, hanem a szervezőkészség és az emberek vezetésének képessége | |
| A munkatársak elbírálásának alapelvei | 65 |
| Kísérjük figyelemmel munkatársaink fejlődését! | |
| Állítsuk a munka végzésének elemzését az elbírálás központjába | |
| Vizsgáljuk meg munkatársainknak a kollektívához fűződő kapcsolatait | |
| Munkatársaink megítélésében vegyük igénybe a kollektíva segítségét | |
| Ösztönözzük a dolgozót arra, hogy vegyen részt önmaga megítélésében | |
| Milyen szempontok alapján ítéljük meg munkatársaink szakmai felkészültségének és teljesítményének színvonalát? | |
| A munkában tanúsított magatartás jellembeli vonatkozásainak megítélése | |
| A társadalmi magatartás és a kollektívában elfoglalt helyzet megítélése | |
| A politikai világnézeti érettség megítélésének szempontjai | |
| A minősítés és megítélés előfeltételei, módjai és hibaforrásai | |
| Megalapozottabb káderezés kell | 72 |
| A szakképzett vezetőt jobban kell fizetni | |
| A kiértékelés módszere | |
| Az értékelés sémája | |
| Utánpótlást segítő nyilvántartási rendszer | |
| Érdekes módszer alkalmazottak kiválasztására | 78 |
| A kiválasztás hagyományos módszere | |
| A "kerekasztal" módszer |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.