| Előszó | 7 |
| Mire lesz szükség? | 9 |
| Alapfogalmak | 11 |
| A monitorok elvi működése | 11 |
| Monokrom képábrázolási módszer | 11 |
| Színes képábrázolási módszer | 13 |
| Az RGB színkeverési módszer | 14 |
| Képernyőszerkezetek | 19 |
| A karakteres kép felépítése | 19 |
| A monokrom grafikus kép szerkezete | 22 |
| A 16 színű grafikus kép szerkezete | 24 |
| A 256 színű grafikus kép szerkezete | 28 |
| A True Color (Valós színű) grafikus kép | 30 |
| A karaker bittérképek | 30 |
| A VGA kártya regiszterkészlete | 33 |
| A VGA latch | 33 |
| Az Attribute Controller regiszterek | 34 |
| Státus- és kimeneti regiszterek | 36 |
| Video-sequencer regiszterek | 37 |
| RGB regiszterek | 40 |
| Grafikai vezérlő regiszterek | 41 |
| Elektronsugár-vezérlő regiszterek (CRTC) | 44 |
| Egyéb regiszterek | 48 |
| A képmemória olvasása és írása | 49 |
| Olvasási módok | 49 |
| Írás módok | 50 |
| A VGA-BIOS szubrutinjai | 55 |
| A VGA kártya programozása szöveges módban | 69 |
| Néhány hasznos szubrutin | 69 |
| Felhasználói karakterkészletek | 76 |
| A karakterkészlet elérése a memóriában | 79 |
| Karaktermódosítás megszakítás alatt | 83 |
| A karakteres képernyő görgetése | 87 |
| Pixeles görgetés karakteres képernyőn | 91 |
| A billentyűzetmegszakítás működése, saját billentyűkezelés | 99 |
| Osztott képernyő karakteres módban | 102 |
| Labirintus játék | 106 |
| A karakterkészlet | 106 |
| Eljárások és függvények | 109 |
| A CrtPlus egység | 113 |
| Az eljárások és a függvények csoportjai | 114 |
| Változók, állandók | 114 |
| Az eljárások és függvények működése | 115 |
| A CharEdit segédprogram | 121 |
| A paletta programozása | 123 |
| Egy kis színelmélet | 123 |
| A színkeverés alapelve | 125 |
| A lineáris színkeverés | 126 |
| Árnyalatok szögfüggvények alapján | 128 |
| Ha csak tizenhat színünk van | 129 |
| Animáció és mozgatás a paletta segítségével | 131 |
| Axonometrikus ábrázolás és színrotáció | 136 |
| A SetVGApalette eljárás | 140 |
| A tizenhat színű grafikus módok programozása | 141 |
| Egy pixel kirajzolása és lekérdezése | 142 |
| Egy pixel kigyújtása | 142 |
| Egy pixel színének lekérdezése | 144 |
| Vonalrajzoló algoritmus | 146 |
| A GrPlus egység | 150 |
| Változók és állandók | 151 |
| Eljárások | 152 |
| Az eljárások működése | 155 |
| Az írás mód átváltása | 155 |
| Karakterek kiírása bájthatárral | 156 |
| Karakterek kiírása pixelpozícióba | 159 |
| A képernyő inicializálása | 163 |
| Különleges vonalrajzoló eljárások | 163 |
| Pont kirajzolása és lekérdezése | 168 |
| Téglalapok rajzolása | 168 |
| Grafikus objektum: BOB | 172 |
| A BOB megjelenítésének nehézségei | 173 |
| Egyszerű egyszínű megjelenítő | 175 |
| A háttér megőrzése: kettősbuffer-technika | 180 |
| Többszínű, nem átfedő BOB-ok | 192 |
| Többszínű, átfedő BOB-ok | 203 |
| Animáció, BOB mozgásfázisok | 215 |
| Grafikus kép görgetése | 218 |
| Ablakok belüli görgetés | 218 |
| Osztott képernyő és görgetés (scroll) | 221 |
| Képmemória tárolása és mozgatása | 227 |
| Tárolás a heapben | 227 |
| Tárolás a videomemóriában | 232 |
| Tárolás a háttértárolón | 235 |
| A 256 színű grafikus mód programozása I. rész | 237 |
| Pont kirajzolása és lekérdezése | 240 |
| Egy pixel kigyújtása | 240 |
| Egy képpont színének lekérdezése | 241 |
| Vonalrajzolás | 241 |
| RGB beállítás | 245 |
| Téglalapok rajzolása | 245 |
| Kitöltött téglalap | 245 |
| Üres téglalap | 247 |
| Vastagon keretezett téglalap | 248 |
| Vékonyan keretezett téglalap | 251 |
| Karakterek kiírása a 256 színű képre | 251 |
| Egy karakter kiírása | 253 |
| Egy sztring kiírása | 254 |
| Képterületek tárolása és másolása | 255 |
| Ablakon belüli görgetés | 259 |
| Egyéb eljárások | 260 |
| BOB-ok a 256 színű képeken | 261 |
| A 256 színű grafikus mód programozása II. rész | 271 |
| A módosított bájt/pixel képszerkezet | 271 |
| A képszerkezethez tartozó unit | 273 |
| A videomód beállítása | 276 |
| Pont kirajzolása és lekérdezése | 277 |
| Egy pixel kinyújtása | 277 |
| Egy pixel színének lekérdezése | 279 |
| Vonalrajzolás | 279 |
| Tetszőleges irányú vonal rajzolása | 279 |
| Függőleges vonal rajzolása | 284 |
| Vízszintes vonal rajzolása | 285 |
| Téglalapok rajzolása | 287 |
| Üres téglalap rajzolása | 287 |
| Kitöltött téglalap rajzolása | 287 |
| Keretezett téglalapok | 290 |
| Képterületek tárolása és másolása | 290 |
| Karakter és szöveg megjelenítése | 294 |
| Paletta beállítása és lekérdezése | 298 |
| A képmemória törlése | 299 |
| BOB-ok megjelenítése a kettősbuffer-módszerrel | 300 |
| Teljes képernyő görgetése | 314 |
| Nem szabványos videómódok | 321 |
| Szöveges módok | 324 |
| Bitplane szervezésű grafikus módok | 327 |
| A 256 színű módok | 329 |
| SVGA kártyák, a T8900C SVGA | 333 |
| Trident SVGA videomódok | 333 |
| Szöveges módok | 334 |
| Bitplane szervezésű grafikus módok | 335 |
| Bájt/pixel szervezésű grafikus módok | 335 |
| A bank lapozási technika | 335 |
| A T8900C egység | 337 |
| Tárgymutató | 341 |
| Táblázatok | 347 |