kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Balassi Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 241 oldal |
| Sorozatcím: | Vizuális kultúra |
| Kötetszám: | 3 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 28 cm x 20 cm |
| ISBN: | 963-506-534-5 |
| Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókat, illusztrációkat tartalmaz. |
| Bevezető | 9 |
| Személyiségfejlesztés, képességfejlesztés | 11 |
| Bálványos Huba: A vizuális nevelés mint személyiségfejlesztés | 13 |
| A vizuális nevelés alkotó tevékenységformáinak áttekintése | 13 |
| Személyiségfejlődési esélyek az alkotásban | 15 |
| A differenciáló képességfejlesztés | 19 |
| Éntudat és kollektív identitás | 22 |
| Bálványos Huba: A vizuális műveltség fejlesztendő képességei | 25 |
| Bálványos Huba: A vizuális műveltésg fejlesztendő képességei | 25 |
| Vizuális nyelv | 25 |
| Kifejezés, képzőművészet | 25 |
| Vizuális kommunikáció | 26 |
| Tárgy- és környezetkultúra | 26 |
| Technikák | 26 |
| A képességfejlesztés tervezésének és megvalósításának tézisei | 26 |
| Bakos Tamás: A gyermekrajz a pedagógia nézőpontjából | 29 |
| Fejlődéslélektani vonások az irányítás nélküli, kifejező közlésekben | 29 |
| Ábrázolásalapú kifejezés | 29 |
| Megismerés, motiváltság és a vizuális közlésformák | 32 |
| Megismerési képességek és motivációi az ábrázolás elsődleges szerepében | 33 |
| Megismerési képességek és motivációi az ábrázolás másodlagos szerepében | 35 |
| Jelölés, jelalkotás | 36 |
| A "mit?" és a "hogyan?" kérdése | |
| Bálványos Huba: A gyermek képi kifejezései, mint személyes közlések | 41 |
| Hangoltság a kifejező alkotásra | 41 |
| Élmény, inspiráció, motiváció | 42 |
| Közös élményhelyzet | 42 |
| Beszélgetés és szemléltetés | 44 |
| Mintaadó szemléltetés | 47 |
| Motivációk | 47 |
| Inspirációk | 50 |
| Differenciált motivációk | 53 |
| Értékelő visszajelzések | 58 |
| Értékelés a folyamatban | 60 |
| Az alkotások "kiállítása" | 60 |
| A személyes közlések vizuális nyelvezetének áttekintő táblázata | 61 |
| Bálványos Huba: Irányított szocializáció tárgyi- és környezeti kultúrával | |
| Élmény, inspiráció, motiváció | 67 |
| A "mit" kérdése | 67 |
| Inspiráló szemléltetés és beszélgetés | 74 |
| A díszítés | 75 |
| Mintaadó szemléltetés | 78 |
| Korrektúra és értékelés | 80 |
| Differenciált motivációk | 80 |
| Konzultáció és technikai korrektúra | 80 |
| Preisinger Zsuzsa: Vizuális tanulmányok - primer közlések | |
| A primer közlések | 83 |
| A pedagógiai tudatossággal irányított megfigyeltetés hatása a képi sémára | 83 |
| A vizuális tanulmányok irányultságai | 86 |
| Tárgyformák mint modellek | 87 |
| A modellválasztás | 87 |
| Észleleti dominanciák a modellválasztásban és a modellehelyzetben | 89 |
| Komponált képi látványok modellhelyzetben | |
| Fotó, mozgókép, műalkotások | 91 |
| "Nyelvi" tanulmányok közvetlen látványelőzmény nélkül | 93 |
| Fokozatosság a modellelemzésben és az ábrázolásban | 93 |
| Bemutatás és szemléltetés | 96 |
| A feladatokhoz válsztott technikai megoldások speciális szempontjai | 101 |
| A vizuális tanulmányok szerepe a fejlődési-fejlesztési folyamatban | 106 |
| A tanulmányok eredményeire épülő feladatok kapcsolása, sorolása | 106 |
| A primer közlések vizuális nyelvezetének áttekintő táblázata | 118 |
| Bakos Tamás: Direkt közlések | 119 |
| Ismeretek, információk vizuális közlései | 120 |
| A direkt közlések motivációi | 122 |
| Mit és hogyan, direktben | 123 |
| Közlések már irányítás nélkül is | 123 |
| Útvonalrajz és térkép | 124 |
| Modellhelyzetek az útvonalrajz és térkép témakörében | 125 |
| Konstruált modell és magyarázó rajza. Kavicsvárak | 127 |
| Papírlabirintus és agyagvár | 130 |
| A síkképi szemléltetés irányultságai térképalkotásnál | 132 |
| Térkép csoportmunkában | 134 |
| Társasjáték síkban és térben | 135 |
| Tárgytervek, magyarázó, elemző ábrázolások | 138 |
| Fantáziatervek | 139 |
| Tárgyelemzésekből magyarázó rajz | 146 |
| Tárgytervek a megvalósítás igényével | 150 |
| A mozgás és változás vizuális közlésének módjai | 152 |
| Az információ legsűrítettebb vizuális formái (Piktogramok, emblémák és más vizuális jelek) | 156 |
| Modellalapú formaredukcó példái | 158 |
| Az emlékkép- és modelltranszpozíció vizuális nyelvisége | 162 |
| A direkt közlések vizuális nyelvezetének áttekintő táblázata | 162 |
| Munkaformák | |
| Bálványos Huba: A feladat | 163 |
| A feladat és a tanóra | 163 |
| Feladattípusok | 163 |
| Preisinger Zsuzsa: A munkaformák változatai a tanítási órák folyamatában | 167 |
| A pedagógus és a tanulók együttműködésének várható eredményessége a vizuális nevelés tantárgyi specifikumaiban | 168 |
| Frontális munka. A pedagógus közvetlen irányító szerepben | 168 |
| A tanulók önálló egyéni munkája | 169 |
| A tanulók együttműködésének várható eredményessége a vizuális nevelés tantárgyi specifikumaiban | 170 |
| A csoportmunka | 170 |
| A csoport létszáma és tagozódása | 171 |
| Formális, informális csoport | 172 |
| A csoportlét kezdeti szakasza | 172 |
| A szaktárgyi eredményesség feltételei a csoportmunkában | 174 |
| A csoport összetétele és lélekszáma | 176 |
| Irányítás, korrigálás | 177 |
| Technikai megoldások | 178 |
| Szervezés | 178 |
| Bálványos Huba: Pedagógiai értékelés a vizuális nevelésben | 180 |
| Az egyes tevékenységformák főbb értékelési különbségei | 180 |
| Az értékelés irányultságai | 181 |
| Értékelési szempontok | 181 |
| A közös értékelés helyzete és szempontjai | 181 |
| Értékelési fokozatok | 182 |
| A gyermekek egyenkénti megfigyelése a folyamatban | 182 |
| A gyermekek egyenkénti megfigyelése az alkotás tükrében | 183 |
| Egy értékelési szakasz végén | 184 |
| A közös értékelés közben mutatkozó további személyiségjegyek | 184 |
| Sándor Zsuzsa: A vizuális kultúra tanításának személyes tervezése | 187 |
| A vizuális kultúra tanítási terve: kapocs a tanterv, a pedagógus és a gyermek között | 189 |
| A vizuális kultúra tantervi előírásai és a pedagógus személyiségének találkozása a tervkészítésben | 191 |
| A pedagógus vizuális és művészeti műveltségének, vizuális pedagógiai felkészültségének és önszemléletének szerepe | 191 |
| Tantervi szakanyagok értelmezése és megértése | 193 |
| Szakmai szerkezet és a szakmai tartalmak értelmezése | 193 |
| A tantervi szintek értelmezése | 194 |
| Tantervi rovatok értelmezése | 196 |
| A vizuális kultúra tanítási folyamatainak és a folyamatok tervezésének jellemzői | 199 |
| A tantervi dokumentumok személytelensége, a tanterv és a tanítási terv lehetséges helyi karakterei | 200 |
| Az időtényező vizuális kultúra vonatkozásai | 200 |
| A feladatsor és a projekt mint tervezési és mint tanítási metódus | 201 |
| A vizuáliskultúra-feladatsorok és -projektek mint tanítási témakör típusok | 203 |
| A vizuális kultúrára specializált tantárgy éves tanítási programja elkészítésének elvi és gyakorlati problémái | 210 |
| A vizuáliskultúra-óra tervezésének általános jellemzői és vizuális nevelési specifikumai | 212 |
| A rendelkezésre álló minősített vizuális nevelési tantárgyi tantervek | 229 |
| Bakos Tamás: Függelék | 231 |
| A vizuális nevelés foglalkozásainak sajátos feltételrendszere | |
| Szakterem, szertár, anyagok, szerszámok, szemléltető eszközök | 231 |
| Irodalom | 235 |
| Színes képek | 241 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.