| Kiadó: | "Török Sándor" Waldorf-pedagógiai Alapítvány-OKI Iskolafejlesztési Központ |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 51 oldal |
| Sorozatcím: | Waldorf-könyvek |
| Kötetszám: | 1 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 29 cm x 21 cm |
| ISBN: | |
| Bevezető | 3 |
| A történeti adatokból | 4 |
| Osztálytanító, epochális tanítás | 6 |
| Az ember | 7 |
| Az első három osztály vázlatos tanterve | 8 |
| Első osztály | 8 |
| Második osztály | 9 |
| Harmadik osztály | 9 |
| A heti óraszámok alakulása | 9 |
| Az első osztály | 10 |
| Anyanyelv /Beszéd, írás, olvasás / Rajzolás, festés, formarajz | 10 |
| Élőbeszéd, mese | 10 |
| A betű | 11 |
| Az írás | 11 |
| Az olvasás | 12 |
| A reggel | 12 |
| A festés | 13 |
| A költői - és a helyes kiejtés | 14 |
| A két idegen nyelv | 14 |
| Utánzás és gyűjtés | 14 |
| Az óraszám | 14 |
| Direkt-módszer | 15 |
| Számolás - matematika | 15 |
| A nagy, kerek sajt | 15 |
| A négy alapművelet - fordítva | 16 |
| Az Egy | 16 |
| Egoizmus, intellektus - tárgyilagosság, józanság | 17 |
| A mozgásokból megelevenedő egyszeregy | 18 |
| Rajz - írás- számjegyek | 18 |
| Profilaktikus pedagógia | 18 |
| Szakoktatás | 18 |
| Az átlelkesített világ | 19 |
| Zene | 19 |
| A botfülű gyerek | 19 |
| Kvint-tartomány, hangszerek | 20 |
| Euritmia | 20 |
| Torna és gimnasztika | 21 |
| Kézimunka | 21 |
| A második osztály | 21 |
| Anyanyelv /Beszéd. írás, olvasás / Rajzolás, festés, formarajz | 22 |
| Fabulák és legendák | 22 |
| Írás, olvasás | 23 |
| Helyes ejtés | 23 |
| Nyelvtan | 23 |
| Az ige | 24 |
| Melléknevek, főnevek - a mondat felépítése | 24 |
| A két idegen nyelv | 24 |
| Tánc az asztalon | 24 |
| Angol, francia - orosz | 25 |
| Számolás, matematika | 25 |
| A fejszámolás | 25 |
| Egyszeregy | 26 |
| Játékok és csodák | 26 |
| Algebra, geometria | 26 |
| Szakoktatás | 27 |
| Zene | 27 |
| Ismerkedés a hangszerekkel | 27 |
| Euritmia | 28 |
| Karok - hangzók | 28 |
| "Keressük egymást" | 28 |
| Kvint; botok | 28 |
| Torna és gimnasztika | 28 |
| Kézimunka | 29 |
| Harmadik osztály | 29 |
| Anyanyelv | 29 |
| Írás | 29 |
| Beszéd | 29 |
| Az Ótestamentum történetei - és a 9. év krízise | 29 |
| Nyelvtan | 31 |
| Festés, rajz | 31 |
| Nem ábrázolás - formálás, megjelenítés | 31 |
| A két idegen nyelv | 32 |
| Számolás és matematika | 32 |
| Szakoktatás | 32 |
| Dolgok és foglalkozások | 32 |
| Paraszt, halász, kőműves | 33 |
| Az átlátható világ | 33 |
| A hálaérzet csírái | 34 |
| Ház és mérés | 34 |
| Természetrajz | 35 |
| Zene | 35 |
| Euritmia | 35 |
| Torna és gimnasztika | 36 |
| Kézimunka | 36 |
| A következő kilenc év: 4-12. | 36 |
| Az elbeszélések | 38 |
| Történelem | 38 |
| A művészetek története | 38 |
| Szakmai ismeretek - földrajz | 38 |
| Technológia és gyakorlat | 38 |
| Természetrajz | 38 |
| Fizika | 39 |
| Kémia | 39 |
| Anyanyelv | 39 |
| Idegen nyelv | 39 |
| Matematika és geometria | 40 |
| Rajz | 40 |
| Festés | 41 |
| Plasztikus munkák - faragás, szobrászat | 41 |
| Ének | 41 |
| Hangszeres zene | 41 |
| Euritmia | 41 |
| Torna | 42 |
| Kézművesség | 42 |
| Kézimunka | 42 |
| Kertépítés | 42 |
| Főzés és háztartási ismeretek | 42 |
| Elsősegélynyújtás | 42 |
| Hittan | 42 |
| Irodalmi művek; művészetek | 42 |
| Épület; színházterem; berendezés | 43 |
| Utószó | 44 |
| Wissen és Köünnen | 44 |
| A módszer | 44 |
| Az adaptáció | 44 |
| A solymári Waldorf-iskola epochái | 45 |
| Mesék | 45 |
| Mondókák, nyelvtörők, találós kérdések | 46 |
| Dalok | 46 |
| Versek | 46 |
| Jegyzetek | 47 |
| Irodalom | 51 |