kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Könyvklub |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 396 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 30 cm x 23 cm |
| ISBN: | 963-547-222-6 |
| Megjegyzés: | Színes fotókkal és ábrákkal gazdagon illusztrálva. |
| A zene története és az alkotók | 5 |
| Ókor | 6 |
| A zene eredete | 6 |
| A zene az ősi civilizációkban | 8 |
| A zene az ókori Görögországban és Rómában | 10 |
| Középkor | 12 |
| A keresztény liturgia | 12 |
| A gregorián ének | 14 |
| A többszólamúság eredete | 16 |
| Az ars nova | 18 |
| A világi zene: trubadúrok és vándordalnokok | 20 |
| A reneszánsz | 22 |
| A többszólamúság aranykora | 22 |
| A madrigál | 24 |
| Közjáték: az opera játékos előfutára | 26 |
| Az opera születése | 28 |
| A hangszeres zene önállósulása | 30 |
| A billentyűs zene | 32 |
| A lantzene és a vihuela | 34 |
| A nyomda forradalma | 36 |
| A barokk | 38 |
| A nagy barokk látványosság: az opera | 38 |
| Az opera Európa többi részén | 42 |
| A barokk egyházi zene | 44 |
| Johann sebastian Bach | 46 |
| Georg Friedrich Händel | 48 |
| A csembaló | 50 |
| Versenymű és concerto grosso | 52 |
| Antonio Vivaldi | 54 |
| A késő barokk és a gáláns stílus | 56 |
| A klasszicizmus | 58 |
| Nagyopera és vígopera | 58 |
| Gluck operareformja | 60 |
| Az opera helyi változatai | 62 |
| A nagy hangszeres formák kialakulása | 64 |
| Az egyházi zene a klasszicizmusban | 66 |
| Franz Joseph Haydn | 68 |
| Wolfgang Amadeus Mozart | 70 |
| Ludwig van Beethoven | 72 |
| A romantika | 74 |
| A francia forradalom és a polgárság szerepe | 74 |
| A zene új értelmezése: a fennköltség | 76 |
| A romantika új műfaja, a lied: Franz Schubert | 78 |
| A zongora mint a romantika hangszere | 80 |
| Frédéric Chopin zongorakölteményei | 82 |
| Robert Schumann | 84 |
| Liszt Ferenc | 86 |
| A romantika szimfonikus művei | 90 |
| Hector Berlioz és a programzene | 92 |
| A bel canto diadala: Rossini, Donizetti és Bellini | 94 |
| A francia opéra comique és grand-opéra | 96 |
| A német romantikus opera Wagner előtt | 98 |
| Richard Wagner zenedrámái | 100 |
| Giuseppe Verdi | 102 |
| A nemzeti-hazafias zene | 104 |
| A nemzeti iskolák megjelenése | 104 |
| Az orosz iskola | 106 |
| A cseh iskola | 108 |
| A spanyol nacionalizmus | 110 |
| Más nemzeti iskolák | 112 |
| A késő romantika | 114 |
| César Franck és a Schola Cantorum | 114 |
| Gustav Mahler szimfóniái | 116 |
| Richard Strauss operái és szimfonikus költeményei | 118 |
| Az olasz opera: a verizmus és Giacomo Puccini | 120 |
| Claude Debussy impresszionizmusa és szimbolizmusa | 122 |
| A kortárs zene | 124 |
| Sokszínűség és válság a XX. században | 124 |
| Párizs, a zene fővárosa | 126 |
| Maurice Ravel | 128 |
| Igor Sztravinszkij | 130 |
| A neoklasszicizmus | 132 |
| A második bécsi iskola | 134 |
| Bartók Béla | 136 |
| Németország zenéje a két világháború között | 138 |
| A szovjet szimfonikus zene | 140 |
| Az Egyesült Államok zenei életének kiemelkedő egyéniségei | 142 |
| Olivier Messiaen | 144 |
| A kortárs opera | 146 |
| A darmstadti iskola | 148 |
| A jazz | 150 |
| A popzene fejlődésének útja | 152 |
| A hanglemez világa | 154 |
| A hangszerek és az emberi hang | 157 |
| A hangszerek | 158 |
| A hangszercsaládok | 158 |
| A billentyűs hangszerek | 160 |
| A húros hangszerek | 162 |
| A fúvós hangszerek | 164 |
| Az ütőhangszerek | 166 |
| A zenekar | 168 |
| A karmester szerepe | 170 |
| Az emberi hang | 172 |
| A női énekhangok | 172 |
| A férfi énekhangok | 174 |
| A kórus és az énekiskolák | 176 |
| Az eszményi repertoár | 179 |
| Színpadi zene | 180 |
| Opera | 180 |
| Zarzuela és operett | 194 |
| Musical | 196 |
| Balett | 198 |
| Kísérőzene | 204 |
| Zenekari művek | 210 |
| Szimfonikus zene | 210 |
| Versenyművek | 230 |
| Kamarazene | 240 |
| Hangszeres zene | 250 |
| Dal- és kórusművek | 260 |
| A zene A-tól Z-ig | 281 |
| Időrendi táblázat | 377 |
| Név- és tárgymutató | 389 |