| Előszó. Írta: Molnár Antal, Kossuth-díjas | 3 |
| A szerző előszava a magyar kiadáshoz | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| A zenei tehetség | |
| A zenei tehetség általános és különös vonásai | 31 |
| Muzikalitás | 45 |
| A muzikalitás struktúrája és a zenei képességek | 59 |
| A zenei hang érzékelése | |
| A hangszín | 75 |
| A hangmagasság és a magasság két komponenséről szóló elmélet | 81 |
| A magasság hangszínbeli komponensei | 94 |
| Zenei magasság | 99 |
| Hangmagasság, hangszín és dinamikai hallás | 108 |
| A hangmagasság megkülönböztetése iránti érzékenység | |
| Mennyiségi adatok | 113 |
| A hangmagasság megkülönböztetése iránti érzékenység gyakorolhatósága | 117 |
| A magasságmegkülönböztető érzékenység és a muzikalitás kapcsolata | 121 |
| A rendkívül alacsony magasságmegkülönböztető érzékenység esetei | 126 |
| A hangmagasság iránti érzékenység természetének kérdéséhez | 135 |
| Az abszolút hallás | |
| A passzív és aktív abszolút hallás | 141 |
| Az abszolút hallás jellemző tulajdonságai | 146 |
| A tonalitás-érzék | 153 |
| Az abszolút hallás fejlődése gyermekeknél | 159 |
| Az abszolút hallás nevelhetőségének kérdése olyan személyeknél, akiknek nincs abszolút hallásuk | 165 |
| Az abszolút hallás természetének kérdéséhez | 174 |
| Az abszolút hallás és a muzikalitás | 177 |
| Melodikus hallás és hangnem-érzék | |
| A melodikus hallás fogalma | 187 |
| Hangközérzék | 188 |
| A hangnem-érzék mint a melodikus hallás alapja | 190 |
| A hangrendszer-érzék pszichológiai természetének kérdéséhez | 203 |
| A melodikus hallás két összetevője | 208 |
| A harmonikus hallás | |
| Az együtthallás hangszín szerinti és harmónia szerinti észlelése | 217 |
| Konszonancia és disszonancia | 224 |
| A harmónia-hallás pszichológiai természetének kérdéséhez | 233 |
| Zenei hallási képzetek | |
| Hallási képzetek és a belső hallás kérdése | 259 |
| A hallási képzetek szándékosságának problémája | 264 |
| A zenei hallási képzetek jellemzése | 271 |
| A zenei hallási képzetek és a mozgás | 283 |
| Néhány észrevétel a zenei képzetek fejlődésének kérdésével kapcsolatban | 293 |
| A ritmusérzék | |
| A ritmus fogalmának jellemzése | 305 |
| Ritmus és motorikus mozgás | 308 |
| A zenei ritmusérzék | 316 |
| A zenei ritmusérzék nevelésének néhány pszichológiai előfeltétele | 325 |
| Az alapvető zenei képességek | |
| Általános megállapítások | 341 |
| A minőségi különbségek példái a muzikalitás területén | 343 |
| A zenei képesség fejlődésének kérdéséhez | 355 |
| Irodalomjegyzék | 365 |
| Táblázatmutató | 372 |
| Névmutató | 374 |
| Tartalomjegyzék | 379 |