kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 139 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 29 cm x 21 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Megjelent 1000 példányban. Fekete-fehér fotókkal. |
| Bevezetés | 3 |
| A zongora hangja és hanszínlehetőségei | 4 |
| A kar és a kéz anatómiájának vázlatos ismertetése | 7 |
| Csontok | 7 |
| Izmok | 11 |
| A kéz formája a zongorázásnál | 15 |
| A lendítés | 23 |
| Kontroll | 24 |
| Súlyhatás | 24 |
| Súlyhatás és kontroll aránya a dinamikai rajzban | 25 |
| Milyen ízületekből végezhetünk aktív lendítőmozgást | 26 |
| Ülés, testhelyzet | 27 |
| A gyakorlásról | 31 |
| Célszerűség | 31 |
| A figyelem | 32 |
| Gyors játék lassú gyakorlása | 33 |
| A pergőjáték elemzése | 34 |
| A lassú gyakorlás alkalmazása | 36 |
| Ritmikus variánsok | 37 |
| A felsőkar mozgásai. A vállízület szerepe a zongorázásban | 39 |
| Összefoglaló mozgások | 39 |
| Összefoglaló mozgások a lassú gyakorlásban | 43 |
| A felsőkar aktív lendítései | 44 |
| Legato és staccato | 47 |
| Legato | 47 |
| A legato törvényszerűségei | 48 |
| Kantiléna | 48 |
| Staccato | 49 |
| A staccato törvényszerűségei | 49 |
| A legato és staccato technikai megoldása | 50 |
| Legato és staccato különböző stílusokban | 50 |
| Az alapvető játékformák és változataik | 50 |
| Oktáv- és akkordtechnika | 53 |
| Az alsókar szerepe az oktávtechnikában | 55 |
| Kiegészítő csuklómozgás | 55 |
| Vibrato | 56 |
| Az akkord-gyakorlat előkészítése | 58 |
| Akkordok gyakorlása | 58 |
| Oktávok gyakorlása | 60 |
| Akkordfelbontás | 62 |
| Arpeggio | 62 |
| Tremoló | 63 |
| Rázott tremoló | 63 |
| A tremoló tanításának beosztása | 64 |
| A tremoló gyakorlása | 65 |
| Tört oktávok | 66 |
| Ugrások | 68 |
| Egyenletes mozgással végzett ugrás | 68 |
| Ekőkészített ugrás | 69 |
| A karmozgás nagyságának csökkentése ujjrend segítségével | 70 |
| Glisszandó | 72 |
| Ujjtechnika | 75 |
| Az ujjak anatómiai sajátosságai | 76 |
| Az ízületek munkájának helyes elosztása | 77 |
| Zörejek alkalmazása | 78 |
| A jó hangzás követelményei az ujjtechnikában | 78 |
| Gyakorlatok az ujjtechnika fejlesztésére | 80 |
| A skálajáték | 83 |
| A kar munkája a skálajátékban | 83 |
| A kéz helyzetváltozásai a skálajátékban | 83 |
| A hüvelyk ütésének iránya | 84 |
| A hüvelykujj ütésének előkészítése | 84 |
| Gyors skála lassú gyakorlása | 85 |
| Terc-skálák | 87 |
| Futam | 91 |
| Trilla | 92 |
| Sima ujtrilla | 92 |
| Váltottujjas trilla | 92 |
| Tremolótrilla | 92 |
| Trillák gykorlása | 93 |
| Repetíció | 95 |
| Ujjrendek | 99 |
| Hüvelyk- és kisujj lehetőleg ne kerüljön fekete billentyűre | 99 |
| Alátevés, fölétevés | 100 |
| Az ujjrend szerepe az összefoglalásban | 100 |
| Áttevés, föltevés | 102 |
| Az ujjrend szerepe a súlypont áthelyezésében | 103 |
| Alkalmazkodó mozgások az ujjrendek segítségével | 104 |
| Az ujjak sajátosságainak szerepe | 104 |
| Oktávonkénti ismétlődés | 104 |
| Frazeálás | 105 |
| Szekvenciák ujjrendje | 105 |
| Tremoló ujjrend | 106 |
| Irányujjrend | 107 |
| A gyakorlást kiegészítő tornák | 110 |
| Néhány tanács a tornák célszerű felhasználásához | 121 |
| Megjegyzések a kezdőtanítás technikai feladataihoz | 123 |
| Előképző | 123 |
| A technikai munka előkészítése | 123 |
| Hangerő | 124 |
| Előjátszás | 125 |
| Legato | 125 |
| Szünet, számolás | 125 |
| Technikai gyakorlatok | 126 |
| A játékformák gyakorlása | 126 |
| Pedálozás | 127 |
| Zenei és technikai fejlődés összekapcsolása | 128 |
| Lassított filmfelvételek | 129 |
| I. tábla | 129 |
| II. tábla | 131 |
| III. tábla | 133 |
| IV. tábla | 135 |
| Előadóművészek képeinek névmutatója | 137 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.