| Kiadó: | Számítástechnika-Alkalmazási Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 199 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-553-112-5 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| Előszó | 9 |
| A ZX Spectrum felépítése és használata | 11 |
| A gép felépítése | 11 |
| A számítógép üzembe helyezése | 12 |
| A billentyűzet és használata | 13 |
| A ZX Spectrum programozása | 17 |
| A ZX Spectrum BASIC programnyelvének jellemzői | 17 |
| A ZX Spectrum BASIC programnyelvének formai szabályai | 18 |
| Adatok a BASIC-ben | 20 |
| A ZX Spectrum BASIC programnyelvének legfontosabb parancsai | 22 |
| A ZX Spectrum programozás BASIC nyelven | 25 |
| A REM utasítás | 25 |
| A PRINT utasítás | 26 |
| A LET utasítás | 27 |
| A GO TO utasítás | 31 |
| Az IF és a THEN utasítás | 32 |
| A READ, a RESTORE és a DATA utasítás | 34 |
| Az INPUT utasítás | 36 |
| A ciklusutasítások | 39 |
| A DIM utasítás és a tömbök | 42 |
| A STOP utasítás | 47 |
| A GO SUB és a RETURN utasítások | 47 |
| A szélesebb körű képernyőhasználat | 53 |
| Az AT módosító használata | 53 |
| A TAB használata | 56 |
| A ZX Spectrum színkezelése | 58 |
| Az OVER utasítás | 60 |
| Az INVERSE utasítás | 61 |
| A rajzolás utasításai | 61 |
| A PAUSE utasítás | 64 |
| Hanghatások, a BEEP utasítás | 65 |
| Az IN és az OUT | 66 |
| A PEEK és a POKE | 67 |
| A függvények | 69 |
| A numerikus függvények | 69 |
| Az ABS | 69 |
| A BIN | 69 |
| Az EXP és az LN függvény | 69 |
| A szögfüggvények | 70 |
| Az inverz függvények | 70 |
| Az SGN függvény | 71 |
| Az SQR függvény | 71 |
| Az INT függvény | 71 |
| Az RND függvény és a RANDOMIZE utasítás | 71 |
| A POINT függvény | 72 |
| Az ATTR | 76 |
| A karakteres függvények | 76 |
| A CODE és a CHR$ függvény | 76 |
| Az INKEY$ függvény | 77 |
| A LEN függvény | 77 |
| A SCREEN$ függvény | 77 |
| Az STR$ függvény | 77 |
| A VAL és a VAL$ függvény | 78 |
| A TO függvény | 79 |
| A logikai függvények | 80 |
| Az egyéb függvények | 82 |
| A felhasználó által meghatározható függvények | 82 |
| A felhasználói karakterek | 84 |
| A SAVE és a LOAD további lehetőségei | 89 |
| Az automatikus programindítás | 89 |
| Az adattömbök használata | 89 |
| A képtartalom kimentése | 89 |
| A gépi kódú programok kimentése | 90 |
| A ZX printer használata | 90 |
| Néhány érdekes lehetőség | 91 |
| A feltételes kiíratás | 91 |
| A feltételes elágazás | 91 |
| A képernyő érdekességei | 93 |
| A microdrive használata | 95 |
| Alapfogalmak | 95 |
| A microdrive használatához szükséges új parancsok | 96 |
| A ZX Spectrum gépi kódú programozása | 99 |
| Bevezetés | 99 |
| A ZX Spectrum működése | 99 |
| A Z80 mikroprocesszor regiszterei | 101 |
| A Z80 mikroprocesszor utasításkészlete | 103 |
| Az egyszerű betöltési utasítások | 103 |
| A blokkbetöltési és az átviteli utasítások | 105 |
| A felcserélési utasítások | 106 |
| Az aritmetikai és a logikai műveletek | 107 |
| A kereső-összehasonlító utasítások | 110 |
| A forgatási és az eltolási (shift) utasítások | 111 |
| A bitkezelő utasítások | 111 |
| Az ugróutasítások | 113 |
| A szubrutinkezelő utasítások | 115 |
| A be- és kimeneti utasítások | 116 |
| A megszakítást (interrupt) kezelő utasítások | 116 |
| A vegyes utasítások | 118 |
| Az assembler utasítások | 120 |
| Gyakorlatok | 121 |
| A ROM rutinok, a RAM és a perifériák | 125 |
| A képernyő használata | 127 |
| A karakterek megjelenítése | 136 |
| A hanghatások | 141 |
| A billentyűzet | 142 |
| A BASIC és a gépi kód | 153 |
| A számárbázolás | 153 |
| A BASIC-sorok és a RAM | 154 |
| A BASIC-változók | 155 |
| A rendszerváltozók | 156 |
| Az adatrögzítés | 160 |
| Vegyes kérdések | 163 |
| Függelékek | 173 |
| Tárgymutató | 196 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.