1.034.862

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Adaptációs kézikönyv

Gyakorlati útmutató integráló pedagógusoknak/Inkluzív nevelés

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kedves Pedagógus!

A kiadvány, amit a kezében tart, egy fejlesztés kiemelkedően fontos mérföldköve. A Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Programjának 2.1-es intézkedése keretében 2004 óta folyik az a fejlesztő munka, amelynek célja a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása a közoktatás területén. E program keretében került sor azoknak a szolgáltatásoknak a kialakítására, amelyekkel a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelését vállaló intézmények munkáját segítjük. Az Adaptációs kézikönyv ennek a több mint hároméves munkának az eredménye. Alcíme is jelzi azt a szándékot, mely szerint gyakorlati útmutatót kínálunk az integráló pedagógusoknak. Célunk az intézmény és az Ön meglévő tudásának aktivizálása, a meglévő tudás beillesztése az új keretekbe, a minőségi változást eredményező intézményi innovációk serkentése, megvalósítása. Feladatunk új útvonalakat kínálni a differenciált igények kielégítésére, a sajátos nevelési... Tovább

Fülszöveg

Kedves Pedagógus!

A kiadvány, amit a kezében tart, egy fejlesztés kiemelkedően fontos mérföldköve. A Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Programjának 2.1-es intézkedése keretében 2004 óta folyik az a fejlesztő munka, amelynek célja a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása a közoktatás területén. E program keretében került sor azoknak a szolgáltatásoknak a kialakítására, amelyekkel a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelését vállaló intézmények munkáját segítjük. Az Adaptációs kézikönyv ennek a több mint hároméves munkának az eredménye. Alcíme is jelzi azt a szándékot, mely szerint gyakorlati útmutatót kínálunk az integráló pedagógusoknak. Célunk az intézmény és az Ön meglévő tudásának aktivizálása, a meglévő tudás beillesztése az új keretekbe, a minőségi változást eredményező intézményi innovációk serkentése, megvalósítása. Feladatunk új útvonalakat kínálni a differenciált igények kielégítésére, a sajátos nevelési igényű tanulók eredményes együttnevelésére, segíteni a kompetencia alapú fejlesztés alkalmazásának intézményi gyakorlattá válását. Eszközünk, módszerünk: adaptív utak kínálata a kompetencia alapú programcsomagokat befogadni és alkalmazni kívánó integráló/inkluzív intézmények számára. Vissza

Tartalom

Kedves Pedagógus! 9
I. RÉSZ. ADAPTÁCIÓS DIALÓGUS 11
1. fejezet. Az adaptáció felértékelődése (Kőpatakiné Mészáros Mária) 13
Együttműködésre „ítélve" 13
A változásoktól mégis félni kell? 17
Miért kompetencia? 20
2. fejezet. A kompetencia (Földiné Koczor Tünde) 21
A kompetencia értelmezése 21
Kulcskompetenciák 23
Mit jelent a mindennapi munkánkban a kompetenciafejlesztés? 25
3. fejezet. Betekintés a diagnosztikai eljárásokba (Vargáné Mező Lilla) 31
Együttműködés nélkül nem megy 31
Mi okoz gondot a tanítónak, a tanárnak? 32
Amikor a korrepetálás nem használ 32
A pedagógiai diagnózis 33
Hogyan változott a fogyatékosság értelmezése? Az orvosi-pszichológiai megközelítéstől
a pedagógiai-társadalmi megközelítés felé 33
Gyógypedagógiai, pszichológiai, pedagógiai diagnosztika, diagnózis 37
A tanulási képességek fejlesztésének lehetősége 41
A tanulási problémák értelmezése, rendszerezése 42
Az óvoda szerepe a gyermekek fejlesztésében 51
Az iskolai fejlesztés 53
4. fejezet. Módszerek (Magvasi Ágnes) 56
A pedagógiai módszer 56
A „kivételesek" vannak többen 58
A befogadás vagy inklúzió szükségszerűsége 61
Pedagógiai módszerek szerepe, funkciója, célja 63
Hogyan jelennek meg a helyi nevelési tervben, pedagógiai programban, helyi tantervben
a módszerek? 82
5. fejezet. A követelmény (Kovácsevicsné Tóth Marianna) 85
Mit jelent a követelmény? 86
A követelmény megjelenése különböző célrendszeri szinteken 86
A követelmények tartalma, szerkezete 87
Általános pedagógiai követelmények 87
A kompetencia alapú programcsomagok követelményrendszere 90
A kompetencia alapú programcsomagok és a sajátos nevelési igényű tanulók 94
A sajátos nevelési igényű tanulók és a Nat 96
A minimális kompetencia 98
Az intézmény mindennapjai 99
6. fejezet. Az értékelés (Montay Beáta) 103
A pedagógiai értékelés 104
Az értékelés „tárgya" 105
Mit értékelünk? 109
Értékelés a kompetencia alapú programcsomagokban 110
Az iskola értékelési rendszerének újragondolása Í2
Az értékelési rendszer megjelenése az intézményi dokumentumokban 19
7. fejezet. Habilitáció-rehabilitáció (Hernádi Krisztina) 123
A fogalom értelmezése 123
A habilitáció-rehabilitáció szerepe, funkciója, célja 124
A habilitáció-rehabilitáció szerepe az oktatásban 126
A „hozott tudás" és a habilitáció-rehabilitáció 129
A habilitáció-rehabilitáció megjelenése az intézményi gyakorlatban 130
Elmozdulás a hagyományos pedagógiai gyakorlattól - a kompetencia alapú
programcsomagok 133
A tanulásszervezési formák sérülésspecifikus igényekhez igazodó megválasztása 134
A habilitáció-rehabilitáció jelentősége a pedagógiai programban 136
8. fejezet. A tanulási környezet (Máténé Sej Jolán) 139
A tanulási környezet értelmezése 139
A tanulási környezet kialakítása 141
A nyitott iskola felé vezető lépések 142
A tanulási környezet változásának folyamata az intézményben 151
A változás folyamata 153
A tanulási környezet megjelenése az intézményi dokumentumokban 154
9. fejezet. Az egyéni fejlesztési terv (Soós Jánosné) 157
Mi az egyéni fejlesztési terv? 157
Egyéni fejlesztési terv az inkluzív intézményben 159
Gyakorlati tanácsok 167
Kontrollvizsgálatok végzése 169
Függelék az Adaptációs dialógushoz 171
A kompetencia 173
Vizsgáló és fejlesztő eljárások gyűjteménye a tanulási nehézségek szűrése és
fejlesztése köréből 181
A hagyományos osztályterem átalakításának szempontsora 186
2. RÉSZ. ADAPTÁCIÓS MÁTRIX (Giflo H. Péter-Jenei Andrea - Nagyné Tóth Ibolya -
Megyeri Józsefné - Vargáné Mező Lilla) 191
3. RÉSZ. INKLÚZIÓS FOGALOMTÁR 417
AJÁNLOTT ÉS FELHASZNÁLT IRODALOM 491
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv