kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Jelenkor Irodalmi és Művészeti Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 122 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-7770-39-9 |
| Szeretem a szimmetriákat | 9 |
| Színház | |
| Nyers porktré | |
| Ágoston örökre ember | |
| Az epizódok védelmében | 10 |
| Morál-rögeszme, opus-doricumok | |
| A valóság-pikkelyek végtelen teljessége | |
| Az árnyalat trumfusa: a színésznő portréja | |
| Ágoston: élveboncolt realitás | |
| Ágoston mint testvér, mint "pendant" | 13 |
| A szív és az agy jogán állok Ágoston mellé | |
| A tan faktuma: emberi testrész, lerajzolható | 15 |
| Görög istenek: örök formák, örök emberi keretek | |
| Kérdések: végtelen precízió élménye | |
| Dekadens római birodalom és chiliaszta eretnekségek eldorádó-álmai | |
| Róma-nemlétezés, - chiliaszta Varázskert-nemlétezés | |
| Ágoston a színházban született | 18 |
| Karthágó | |
| Dido és Aeneas | |
| Donatista freskó: egy színésznő rituális öngyilkossága | |
| Gyűlöllek: sémává pózolt örök-halál, én-halálom | |
| Niké, Betta: Afroditék hívása - én ültem halottként, álmok tetováltja | |
| Az eretnekség reflexszerű szabályossága: metafora és igazság örök zagyváltsága | |
| Egy afrikai, barokk költő ütközik egy mítosztalan globe-trotter behavioristával | |
| Rongyos zsinat | 32 |
| Niké prédikálja az emlékek impotenciáját | 33 |
| Egy lepréselt ibolyacsokor | |
| Emlékszem boldogító fogására ujjaimban | |
| A meghatódottság fénysebesség-foka | |
| Marvel lepréselt ciklámenjei | |
| Niké: a mulandóság egyházdoktora | |
| Az operaház nagy csarnokai | 36 |
| Az operaház katakombái | |
| Kilo lantja | |
| A történelem örök bestia-pincéi | |
| Aeneas emigrációja: komikus honalapítás | 38 |
| Dido-húg: poétikus kis kerítőasszony | |
| Milyen jó a színeket szeretni | |
| Tarka vignetta - Gioconda impresszionista összehasonlítása | |
| Létezés és gondolkozás: van két ilyen külön dolog? | 40 |
| Ún. "örök kérdések" - ilyesmiket többé nem kérdezhetünk, így leegyszerűsödnek a dolgok | |
| Üdvözülés az igazságban? - ma az élet céltalan, nihilista funkció | |
| Diadal vagy bukás? | |
| Értelmi siker vagyí elhülyülés? | |
| Ágostonnal kapcsolatos fogalmak milyen spontán visszhangokat váltanak ki belőlem? | |
| Filozofálok vagy feudalizálok? | |
| A belső szellemi plasztika illúziója | |
| Az európai szellembe került naiv és túlzó racionalizmus: Európa agóniájának kezdete | |
| Monstruózus erőszak: racionalisztikussá tenni a szeretetet és érzelgővé a filozófiát | |
| Bölcseleti rendszer és ettől idegen erkölcsi rendszer keveredése | |
| Si amamus, videmus | |
| Vándorlás az ifjúkori intellektuális világképtől az érettkori érzelmi világkép felé - ez Ágoston útja is | 45 |
| A nyelv! = nagyszerű költemény ez a két szó: apostatica superbia | |
| Honnan a tisztelethiányom a nagy vívódásokkal szemben? | |
| A "rossz" problémája | 46 |
| Örök ellentmondás | 49 |
| Az ember veszítse el egyéniségét? | |
| Azért teremtett Isten embert, hogy az ne-ember legyen? | |
| Isten végtelen szeretete abban áll, hogy minket egy gyönyörű világból visszaszívjon magába? | |
| Az emberi egyéniség kvázi kompromittáló közjáték legyen? | |
| Filozofáló részem - természetes gondolkodó részem | |
| Annyi kétely-rutin ellenére tudok szakadatlan ima-életet élni! | |
| Kozmikus szeretetvonzás Istenhez | |
| Ádám teste a mi testünk? | |
| Ágostonnál az ember: massa damnabilis | 53 |
| A Semmi-arckép ismét rajzolódik | |
| Belemerülök a "világ vizébe", ugyanakkor világon kívül levő vagyok | 53 |
| Egy luxuózus autókirándulás nem aljasít le a materializmusba | |
| Természet és természetfölötti: egyetlen közös élmény! | 54 |
| Hármas szcéna: Róma, keresztények, nyugati gótok | 55 |
| Ha én akkor élek, kihez csatlakozom? | |
| A kereszténység vagy hiperlogikus, vagy hiper-irracionális | 57 |
| "Emberi természet" Ágostonnál | 58 |
| A szavakban ott settenkedik az egész művészet, mítosz, természettudomány | 58 |
| Keresztény tragédia: vergődés régi mitikus anyag és modern filozófia-mámor között | 59 |
| Ágoston kérdése: "Juno segít-e jobban vagy Krisztus?" pillanatnyi apologetikai kényszer? | 59 |
| Aszkézis mellett a feltámadás-dogma... | 60 |
| A filozófia elégtelen | 60 |
| Amikor a lélek valóban fenséges | 61 |
| Kompromisszum mellett és ellen | 61 |
| Kételyeim ellenére: magától értetődő imáim | 61 |
| A gondolat mint szerv | |
| Kétely-sík, ima-sík nem zavarják egymást | |
| A virágok, ahogy Ágoston hidegen beszél róluk | 63 |
| Romantikus érzelgés bennem a szegény kis virágok iránt | |
| Egy nagy terjedelmű mű olvasása | 63 |
| Mimikri | |
| Kompozíció | |
| Ó de megalázva... a hiúság csalódottsága... hit nélkül test nincs... az öröm madara: születése és halála | |
| A hit döntő charme-ja Nincs más ideál | 69 |
| Egy világképet rajzolni | |
| Egyéniségkép = napló | |
| Mindkét vonás Ágostonban is megvan | |
| Én láttam Bettát örülni... | 72 |
| Az egész történelem részegsége, és az én fekete húrjaim örök zsibbadása | |
| Őrjöngően szívós akarat vagyok, - mégis: kétségbeesésem | |
| Csak annak van joga a halálra, aki kezében tartotta az örömet | |
| A legkisebb sikertelenség a megsemmisülés határaira taszít! | |
| Az ész nagyon vékony réteg | |
| A "...Civitas"-ban: Róma történetének halmozott borzalmai | |
| Szenvedésem Betta előtt, - szenvedésem a történelem ilyen veszett nihil-krátereivel | |
| És mégis úgy akarta Isten, hogy a végén hála legyen és boldogság legyen | 77 |
| Formaszeretet | |
| Minden együttlét Bettával: szigorú kép és dráma | |
| Barokk: vallás és élet | |
| Az irodalom nekem: távoli parkocska... | |
| Annyi sors-vandálkodás után annyi sors-harmónia | |
| Mi volt ez az év, ez a civitas temporis et futilitatis? | 79 |
| Betta, Biblia-olvasás, a történelem véres közelsége, mind állásfoglalást kíván | |
| A művészet egész probléma-tragikuma és intellektuális vonatkozása csak a barokkban lesz felnyitott sírként evidens | |
| Betta a különc | |
| Ha Betta megveti a barokkot, ne felejtse el, hogy ő is barokk valami! | |
| A legszelídebb háziállatok is megvadulnak Rómában | 81 |
| Képek: megvadult szamarakról, szenátusba özönlő lovakról | |
| A Lex Voconia kitiltotta a lányokat az örökségből | 83 |
| Ehhez: újabb képek | |
| Saguntum pusztulása | 85 |
| A Semmi erkölcstana, a pusztítás stílusa | |
| Hérosz-e Hannibál vagy szélhámos? | |
| Hogyan fessem meg arcképét? | |
| 28 éves isteni papagáj | |
| Folyton a történelemről... | |
| Hannibált nem akarom! | |
| Miért lehetséges, hogy a világban egy ilyen Kráter-Negatívum vezető szerepet játszon? | |
| Dilemmáim: ha Saguntumban élek, akkor... | |
| A saját halálomat akarom, nem egy idegen álarcét | |
| Atlantisz: nagy redukció | |
| Saguntum: a spanyol vár | |
| Az istenek leszálltak talapzatukról | |
| Betta puritán elve | |
| Szofizma | 91 |
| Kifelé puritán lényegesség | |
| Csak kifelé kedves, jóságos belső üresség | |
| Van-e az a "lélek mélye"...? | 91 |
| Isten: kétségbeesett nihilizmusok nomen-álarca | 92 |
| Ember: humanista elmélet maradéka | |
| Szerelemben, morálban: a lényeg az apróságokban rejlik | 93 |
| Ágoston mítosz-kritikája: naiv és fenséges, relativizmus-mentes világ | 93 |
| Ágoston Isten-képe: egyetlen végtelenség-"típus" | |
| A rómaiak isten-képe: káosz "Mítosz = dekadencia" | |
| Róma nemcsak Róma, hanem örök történelem | |
| A római mítosz nemcsak római mítosz, hanem maga a Természet és szellem összes változatai, mínusz kereszténység | |
| Ágoston mélyreszántó kritikája Róma belső halálra-ítéltsége ellen | |
| De: Ágoston dogmái nincsenek-e kitéve a spengleri hervadásnak? | |
| A kérdés felesleges: Ágoston nagystílűsége | |
| "Kis-istenek" elvont nevei | 96 |
| Különbség Ágoston teológiája és Nietzsche kétségbeesett extatizmusa között | |
| Külön istenek a különböző tenger-rétegekhez | |
| Ágoston logikai csökönyössége: víz = víz | |
| Az anyag örök problémája: vak mechanizmus-e vagy teli van metafizikával? | |
| Jupiter mint "animus mundi"? | 99 |
| Egy és örök cél: a boldogság | 99 |
| Ágoston csak kettőt akar: erényt és boldogságot | 101 |
| A sokistenhit lehet természet-kifejezés, csak az Egy-Isten lehet metafizikum! | 102 |
| A lényeg egy vallásos római egyén belső érzése | |
| Florus Tatius polémikus irata Szent Ágostonhoz | 103 |
| A szerelmes és féltékeny Florus Tatius | |
| Mindig és folyton csak a boldogság és semmi más | 106 |
| Az V. könyv első 10 fejezete az isteni előre-tudásról | |
| Az V. könyv 11. fejezete: barokk óda a teremtésről | |
| Felicitas: bacchikum (boldogság: önmámorultság) | |
| Egy forrása van Istennek, embernek, vegetációnak: boldogság | |
| Ágoston nagy, mert az átlagember nem-konfúzus ezerfélesége hemzseg benne | |
| Az ember boldogságra-őrjítettsége, és ezen őrület gyökeresnek látszó kielégíthetetlensége | |
| Célom: az élet végtelenül kevés-elmeűségét hangsúlyozni | 111 |
| Betta: ilyen egyszerűség-fúria | |
| Minden véglet csak aszkétikum lehet | |
| Rubens: az érosz egyik véglete, a közáépkori önmegtartóztatás a másik véglet | |
| Kezdetben vala Metis, Zeus első felesége | 113 |
| Ész, logika, állatiasság | |
| Zeusz felfalta | |
| A mítosz: halandzsa hittanná oktrojálva, költészetté szelídítve | |
| Eckart Peterich könyve: Die Theologie der Hellenen Ágoston isten-flakonok elleni harcos könyve után: egy kvázi-tankönyv | 115 |
| Peterich: szemtelen kamasz-Dávid | |
| Szerinte a görögök is elvont istenségekben hittek | |
| Drága görög mítosz: hol kénköves antikrisztus minden alakja, hol hiperkrisztusokká egzaltálódnak | |
| Skolasztikává vált nimfa-babonaság | |
| Az istenek végtelen száma sorban felszívódik Krisztusban, de Médea boszorkányhaja egyszerre csak Jézus töviskoronája lesz | |
| Theofóriás név: istenhordozó emberi szó | |
| A görög istennevek: mintha optimális szellemi alkotások lennének | |
| Betta összekuszálódott haja a párnán - ez a tiszavirág-konstelláció: örök isteni | |
| Minden pillanatból isten születik |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.