| Emlékzet és feledés | 13 |
| Magyar-zsidó történelem | 13 |
| Leértékelt kultúra | 14 |
| Történelmi emlékezetkiesés | 15 |
| A magyar liberalizmus kritikája | 17 |
| Kossuth vagy Széchenyi? | 18 |
| A rendiség továbbélése | 19 |
| Kétféle emlékezet | 23 |
| Jegyzetek | 25 |
| Az emlékezet torzításai | 27 |
| De profundis | 27 |
| Írók halála | 28 |
| Igaz és hamis mentőangyalok | 29 |
| Szövegkritika és emlékezet | 29 |
| A torzítás politikai indoka | 31 |
| Az emlékezés deficitje | 31 |
| Jegyzetek | 32 |
| "Ahasvérustól Shylockig" | |
| A "zsidókérdés" európai történetéhez | 34 |
| Emancipáció és államrezon | 34 |
| Az emancipáció bipoláris modellje | 36 |
| A "zsidóság" ahasévuris fogalma | 39 |
| A "zsidó" helye a felvilágosodás antropológiájában | 40 |
| A "Bildung"- a zsidók nemesítése | 44 |
| A megválthatatlan zsidóság | 50 |
| Gazdasági racionalitás és emancipáció | 53 |
| Vallási reform | 56 |
| A "zsidóság tudománya" | 58 |
| Jegyzetek | 58 |
| Az emancipáció és akadályai | 65 |
| A bolygó zsidó Magyarországon | 66 |
| Elmagyarosodás | 71 |
| Jegyzetek | 75 |
| A liberális egyezség: Asszimiláció | 77 |
| Széchenyi és a nyelvi asszimiláció | 78 |
| Politikai asszimiláció | 79 |
| Kulturális asszimiláció | 80 |
| A kulturális "zsidókérdés" | 84 |
| A felmondott asszimiláció | 85 |
| Faj és nemzet | 87 |
| Változatok a nemzetfogalomra | 91 |
| Jegyzetek | 92 |
| Befogadás és antiszemitizmus | 95 |
| A "mérsékelt" antiszemita párt | 95 |
| A liberalizmus visszavág | 99 |
| Az emancipáció törvénye | 100 |
| Az antiszemitizmus mint világnézet | 102 |
| Jegyzetek | 104 |
| A felvilágosodás és a romantika között | 107 |
| A zsidóábrázolás példái a magyar irodalomban | 107 |
| A vegyes házasság | 107 |
| Az Atlasz család | 109 |
| A felvilágosodás zsidószemlélete | 110 |
| Jeruzsálem és a Messiás | 111 |
| Romantikus zsidókép | 114 |
| Jegyzetek | 117 |
| A "zsidókérdés" 1914-ben | |
| Vámbéry Ármin és Szabó Dezső | 118 |
| Kétlelkű radikalizmus | 118 |
| Egy tatár feljegyzései | 119 |
| Az "organikus" hely | 122 |
| Jegyzetek | 124 |
| A "zsidókérdés" Trianon árnyékában | 125 |
| Ébredő magyarok | 125 |
| A forradalmak emléke és az új antiszemitizmus | 128 |
| Béketárgyalások | 129 |
| A zsidóság dilemmája | 131 |
| Apák és fiúk | 137 |
| Az Ady-hamisítás | 138 |
| A Nyugat és a fajkérdés | 140 |
| Villámcsapás | 141 |
| Zsidó önutálat | 142 |
| Antiszemitizmus - antikapitalizmus | 142 |
| A numerus clausus | 145 |
| Kisebbségi jogok | 146 |
| A Népszövetség és a "zsidókérdés" | 148 |
| Jegyzetek | 151 |
| A zsidóság útja | 155 |
| A zsidók "felolvasztása" | 157 |
| A nem zsidó zsidó | 157 |
| A "zsidó zsidó" | 160 |
| Vesztett illúziók | 161 |
| Magyarság és zsidóság | 164 |
| Baloldaliak és konzervatívok a "kérdésről" | 166 |
| Mózes vagy Jézus | 168 |
| Jegyzetek | 170 |
| Próféták, ellenpróféták és cinikusok | 171 |
| Zsidóság és politika | 171 |
| Az univerzalizmus mint asszimiláció | 173 |
| Az ellenpróféták | 175 |
| A cinikusok: az asszimilációkritika előzményei | 178 |
| Az asszimilációs deficit | 179 |
| Jegyzetek | 180 |
| A "zsidókérdés" és a jobboldali radikalizmus | |
| Zsilinszky és Milotay | 182 |
| Zsilinszky nemzetkarakterológiája | 182 |
| Milotay István és a fajelmélet | 184 |
| Az irodalom elzsidósodása | 186 |
| Ady, a vízválasztó | 187 |
| Jegyzetek | 189 |
| A hanyatlás elmélete és a "zsidókérdés" | |
| Szekfű, Teleki Pál, Klebersberg | 190 |
| Kultúrfölény | 194 |
| A neonacionalizmus | 196 |
| Az antiszemitizmus univerzalitása | 197 |
| Jegyzetek | 198 |
| Viták az asszimilációról | 200 |
| Nemzet és fajvédelem | 200 |
| Az asszimiláció kora | 202 |
| Az asszimiláció védelmében | 206 |
| A disszimiláció | 210 |
| Jegyzetek | 213 |
| Ki a gettóból | 214 |
| Jegyzetek | 218 |
| Ignotus | 219 |
| Művészi autonómia - asszimilációs alku | 219 |
| A nemzeti kultúra megrontója | 223 |
| A bűnbak - asszimilációs sors | 226 |
| Szellemi zsidótörvény | 327 |
| A "ressentiment" tükörviszonyai | 230 |
| Jegyzetek | 232 |
| Az elveszett gyermekkor | 235 |
| A magyar-zsidó szimbiózis | 235 |
| Kulturális együttélés | 235 |
| Vonzások és választások | 236 |
| Sérelmek, súrlódások | 238 |
| A felmondott asszimiláció | 240 |
| Jegyzetek | 243 |
| Bíró Lajos és a "zsidókérdés" | 244 |
| Ady harcostársa | 244 |
| A sajtómunkások | 245 |
| Emigráns sors | 246 |
| A zsidó lélek | 248 |
| Vérvád | 249 |
| Jegyzetek | 250 |
| A Pária-Parvenü tragédiája: Szomordy Dezső | 252 |
| Hecckampányok | 253 |
| "Kik az antiszemiták?" | 255 |
| Az asszimiláció jutalma: a magány | 256 |
| Származási akadályok | 258 |
| Krisztus-hívő zsidók | 260 |
| Jegyzetek | 261 |
| "Zsidó Magyarország" | 263 |
| Önazonosság és nyilvános tér | 263 |
| Metonimikus hazugság | 264 |
| Tematizálás és tabuteremtés | 265 |
| Szabó Dezső és a zsidókérdés spiritualizálása | 266 |
| Németh László és a "zsidókérdés" | 269 |
| A kibeszélhetetlen "kérdés" | 274 |
| Népiség a válaszúton | 275 |
| A magyar-zsidó szimbiózis hasadása | 278 |
| Két baloldal és a harmadik | 280 |
| A judocentrikus világfelfogás | 284 |
| Jegyzetek | 285 |
| A disszimiláció kora | 288 |
| A beilleszkedés és kirekesztés párhuzamosa | 288 |
| A modernitás és a beilleszkedés | 289 |
| Ki a zsidó, mi a magyar? | 290 |
| Kulturális vagy etnikai elv | 292 |
| Vonzás és taszítás | 293 |
| Jegyzetek | 294 |
| Az asszimiláns zsidó és a tehetség | 296 |
| A másodosztályú állampolgár | 296 |
| Az idegen és a bennszülött | 297 |
| A zsidó negatív meghatározása | 298 |
| A zsidó álarcban | 302 |
| Zsidótlanítás a magyar irodalomban | 307 |
| Jegyzetek | 311 |
| Az asszimilációs csapda regény-tükörben | 312 |
| A másik oldal | 315 |
| Háborútól háborúig | 318 |
| Házassággal végződik | 320 |
| Jegyzetek | 322 |
| Zsidó álláspontok | 323 |
| A "zsidókérdés" tagadó | 323 |
| A zsidóság két útja | 325 |
| Cionizmus és magyarság | 326 |
| Jegyzetek | 328 |
| Asszimilációs stratégiák | 329 |
| Zsidóság és modernitás | 331 |
| "Zsidó lélek az irodalomban" | 333 |
| Jegyzetek | 339 |
| A mártír és a bolygó zsidó | |
| Kompenzációs mechanizmusok, tabuk, amnéziák | 341 |
| Megkülönböztetések | 343 |
| Shylock | 345 |
| Elhallgatások | 347 |
| Jegyzetek | 351 |
| A bárányok elvéreznek | 353 |
| A zsidóság és az állam | 354 |
| Az újratárgyalt asszimiláció | 354 |
| Bűnösség és önutálat | 355 |
| Emancipációs alku, asszimilációs egyezség | 356 |
| Disszimiláció | 357 |
| A Messiás-várás | 359 |
| Nietzsche, Wagner és a források | 360 |
| Ahasvérus és Shylock | 361 |
| Elkövetők, áldozatok és tanúk | 363 |
| Jegyzetek | 364 |
| A Parnevü és a Pária | |
| A kulturális antiszemitizmus arcai | 368 |
| Antiszemitizmus per implicationem | 368 |
| A disszimiláció csapdái | 370 |
| Kettős nyilvánosság | 374 |
| Ki a zsidó? Mi a magyar? | 376 |
| A kulturális antiszemitizmus eredete | 386 |
| Magyar változatok | 387 |
| Antiszemitizmus - miért? Meddig? | 389 |
| Jegyzetek | 390 |
| Epilógus | 393 |
| Jegyzetek | 395 |
| Névmutató | 397 |