| A vizsgálat | 2 |
| A cél | 2 |
| Az oktató-hallgató viszony jelentősége | 2 |
| Az oktató-hallgató viszony és a kommunista szakemberképzés | 5 |
| Hipotézisünk | 6 |
| A vizsgálat résztvevő | 12 |
| Az egyetem | 12 |
| A kérdezőbiztosok | 12 |
| A megkérdezettek | 13 |
| Az anyaggyűjtés | 16 |
| A felkészülés | 16 |
| Az interjúk | 17 |
| Egyéb adatok | 17 |
| A kérdőív | 22 |
| A földolgozás | |
| A kézi földolgozás okai | 26 |
| A kódolás | 26 |
| A tipizálás és a dimenzionálás korlátai | 27 |
| A táblázatokról | 28 |
| Az eredmény | |
| A vizsgálat hibaforrásai | 30 |
| A hallgatói vélemények egyoldalúsága | 30 |
| A kicsiny reprezentáció okoztat torzulások | 31 |
| Az oktató-hallgató viszony felszínessége | 31 |
| A kulturális érdeklődés nem mérhető volta | 33 |
| Az egyetemen kívül kialakult tényezők szerepe | 33 |
| A hallgatók nemek szerinti megoszlása | 34 |
| A hallgatók származás szerinti megoszlása | 37 |
| A hallgatók eredeti lakhely szerinti megoszlása | 43 |
| Az egyetemi évek alatt kialakult tényezők | 44 |
| A tanulmányi eredmény szerinti megoszlás | 45 |
| A hallgatók és a KISZ | 48 |
| A hallgatók debreceni lakhelye szerinti megoszlás | 51 |
| A hallgatók tdk-tagság szerinti megoszlása | 53 |
| A hallgatók szakválasztás szerinti megoszlása | 54 |
| A hallgatók az oktató-hallgató viszony terjedelméről | 57 |
| A hallgatóktól kiinduló oktató-diák kapcsolatok | 61 |
| Az oktatói tulajdonságok rangsora a hallgatók értékrendje szerint | 61 |
| A hallgatók által elképzelt orvos-kutató ideál és oktatók | 77 |
| A hallgatók által megnevezett emberi példakép és az oktatók | 85 |
| A "mester" és a hallgatók | 98 |
| A hallgatók oktató-barátai | 106 |
| A kommunista oktatók szerepe az oktató-hallgatói viszony alakulásában | 108 |
| A KISZ-vezető oktatók szerepe | 122 |
| A bizalom próbája | 123 |
| A hallgatók igényei és az oktató-hallgató viszony szélessége | 133 |
| A hivatalos kapcsolatok rendszere | 133 |
| Az oktatási folyamat | 135 |
| Az ideológiai-politikai oktatás-nevelés | 154 |
| Az oktatói kollektíva | 166 |
| A nagyobb és kisebb hallgatói kollektivákra ható oktatói személyiségek | 180 |
| A tudományos diákkörök és a diákok | 202 |
| Az egyetem légköre, demokratizmusa | 208 |
| Az egyetemi demokratizmus elvei, dokumentumok | 209 |
| Az egyetemi demokratizmus modellje a hallgatók véleményének tükrében | 215 |
| Az oktató-hallgató viszony a hallgatók véleményének tükrében | 231 |
| A hallgatók beleszólási lehetőségei az egyetem életében, a beleszólás fórumai | 245 |
| A tájékoztatás | 261 |
| A hallgatók demokratizmusa iránti igényének kétoldalú kontrollja | 267 |
| Az oktató-hallgató viszony hatásfoka: a szakválasztás | 279 |
| A tdk és a szakválasztás | 282 |
| A hallgatók legkedvesebb tárgya és a szakválasztás | 287 |
| Az orvos-kutató ideál és a hallgatók szakirányultsága | 297 |
| A "mester" és a hallgatók szakirányultsága | 300 |
| Az emberi példakép és a hallgatók szakirányultsága | 301 |
| Az oktatók hatása a hallgatók művelődésére | 303 |
| Az oktatók személyes hatásának művelődésére | 304 |
| Egyéb összefüggések | 308 |
| Következtetések | 317 |
| Függelék | 327 |