1.035.475

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató pedagógusoknak az "Ember lenni mindig..." című munkafüzethez a serdülők (5-8. o.) magatartáskultúrájának fejlesztésében

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Kollégák!
A kisiskolások magatartás-kultúrájának folytatása a serdülők programja. Ezzel válik teljessé, 1-8. osztályban megvalósíthatóvá a magatartás-kultúra fejlesztése.
A... Tovább

Előszó

Kedves Kollégák!
A kisiskolások magatartás-kultúrájának folytatása a serdülők programja. Ezzel válik teljessé, 1-8. osztályban megvalósíthatóvá a magatartás-kultúra fejlesztése.
A gyermeknevelésnél figyelembe kell venni, hogy a kisgyermekre a kisiskolás korban a felnőttet szívesen követő magatartás vállalása, míg a serdülőre a kétkedés, a lázadás, az önmegvalósítás a jellemzőbb.
A magatartás-kultúra fejlesztése ebben a korban még nagyobb jelentőséget kap, hiszen a serdülő egyre többet tud a világról és önmagáról, felelőssége önmagáért, másokért mind jobban számon kérhetőbb. Észreveszi a társadalmi-politikai-gazdasági problémákat, kritizál. Vissza

Tartalom

Levél a kollégákhoz 5
I. BEVEZETÉS 6
1. A téma időszerűsége 6
2. A program célja, funkciója 6
3. Együttműködés (szülő-gyermek-nevelő) 7
II. INFORMÁCIÓK 9
1. A program folyamatjellege 9
2. A program szerkezete 9
3. A nevelőmunka; területei, módszerei 10
4. A játék 10
(Lexikon, irodalomjegyzék az 1-4. évfolyamnak készített Útmutatóban.)
III. RÉSZLETES TARTALOM - tanmenet helyett 13
5. osztály
KAPCSOLATAINK AZ ÉLETBEN 13
Nem vagyunk egyedül 13
Kikkel állunk kapcsolatban? 13
GONDOLATAINK KÖZLÉSE 14
Személyes találkozások 15
Köszöntjük egymást 15
Kezdjünk el beszélgetni! 15
Tegezzük vagy magázzuk? 16
Ki kezdje el? 16
Közlés szavak nélkül 16
KAPCSOLATAINK ÁPOLÁSA 16
Vendéglátás 17
Ha távol vagyunk egymástól... 19
6. osztály
TE NEM UNATKOZOL? 20
Szabadidő 21
Szórakozás 22
Színház - mozi 22
Hangverseny 22
Múzeum Könyvtár Sport 23
Utazás a képzelet szárnyán 23
HOGYAN ÖLTÖZKÖDJÜNK? 24
Öltözködéskultúra 24
HÁZIMUNKA EGYÜTT 25
Családi körben - asztal körül 25
Ők is családtagok... 27
Felelős vagy a virágodért 28
7. osztály
AZ UDVARIAS VISELKEDÉS, MODOR, BESZÉDMÓD 29
Hogyan tudnék udvariasabb lenni az idősebbekkel? 29
- A kis ember is ember 29
- Hogyan beszéljünk egymással, és hogyan ne? A mozdulataink is beszélnek 30
Ismerős ez a nyelv, ez a stílus? 30
VÉLEMÉNYNYILVÁNÍTÁS, JELLEMZÉS 30
Hogyan bíráljak, mondjak véleményt? 31
Milyen vagyok? 31
BARÁTSÁGTÓL A SZERELEMIG 32
Barátság 32
Lány és fiú közötti barátság 33
Milyen legyen Ő? 33
Ismerkedés 33
Bemutatkozás 33
Udvarlás 34
Szerelem 34
8. osztály
KÖZÖSSÉGBEN ÉLÜNK 36
Közösségi életünket meghatározó szabályok, szokások 36
Ballagás, bankett, viszontlátás 37
Viselkedés az új iskolában 37
ÉLETÜNK SZEREPEI 37
Szülő- és gyermekszerep, fiú-lány szerep 38
Készülés a családi szerepekre
Munkahelyi szerep 38
Társadalmi szerep, társadalmi elvárás 38
AZ ÉLET ÉRTELME, CÉLJA 39
Önismeret, életcél 39
Az emberi élet értelme, célja 41
IV. MELLÉKLET 42
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv