kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Dialóg Campus Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest-Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 159 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 27 cm x 20 cm |
| ISBN: | 978-963-7296-86-4 |
| Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal. További szerzők a könyvben. |
| Bevezetés | 9 |
| Megtanulható-e az aktfényképezés? | 9 |
| Az akt nem témája, hanem formája a művészetnek | 11 |
| A Willendorfi Vénusztól a virtuális nőig | 11 |
| Mezítelenség, vagy akt | 11 |
| Az akt nem témája, hanem formája a művészetnek | 12 |
| Létezik-e tökéletes forma? | 12 |
| Az aktfotográfiának külön - és különös - története van | 15 |
| Az első fotográfiai akt | 16 |
| Az aktfotográfusok első és második nemzedéke | 18 |
| Még egyszer a technika "hőskori" fejlődésről | 19 |
| Aktfelvételek készítéséért: 1 év börtönbüntetés, 500 frank pénzbírság | 19 |
| Az "erkölcstelen és fajtalan" képeket a rendőrség bezúzatta | 20 |
| A fényképezést kezdetben nem tekintették művészetnek | 21 |
| A hőskor után az avantgárd: a kölcsönhatások kora | 21 |
| A szellem elsődlegessége az anyaggal szemben | 22 |
| Forradalmi hatású mozdulatművészet | 22 |
| Az avantgárd test-ábrázolás a lélekre helyezi a hangsúlyt | 24 |
| A mai kor embere érti a régi mesterek üzenetét | 24 |
| Az akt próbaköve a művészi képességnek | 24 |
| A modell természetes beállítása, az átgondolt világítás | 25 |
| Kerülni a sablonos beállításokat | 26 |
| Angelo a testet jelként, szürrealista álmai konstruktív elemeként értelmezte | 27 |
| Színek és fények. Alak és forma | 31 |
| Fekete-fehér, vagy színes? | 31 |
| A színek asszociatív hatása | 31 |
| Amikor a fény útját és színét megváltoztatjuk | 32 |
| Alak és szín | 37 |
| A színek fizikai és pszichikai hatása | 37 |
| Fény nélkül nincs szín | 38 |
| Festünk, vagy színezünk? | 39 |
| A szín expresszív hatás hordozója | 41 |
| A mozgásról, a tér és idő szerepéről | 45 |
| A tér (idő) | 45 |
| Az idő a tértől elválaszthatatlan | 47 |
| A mozgás térben és időben történik | 48 |
| Struktúra, textúra, faktúra, halmaz | 51 |
| A térben megjelenő anyag (test) tulajdonságai | 51 |
| Papírfelület | 52 |
| Struktúra, textúra, faktúra, mint illúzió | 53 |
| Hagyjuk tönkremenni filmjeinket? | 53 |
| A viszonyfelismerés, az egyensúly | 55 |
| Az érzékelés segíti a viszonyfelismerést | 55 |
| A vizuális élmény dinamikus | 56 |
| Fizikai és észlelési egyensúly | 56 |
| A kiegyensúlyozott kompozíció nem azonos az unalmassal | 57 |
| Montázs, kollázs, álom | 59 |
| Modellbeállítás, világítás, felvételezés | 61 |
| Kezdetben volt a napfényműterem | 62 |
| Arc- és mellképek. Az akt a portréban is megjelenhet | 62 |
| Teljes alakos aktképek | 63 |
| Műtermi csoportkép. Páros akt, többalakos kompozíció | 63 |
| Önarckép, önfényképezés. Ön-akt | 64 |
| Anatómia | 65 |
| Nem a formát, hanem a személyiséget hangsúlyozzuk | 68 |
| Gyűlölök minden kamerát | 69 |
| Mi határozza meg a viselkedést? | 69 |
| A modell kiválasztása | 72 |
| Ötlet, vagy modell? Melyik legyen előbb? | 74 |
| A modell és a fotográfus kapcsolata | 75 |
| A képmáshoz való jog | 76 |
| Modellszerződés | 77 |
| Az aktfényképezés technikája | 79 |
| Fényképezőgépek és tartozékok | 79 |
| Egykor és ma | 80 |
| A fény | 80 |
| Az expozíció | 80 |
| Fénymérők, mérés a szabadban | 82 |
| Kézi fénymérők | 82 |
| Fénymérés a műteremben | 83 |
| Rögtönzött műterem | 85 |
| Hátterek, kellékek | 86 |
| A gép szeme: az objektív | 89 |
| Digitális fényképezőgépek, digitális hátfalak | 90 |
| Digitális labor | 92 |
| Az analóg technika él és élni fog! | 99 |
| Általában a kisfilmes | 99 |
| Gépformátumok, filmméretek | 99 |
| Filmfajták | 101 |
| Színes fények, színmódosító eszközök, színes filmanyagok | 102 |
| Színszűrők, tartozékok | 103 |
| A kép kidolgozása | 105 |
| Hogyan készült? | 111 |
| Kitörés és bukás | 111 |
| Titkok barlangja | 112 |
| Akt lehetetlen helyzetben | 113 |
| Lehet-e fényképezni gyertyák fényénél? | 117 |
| Dante: Isteni színjáték. Avagy hogy kerül a Pokol egy aktsorozatba? És a Paradicsom? | 120 |
| Jegyzetek | 123 |
| Egy ártatlan lélek rémséges utazása pokol és menny között | 123 |
| Egy norvég Északról | 125 |
| A Nő égi mása | 127 |
| A fény kertje | 131 |
| Bináris/Tér/Idő/Képzelet | 135 |
| A test harmóniája | 139 |
| Ahol tanulni lehet... | 145 |
| Aktban mesterek | 152 |
| Felhasznált irodalom | 154 |
| Névmutató | 157 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.