A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pr tündöklése, a reklám bukása

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Geomédia Kiadói Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 246 oldal
Sorozatcím: Geomédia Szakkönyvek-Marketing és kommunikáció
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-9508-06-3
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A reklám a szél. A pr a nap
Az ókori görög író, Ezópusz egyik meséjében a szél és a nap vetélkedtek, vajon melyikük az erősebb. Megláttak egy vándort az úton, és megállapodtak, hogy az győz, amelyiküknek sikerül a vándorral levetetnie a kabátját.
Elsőként a szél próbálkozott. De minél erősebben fújt, annál szorosabbra húzta össze a vándor magán a kabátot Aztán előbújt a nap, és sugarait a földre szórta. A vándor hamarosan megérezte a nap melegít, és levetette a kabátját.A nap győzött.
Erőszakkal nem lehet bejutni a fogyasztó tudatába. A reklámot betolakodónak tekintjük, és védekezni próbálunk ellene. Minél nagyobb széllel akarnak valamit eladni, annál határozottabban utasítja vissza a fogyasztó az értékesítésre vonatkozó üzenetet. Minél erőszakosabban próbál az agyunkba férkőzni egy reklám, annál kevésbé valószínű, hegy eléri a célját. Időnként ugyan előfordul, hogy a fogyasztó a szélnek is „leveti a kabátját". De nem túl sűrűn.

Al Ries a világ egyik legismertebb... Tovább

Fülszöveg

A reklám a szél. A pr a nap
Az ókori görög író, Ezópusz egyik meséjében a szél és a nap vetélkedtek, vajon melyikük az erősebb. Megláttak egy vándort az úton, és megállapodtak, hogy az győz, amelyiküknek sikerül a vándorral levetetnie a kabátját.
Elsőként a szél próbálkozott. De minél erősebben fújt, annál szorosabbra húzta össze a vándor magán a kabátot Aztán előbújt a nap, és sugarait a földre szórta. A vándor hamarosan megérezte a nap melegít, és levetette a kabátját.A nap győzött.
Erőszakkal nem lehet bejutni a fogyasztó tudatába. A reklámot betolakodónak tekintjük, és védekezni próbálunk ellene. Minél nagyobb széllel akarnak valamit eladni, annál határozottabban utasítja vissza a fogyasztó az értékesítésre vonatkozó üzenetet. Minél erőszakosabban próbál az agyunkba férkőzni egy reklám, annál kevésbé valószínű, hegy eléri a célját. Időnként ugyan előfordul, hogy a fogyasztó a szélnek is „leveti a kabátját". De nem túl sűrűn.

Al Ries a világ egyik legismertebb marketingstratégája. Ő a társszerzője a Pozicionálás című bestsellernek, illetve A márkaépítés 22 alaptörvénye című könyvnek is, utóbbit már lányával együtt írta. Atlantai tanácsadó cégük, a Ries & Ries számos, a Fortune 500-as listáján szereplő céggel dolgozik együtt.

Korunk üzenetdzsungelében kiéleződik a kommunikációs módszerek harca. Megoszlanak a vélemények arról, miként lehet megnyerni az emberek „szívét és lelkét". A Ries szerzőpáros a pr mellett tör lándzsát. A reklámszakemberek viszont - ma még úgy tűnik - tovább hegyezik nyilaikat. Szálljunk hát be együtt ebbe a véget nem érő bozótharcba! Pajzsunkként szolgáljon a tudat, hogy a pr és a reklám legtöbbször stratégiai partnerek. Harcuk, ha van ilyen, leginkább a néha szűkös költségvetések peremvidékein zajlik, és általában kompromisszummal végződik. Céljuk közös: az üzlet kommunikációja a jobb üzletért. Ki ér oda előbb? A pr-es tábor válaszát megadja e sikerkönyv. De vajon mit mondanak majd a „hanyatló" reklámosok?
Schillinger Attila
ügyvezető igazgató
Avantgarde Group

Érdekes könyvet tart kezében az olvasó, amely elsősorban tengerentúli példák alapján világítja meg a marketingkommunikáció - már Magyarországon is hódító - új trendjét. A művet áthatja a szerzők határozott véleményalkotása, a példák és eszközök sokszor a reklám és a pr határán mozognak. A könyv épp ezáltal válik izgalmassá: biztosítja olvasójának azt a lehetőséget, hogy szakmai tapasztalata alapján ítéljen, és egyetértve vagy épp kétkedve legyen része egy mindenképpen hasznos olvasmányban. Szívesen ajánlom ezt a könyvet minden kommunikációs szakember figyelmébe.
Pogány Éda
Pr- és kommunikációs igazgató
Coca-Cola Beverages Magyarország Kft.

Napjaink egyre erősödő reklámzajában az autóspiacon is nagyobb szerepe lehet egy jól időzített, ötletes és tökéletesen lebonyolított public relations kampánynak. Még nagyobb sikere lehet ennek, ha a közönséget vagy a vásárlókat a kampány képes aktív részvételre ösztönözni, és felsorakoztatni a márka vagy a termék értékei mellett. Ennek a szakkönyvnek éppen ez a legfőbb erénye: gyakorlati ötleteket, kreatív megoldásokat kínál a kommunikáció egyre bonyolultabb világában történő sikeres eligazodáshoz - így végső soron az üzleti siker eléréséhez.
Eppel János
ügyvezető igazgató
Porsche Hungaria Vissza

Tartalom

Bevezető 11
Első rész - A reklám hanyatlása
A reklám és az autókereskedők 21
A reklám és a művészet 29
A reklám és a kreativitás 37
A reklám és a díjak 45
A reklám és a márkaismertség 53
A reklám és az értékesítés 59
A reklám és a dotcomok 69
A reklám és a hitelesség 79
Alternatív megoldások után kutatva 85
Második rész - A pr felvirágzása
Egy harmadik szereplő kerül hatalomra 93
Új márka felépítése pr-rel 101
Régi márka újraépítése a pr-rel 119
A bizalom (hitelesség) megteremtése 127
A márka felfuttatása 133
Oktatási márka felépítése 141
Földrajzi márka felépítése 145
Italmárka felépítése 153
A hiányzó komponens 159
A termékvonalak bővítésének fontossága 167
A név fontossága 177
Harmadik rész - A reklám új szerepe
A márka fenntartása 187
A márka pályán tartása 199
Tüzelés minden lőállásból 209
Negyedik rész - A reklám és a pr közti különbségek
A reklám a szél. A pr a nap 221
A reklám térbeli. A pr lineáris 222
A reklám „nagyot szól". A pr lassan építkezik 223
A reklám vizuális. A pr verbális 224
A reklám mindenkihez eljut. A pr valakihez jut el 225
A reklám önmagára irányítja a figyelmet.
A pr másokra irányítja a figyelmet 226
A reklám meghal. A pr él 228
A reklám drága. A pr költségkímélő 229
A reklám a termékvonalak bővítését kedveli.
A pr az új márkákat kedveli 230
A reklám a régi neveket szereti. A pr az új neveket szereti 232
11. A reklám jópofa. A pr komoly 233
12. A reklám nem kreatív. A pr kreatív 234
13. A reklám nem hihető. A pr hihető 235
14. A reklám a márka megtartása. A pr a márka felépítése 236
Ötödik rész - Utóiratok
Utóirat a menedzsmentnek 239
Utóirat a reklámnak 241
Utóirat a pr-nek 244
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv