1.035.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új utak az anyanyelvi nevelésben és a pedagógusképzésben

Előszó

Részlet a könyvből:

"A 2000. évi, Magyarországon „PISA-sokk"-ként elhíresült felmérés - amely az iskolában megszerzett tudás valós életben való felhasználhatóságát vizsgálta - a pedagógiai... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A 2000. évi, Magyarországon „PISA-sokk"-ként elhíresült felmérés - amely az iskolában megszerzett tudás valós életben való felhasználhatóságát vizsgálta - a pedagógiai érdeklődés középpontjába állította a szövegértő olvasás kérdését.
A 2003-as TIMSS vizsgálatban, amely azt vizsgálta, hogy mit tanítanak az iskolában, és ezt mennyire tudják a diákok, jól teljesített Magyarország. „Ebben a vizsgálatban a magyar nyolcadikos tanulók teljesítménye meghaladja a nemzetközi átlagot. A magyar iskola tehát az iskola számára jól felkészíti a gyerekeket. Az általános iskola a középiskolára, a középiskola az egyetemre." (Vári 2005, 10) Témánk szempontjából emeljük most ki az idézet utolsó gondolatát, vagyis: hogy a középiskola jól felkészít a felsőoktatásra. Izgalmas kérdés ez akkor, ha figyelembe vesszük az utóbbi másfél évtizedben a felsőoktatási létszámnövekedés nyomán kialakult új jelenséget: a felsőoktatási tömegoktatást. (Hogy e téren nincs minden rendben, azt olyan - egyelőre szándék jellegű próbálkozások is jelzik - mint például az angolszász Community College mintájára Magyarországon is kialakítandó, a hátrányos helyzetű hallgatók esélykiegyenlítését segítő ún. Fejlesztő Főiskola.) Megjegyezzük továbbá, hogy nem készült olyan felmérés, amely azt vizsgálta volna, hogy a felsőoktatásba bekerült hallgatók tanulmányait miként befolyásolja szövegértő képességük. Vagyis: a felsőoktatásban, ahol az elsajátított tudás ellenőrzésének legtipikusabb formája a kollokvium, a vizsgákra való felkészülés alapja pedig a hosszabb terjedelmű, komplex szakszöveg/szakkönyv, miként jelentkezik a szövegértés problémája? Meglátásom szerint többnyire úgy kezeljük ezt a kérdést, mintha a felsőoktatásban ez nem lenne probléma. Nagy presztízsű, magas bejutási pontszámmal rendelkezők esetében bizonyára nem is az, de ne felejtsük el, hogy a magyar felsőoktatás jó ideje már nem csak az elitképzést jelenti." Vissza

Tartalom

Albertné Herbszt Mária:
Szövegértő olvasás - felsőfokon is? 7
Antalné Szabó Ágnes:
Az anyanyelv-pedagógia szolgálatában 15
Bakonyiné Kovács Bea:
A központozás a közoktatásban 38
Bánréti Zoltán:
Az anyanyelvi nevelés modernizációjáról 46
Bereczkiné Z. Anna:
Frankofón mesék fordításával a befogadásközpontú irodalomtanításért 54
Bontovics Ignác:
A pedagógusok informatika felkészítésének fejlesztése 59
Csepregi Csilla:
Az evangélikus óvoda és általános iskola nevelési, oktatási különbsége
az állami intézményekkel szemben 64
Csíkvári Gábor:
Korunk irodalma a tanító- és óvóképzésben 71
Gajdóné Gödény Andrea:
Iskola - irodalom - olvasás 76
Harsányiné Petneházi Ágnes:
Az Arany János tehetséggondozó programban résztvevő osztályok
társas kapcsolatai a kommunikáció tükrében 84
Janurikné Lestyán Erzsébet:
A tanulási stílusok és stratégiák fejlesztése a personal pedagógiában 89
Kálmánné Bors Irén:
Felkészítés az anyanyelvi nevelésre a megújult pedagógusképzésben 98
Kós Nóra:
A személyiségjellemzők fejlesztésének lehetőségei 108
Lavotháné Jáger Katalin:
Óvodából iskolába 113
Pompor Zoltán:
Gyermekirodalom és anyanyelvi nevelés
az általános iskola alsó tagozatában 118
Sebők Melinda:
Módszertani kísérletek és lehetséges értelmezések Pilinszky János
Négysorosához 122
Sinka Annamária:
Az e-learning kompetencia megjelenése a tanítóképzésben 130
Szabóné Balogh Ágota:
A szóbeli és írásbeli szövegalkotás, a szövegértés
fejlesztése számítógéppel 137
Tímárné Hunya Tünde:
Járni tanul a szó; egy továbbterjesztésre érdemes módszer,
mely szóra bír minden diákot 144
Tóth Beatrix:
Az iskolai kudarcok megelőzésének kulcsa:
a tanulók megismerése, megértése 150
Virágné Horváth Erzsébet:
Irodalomértés és olvasás 161
A kötet szerzői és szerkesztője 170
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv