| Egy ezredév: A kijevi rusztól napjankig | 5 |
| Kicsoda Pimen, Moszkva és Oroszország legszentségesebb pátriárkája? | 13 |
| Beszélgetés Pimennel, Moszkva és egész Oroszország pátriárkájával | |
| Az orosz ortodox egyház és felépítése | |
| "Az egy szent, egyetemes és apostoli egyház része vagyunk" | 21 |
| Püspök csak szerzetesből lehet | 26 |
| Krisztus az orosz irodalom csúcsán | 29 |
| Az ortodoxia nem immobilizmus. A liturgia, a papi szolgálat, a nők az egyházban | 31 |
| Az egyház és változó világ | 37 |
| Sztracerek, szerzetesek | 40 |
| Az orosz liturgia. Az ikonok lelkisége | 43 |
| Zarándoklatok és missziók | 46 |
| Hogyan beszél az ortodox egyház? | 48 |
| Iskolák és szemináriumok | 50 |
| Szobornoszty és katolicizmus | 52 |
| Florenszkij, a legkeresztényibb zseni | 57 |
| Nyugati teológusok, moszkvai nézőpontból | 61 |
| Korunk nagy kérdései | |
| Az abortusz | 65 |
| A válás | 68 |
| A szexuális szabadság | 70 |
| A béke és a leszerelés problémái: "liturgia a liturgián túl" | 74 |
| A nukleáris veszély, környezetszennyezés, az ökológia: az ismerettől a lelkiismeretig | 77 |
| A géntechnológia: az emberért vagy az ember ellen? | 80 |
| Ezer év egy hívő nép életében | |
| Kétszer ünnepelt millenium | 83 |
| "A moszkvai Vatikán" | 85 |
| Az Orosz-Ortodox Egyház a szovjet államban | 86 |
| Vallási újjászületés és szekularizáció | 91 |
| Vannak ortodox másként gondolkodók? | 92 |
| Ateizmus s új kurzus | 94 |
| A vallás a népek ópiuma? | 97 |
| A "vasszázad" lelkipásztorai | |
| Tyihon pátriárka | 101 |
| Szergij pátriárka | 103 |
| Alekszij pátriárka | 107 |
| Más egyházi személyiségek | 109 |
| Nyikolaj metropolita | 109 |
| Manuli metropolita | 110 |
| Luka érsek. A szerzetes, aki nem mondott le az orvostudományról | 115 |
| Jelevferij, Vilnius és Litvánia metropolitája | 114 |
| Venjamin metropolita | 116 |
| Nikodim metropolita | 118 |
| Az ökumenikus párbeszéd | |
| Az Orosz Ortodox Egyház és a többi keresztény egyház | 122 |
| A pánortodox zsinatra készülve | 125 |
| Az amerikai és a franciaországi ortodox közösségek | 127 |
| Az Áthosz-hegy: sziget, ahol megállt az Idő? | 128 |
| Kapcsolatok a protestánsokkal, az anglikánokkal és az ókatolikusokkal | 130 |
| A régi keleti egyházak | 132 |
| Az Egyházak Világtanácsa | 135 |
| Az első és a harmadik Róma | |
| A jövő felé nyitott dialógus | 139 |
| Az Orosz Ortodox Egyház és a II.vatikáni zsinat | 143 |
| A primátus problémája | 145 |
| "Föllépett egy ember, az Isten küldte s János volt a neve" | 147 |
| A pápa csalatkozhatatlansága és a keresztények egysége | 149 |
| Csalatkozhatatlanság az egyházban vagy az egyház fölött? | 151 |
| Az uitusokkal kapcsolatos vitás kérdések | 155 |
| Fenntartások a "Dominum et vivificantem"kezdetű enciklikával kapcsolatban | 158 |
| A "Slavorum apostoli" enciklika újdonsága | 159 |
| Megy-e a pápa Moszkvába? | 163 |
| Dialógus az egyházak között a Szovjetunióban | |
| Jó kapcsolatok az ortodox, a katolikusok és protestánsok között | 167 |
| Együttműködés a mohemedánokkal, a buddhistákkal és a zsidókkal | 169 |
| Az egyházak "az élet szent ajándékának" a megmentéséért, a "fegyvermentes világűrért" | 170 |
| A nép az Orosz Ortodox Egyház életereje | 176 |
| Befejezés | |
| A szövegben előforduló idegen szavak és kifejezések | 179 |
| Névmutató | 183 |