| Előszó (Király József) | 9 |
| Az alkotó vezetés alapjai és feladata | 17 |
| Az alkotó vezetés tudományának szerepe | 19 |
| Meghatározás | 20 |
| Alkotó vezetés és hatékony vezetés | 22 |
| A vezető alkotó befolyásának formái | 22 |
| Sajátosan vezetői újítások | 25 |
| Összegzés | 30 |
| A kiváló vezetői újítás titkai | 32 |
| Mások megelőzése az eszmék megvalósításában | 32 |
| Haladás és rutin | 33 |
| Négy történelmi példa | 34 |
| A majdani tengernagy engedetlensége | 35 |
| Napóleon titka | 38 |
| A sokoldalúság művésze | 44 |
| A kedvező feltételek együttese | 49 |
| A fejlődőképesség megőrzése a kezdeti sikerek után | 51 |
| Összegzés | 59 |
| Az alkotó vezetés feladatai | 61 |
| A társadalmi-gazdasági fejlődés optimalizálása | 61 |
| A leküzdendő nehézségek. A szubjektív korlát | 62 |
| A struktúrák merevsége | 64 |
| Katalizáló újítások | 66 |
| Az alkotó vezetés humanisztikus céljai | 68 |
| A jutalmazás két osztálya | 68 |
| A lélektani jutalmazás és az irányítás filozófiája | 70 |
| Az axiológiai követelmény | 71 |
| A pszichológiai feladatok maximalizálásának "technológiája" | 74 |
| Összegzés | 75 |
| Az újítás hajtóerői | 77 |
| Két külső erő: a kényszer és az esély | 75 |
| Újítási stratégiák | 78 |
| A vezetési stílus és az újító légkör | 81 |
| Az újítás különböző fogadtatása | 87 |
| A kétkedés és az ellenállás haszna | 92 |
| A vállalkozó szellem | 94 |
| Összegzés | 97 |
| A vezetői önképzés kiinduló feladatai | 99 |
| A legfontosabb szubjektív újítások kiválasztásának alapjai | 99 |
| A készségek három szintje | 100 |
| A hatékony cselekvés stratégiája | 102 |
| A vezető produktivitásának fő kritériuma | 104 |
| A hatékony tevékenységet gátló külső nyomás | 106 |
| A hatékonyság szubjektív feltételei | 107 |
| Gondos időbeosztás | 108 |
| A vezető hozzájárulása a szervezet sikeréhez | 112 |
| Az erős oldalakra építés, avagy az erők produkivizálása | 115 |
| Összpontosítsunk a fontos feladatokra! | 120 |
| Hatékony döntéshozatal | 123 |
| Összegzés | 131 |
| Az újító vezető speciális készségei | 133 |
| Az alkotó légkör megteremtése | 135 |
| Az alkotó légkör és a személyiség | 136 |
| A ráhatási eszközök viszonylagossága | 140 |
| A vezető önképzési készsége mint a "Z stílus" alapja | 143 |
| Egyéni segítség | 147 |
| A személyeskedő viták kiküszöbölése | 152 |
| Az ötletek megvizsgálása | 153 |
| Összegzés | 160 |
| Hadviselés az ellenállással szemben | 162 |
| A naivitás főnixe | 162 |
| Az újdonságra való reagálások skálája | 163 |
| Az ellenállás okai | 165 |
| A kedvező és a negatív viszonyulások prognózisa | 169 |
| Az ellenállás csökkentése és szövetségesek szerzése | 171 |
| Összegzés | 176 |
| Az újdonságok ösztönzése a vezető saját hatáskörében | 178 |
| Fogyatékos kezdeményező készség | 178 |
| A vezető autonóm és nem autonóm újításai | 179 |
| Az automóm újítások fejlesztése | 181 |
| A vezetői újítások információbankja | 182 |
| A tartalékok két szintje | 186 |
| Az újítások bevezetésének nyitott stílusa | 187 |
| Összegzés | 189 |
| Az ötletbörze szervezése és vezetése | 191 |
| Az elnök Szküllája és Kharübdisze | 192 |
| A problémák kiválasztása | 192 |
| A személyek kiválasztása | 193 |
| Szereposztás a csoportban | 195 |
| A csoportvezetés módszerének kiválasztása | 200 |
| Az "ötletbörze" | 202 |
| Az érlelődés jelenségének felhasználása | 207 |
| Összegzés | 208 |
| A beosztottak elégedettségének és fejlődésének maximalizálása | 210 |
| A probléma gyakorlati időszerűsége | 210 |
| A szükségletek pszichológiájának szerepe | 211 |
| Jogos ellenvetés a lélektani jutalmazással szemben | 212 |
| A minimális lépés | 213 |
| A kérdések sorrendjének megfordítása | 214 |
| Az ideális célok módszere | 219 |
| A teljes "nyereségmátrix" optimalizálása | 220 |
| Diagnosztizáló segédmódszerek | 221 |
| Kimagaslóan hatékony kollektíva megteremtése | 223 |
| A magasabb rendű szükségletek fajtái és dinamikája | 227 |
| A vezető személyes haszna | 234 |
| Összegzés | 234 |
| Forrásmunkák | 237 |