| Előszó a magyar kiadás elé | 12 |
| Előszó | 13 |
| Bevezetés | 17 |
| Az erkölcsteológia fogalma és támája | 17 |
| Önértelmezés és módszer | 21 |
| Biblia alapok | |
| Az Ószövetség éthosza és etikája | |
| A Törvény éthosza | 30 |
| Tartalmi elemek | 31 |
| Formai szempontok | 32 |
| A kinyilatkoztatott tartalom | 34 |
| Kitérő: A tízparancsolat | 36 |
| A tízparancsolat teljes alakjához | 36 |
| A parancsok egyenként | 40 |
| A későbbi történet | 43 |
| A mai alkalmazáshoz | 45 |
| A Próféták éthosza | 46 |
| Tartalmi elemek | 46 |
| Jellemző szempontok | 47 |
| A kinyilatkoztatott tartalom | 48 |
| A Bölcsesség éthosza | 49 |
| Tartalmi elemek | 49 |
| Jellemző szempontok | 49 |
| A kinyilatkoztatott tartalomhoz | 50 |
| Ószövetségi alakok és események éthosza | 52 |
| Az Újszövetség éthosza és etikája | 53 |
| Jézus etikája | 53 |
| A hegyi beszéd | 53 |
| Jézus etikájának lényeges tartalmai | 62 |
| Szent Pál etikája | 75 |
| A tartalomhoz | 75 |
| A motiválás szempontjához | 78 |
| A sajátosság | 79 |
| Záró reflexió | 82 |
| Az erkölcsi igény | 85 |
| Az erkölcsileg helyes és az erkölcsileg jó | 88 |
| Az objektív jó | 90 |
| Jellegzetes terminus | 91 |
| Parancs | 92 |
| Kötelesség | 92 |
| Erény | 92 |
| Törvény | 93 |
| Norma | 95 |
| A természettörvényről szóló tanítás | 100 |
| A természettörvény fogalmának történelmi fejlődése | 101 |
| A jelen helyzet a katolikus teológiában | 111 |
| A Biblia eligazítása | 118 |
| Legfrissebb tanítóhivatali kijelentések | 122 |
| Lezáró reflexió és értékelés | 124 |
| A szituációs etika megoldási kísérlete | 127 |
| A szituációs etika gondolkodás származása és eredete | 128 |
| A szituációs etika formái | 129 |
| A Biblia eligazítása | 133 |
| Az egyházi reakció | 136 |
| Lezáró reflexió és kiértékelés | 136 |
| A teleologikus normaindoklás gondolata | 140 |
| A tartalmi kijelentés | 141 |
| Állásfoglalás és értékelés | 144 |
| A személy java mint az erkölcs kritériuma | 154 |
| A személy java eszméjének a kapcsolata más nézetekkel | 154 |
| Maga a kritérium | 159 |
| A megoldás előnyei | 167 |
| Nyitottság a teológia és a hit felé | 169 |
| Záró reflexió | 172 |
| Az erkölcsi igény észlelése a lelkiismeretben | 177 |
| Az egyes jelenségek | 177 |
| A lelkiismeret tartalma | 178 |
| A lelkiismeret bevezetése | 178 |
| A lelkiismeret-élmény | 179 |
| Nem teológiai tudományok kijelentései | 180 |
| A lelkiismeret értékelése az újkori filozófiában | 181 |
| A lélektan eligazításai | 182 |
| A szociológia kijelentései | 191 |
| A lelkiismeret bibliai értelmezése | 193 |
| A Biblia előtti és a Biblián kívüli nyomok | 193 |
| A Biblia eligazításai | 194 |
| A lelkiismeret a teológiában | 200 |
| Skolasztika | 201 |
| Reformáció | 203 |
| A mai katolikus teológia | 206 |
| A lelkiismeret nevelésének kérdései | 212 |
| A lelkiismeret kétsége | 212 |
| A lelkiismeret tévedése | 216 |
| Hiányok a lelkiismeret nevelésében | 219 |
| Köztes reflexiók | 220 |
| Az erkölcsi igény értelmezése és pontosítása az egyházi tanítóhivatal által | 222 |
| Az mai nehézségek okai és hátsó indokai | 222 |
| Történelmi adatok | 224 |
| Formák és igény | 227 |
| A tanítóhivatal vonatkozása az erkölcshöz | 231 |
| Tanítóhivatal és lelkiismeret | 237 |
| Tanítóhivatal és teológusok | 240 |
| Válasz az erkölcsi igényre | 247 |
| Az erkölcsi cselekvés általános elemei | 248 |
| A szabadság mint előfeltétel | 249 |
| Mai felfogások | 249 |
| A bibliai kijelentések | 251 |
| Teológiai reflexió és állásfoglalás | 255 |
| Újabb teológiai elképzelések az alap- és előzetes döntésről | 260 |
| Az alkalmak | 261 |
| Maguk az elképzelések | 264 |
| Összefoglalás és kiértékelés | 273 |
| Az érzület része és jelentősége | 274 |
| Mai érzékelés | 275 |
| A bibliai utalások | 276 |
| Fejlődés a teológiatörténetben | 278 |
| Állásfoglalás és ítélet magáról a dolgokról | 282 |
| Negatív válasz az erkölcsi igényre | 285 |
| A probléma helyzete a mai érzékelésben | 286 |
| A vétekérzékelés csökkenése általában | 286 |
| Eltolódások a vétek érzékelésben | 290 |
| A probléma érzékelése a teológián belül | 292 |
| A mélylélektan állításai | 293 |
| S. Freud (1865-1939) | 293 |
| A. Adler (1870-1937) | 297 |
| C. G. Jung (1875-1961) | 298 |
| A "perszonálás" vagy "antropológikus" mélylélektan | 300 |
| A bibliai értelmezés | 303 |
| Ószövetség | 304 |
| Újszövetség | 309 |
| Fejlemények a hagyományban | 315 |
| Patrisztika | 315 |
| Korai középkor | 316 |
| Skolasztika | 317 |
| A Trient utáni kor | 318 |
| Aktuális teológiai problémák | 319 |
| Megfontolások a bűnök különböztetéséhez | 319 |
| Az emberi vétek teológiai dimenziójához | 330 |
| Pozitív válasz az erkölcsi igényre | 334 |
| Út a pozitív válaszhoz: a vétek leküzdése megtérésben és megbocsátásban | 334 |
| A megtérés | 336 |
| A megbocsátás | 341 |
| A megtérés és megbocsátás realizálása a bűnbánat szentségében | 342 |
| A jó cselekedet | 345 |
| A jó cselekedet tartalma és célja | 346 |
| A cselekedet kívánatos integritás | 347 |
| A jó magatartás - az erény témája | 349 |
| A jelenlegi értékelés | 350 |
| A bibliai forrás | 354 |
| Történelmi fejlődés | 356 |
| Tárgyi problémák | 359 |
| A lényeges és jellegzetes | 362 |
| A maradandóan értékes | 364 |
| Záró gondolatok | 368 |
| Rövidítések | 372 |
| Kiegészítő és továbbvívő irodalom (válogatás) | 373 |
| Magyar nyelvű ajánló bibliográfia | 377 |
| Névmutató | 379 |
| Tárgymutató | 385 |