| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 219 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52621. |
| Bevezetés | 9 |
| A szakmai-műszaki képzést nyújtó iskola társadalmi funkciója | |
| A szakmai képzés - embernevelés | 15 |
| A szakmai-műszaki képzést nyújtó középfokú iskolák művelődési anyagának meghatározó tényezői | |
| A probléma történeti alakulása | |
| Vita a technikusképzésről (1957) | 35 |
| A Magyar Szocialista Munkáspárt művelődéspolitikai irányelvei és az 1961. III. törvény célkitűzései az iskolarendszer szocialista átalakítására | |
| Konvertibilitás drága áron. Szakközépiskola és technikusképzés | 58 |
| A tudományos-műszaki forradalom megnövekedett igényei az iskolai nevelésre, a szakképzés jellegére, tartalmára és struktúrájára | |
| Együtt haladás a társadalmi-gazdasági fejlődéssel, avagy a tantervi reformok versenyfutása? | 77 |
| Az általános és szakmai művelődési anyag tartalma, aránya, kapcsolata a szakközépiskola mai tantervében | |
| A nevelés célja, általános és sajátos feladatai a szakmai képzést nyújtó iskolában | |
| A nevelés általános céljának és specifikus feladatainak organikus egysége | |
| A képzés szakosítása | |
| Az első és második osztályos tanagyag integrálására, a felsőbb osztályokban egyidejűleg differenciálására, célszerű specializációjára irányuló kísérletek | 104 |
| Az általános műveltségi anyag tartalma és viszonya a szakmai műveltséghez | |
| Óratervi és tantervi prakticizmus | 113 |
| Az egységes műveltség különböző rétegei. A fejlődés iránya: képesség a jövő kialakításában való részvételre | 131 |
| Gyorsabban változik a szakműveltség. Növekvő "rés" az iskolában megtanítható és a munkakörök által igényelt szakismeretek között | 144 |
| Az általános műveltség és a szakműveltség egysége és viszonylagos önállósága | 154 |
| A tanterv pedagógiai hatékonyságát ellennőrző további vizsgálatok | 166 |
| Metodológiai kérdések (megfigyelés, beszélgetés, felmérés, teljesítménytesztek) | 181 |
| Függelék | |
| Megfigyelési és értékelési szempontok a szakközépiskolák közismereti tantárgyainak hatékonyságvizsgálatához | 193 |
| Az általános és szakmai képzés összefoglaló bibliográfiája | 213 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.