kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 135 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 36016. |
| A lélektan tárgya, alapelvei és alkalmazásának területei | 7 |
| A lélektan tárgya | 7 |
| A lelki jelenségek felosztása | 9 |
| A tudományos materialista lélektan alapelvei | 10 |
| A lélektan alkalmazásának területei | 12 |
| A lélektan szerepe a pedagógiai tevékenységben | 14 |
| A magasabb idegműködés törvényszerűségei | 15 |
| Az idegrendszer felépítése | 15 |
| Az idegrendszer működése | 17 |
| Az ingerület és a gátlás | 20 |
| A megismerés lélektana | 23 |
| Az érzékelés | 23 |
| Az észlelés | 26 |
| A figyelem | 29 |
| Az emlékezés | 35 |
| Az emlékezet típusai | 38 |
| Az emlékezés egyéni sajátosságai | 40 |
| Az emlékezet fejlesztése | 41 |
| A tanulás lélektani elvei és módszerei | 42 |
| A tanulás formái | 42 |
| Az iskolai tanulás formái | 44 |
| Az eredményes tanulás feltételei | 44 |
| A tanulás szakaszai és fogásai | 46 |
| A képzelet (fantázia) | 51 |
| A gondolkodás | 52 |
| Az érzelem | 58 |
| Az érzelem fogalma | 58 |
| Az érzelem forrásai és tulajdonságai | 59 |
| Az érzelem fajtái | 60 |
| Az akarat és a cselekvés | 62 |
| A cselekvés fajtái | 62 |
| A készségek kialakításának feladatai | 64 |
| A szokások lényege | 66 |
| A szokások kialakításának lélektani szabályai | 67 |
| Akarati cselekvés | 69 |
| A személyiség lélektani sajátosságai | 73 |
| A személyiség fogalma | 73 |
| A lélektani sajátosságok és jellemző vonásaik | 73 |
| Az érdeklődés | 75 |
| A képesség | 76 |
| A vérmérséklet (temperamentum) | 77 |
| A jellem | 79 |
| Fejlődéslélektan | 81 |
| A fejlődéslélektan tárgya, módszerei és jelentősége | 81 |
| Az öröklött tényezők és a környezet hatása a fejlődésre | 83 |
| A környezeti tényezők szerepe a fejlődésben | 85 |
| Az érés és a tanulás | 88 |
| A fejlődés sajátosságai és szakaszossága | 89 |
| Az egyén fejlődésének szakaszai | 90 |
| A fejlődéslélektan módszerei | 91 |
| A megfigyelés | 91 |
| A kikérdezés | 92 |
| A kísérlet | 92 |
| A gyerekkel foglalkozók megfigyelései | 93 |
| Az egyes életkorok pszichológiai jellemzése | 93 |
| Az újszülött és a csecsemőkor | 93 |
| Az 1-3 éves kor általános jellemzése | 94 |
| Az óvodáskor általános jellemzése | 95 |
| Az iskoláskor jellemzői | 95 |
| A serdülőkor általános jellemzése | 96 |
| Az ifjúkor | 103 |
| Munkalélektan | 105 |
| A munkalélektan fogalma és feladatai | 105 |
| A pályaválasztás és a pályairányítás | 106 |
| Lehetőségek és indítékok | 107 |
| Pályakövetelmények és képességek | 107 |
| A szakmai képzés | 110 |
| Üzemi lélektan | 115 |
| A közösségek megfelelő működésének feltételei | 117 |
| A megvilágítás és a színek szerepe | 120 |
| A színek hatása és jelentősége | 123 |
| A gépek színe | 124 |
| A zajártalmak | 125 |
| A levegő hőmérséklete, páratartalma, a levegő szennyezettsége | 127 |
| A munkarend és a pihenési rend tényezői | 130 |
| A baleset-megelőzés módszerei és pszichológiai tényezői | 131 |
| Irodalomjegyzék | 135 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.