kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 215 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-5291-1 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 58282/I. |
| Előszó | 3 |
| A pszichológia tudománya és annak kialakulása | 4 |
| Mivel foglalkozik a pszichológia? | 4 |
| A laikus és az önismereti pszichológia | 7 |
| A pszichológia módszerei | 8 |
| Az ellenőrzött kísérletezés | 10 |
| A természetes megfigyelési módszer | 10 |
| Az esettanulmány | 11 |
| A statisztikai módszer | 12 |
| A viselkedés kategóriái és a mérés a pszichológiában | 12 |
| A pszichológia történeti gyökerei | 13 |
| A test-lélek (agy-tudat) probléma megoldásmódjai | 14 |
| A pszichológia és más tudományok kapcsolata | 15 |
| A pszichológia ágazatai | 16 |
| Összefoglaló kérdések | 22 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 23 |
| A szervezet felépítése és működése | 24 |
| A viselkedés biológiai alapja | 24 |
| A funkciók specializálódása | 24 |
| A receptor rendszerek | 25 |
| Az effektor rendszerek | 25 |
| Az idegrendszerek | 26 |
| A neuron | 26 |
| A szinaptikus kapcsolatok | 28 |
| A környéki idegrendszer | 30 |
| A központi idegrendszer | 31 |
| Az ember központi idegrendszere | 31 |
| Az agy működési szintjei, az aktiváló rendszer és az alkalmazkodás | 37 |
| Összefoglaló kérdések | 41 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 41 |
| Az érzékelés és az észlelés | 42 |
| A megismerési folyamatokról általában | 42 |
| Az érzékelés és az észlelés különbségei | 43 |
| Az érzékletek jellemzői | 45 |
| Az ingerküszöb | 46 |
| A látásérzet keletkezése | 47 |
| A hallásérzet keletkezése | 51 |
| Egyéb érzékelésfajták | 52 |
| A tárgyak és események észlelése | 54 |
| Összefoglaló kérdések | 62 |
| Szakirodalmi kérdések | 62 |
| A figyelem | 63 |
| A perceptuális kiemelés és a figyelem | 63 |
| A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme | 64 |
| Észlelhetünk-e egy dolognál többet egyszerre? | 64 |
| A spontán figyelem | 66 |
| A kitartó figyelem (éberség) | 67 |
| Összefoglaló kérdések | 70 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 70 |
| A tanulás elemei | 71 |
| A tanulás fogalma | 71 |
| A klasszikus kondicionálás | 74 |
| Az operáns tanulás | 78 |
| A programozott oktatás és más alkalmazások | 81 |
| A gyakorlási transzfer | 82 |
| Összefoglaló kérdések | 83 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 84 |
| Az emlékezet és a felejtés | 85 |
| A verbális tanulás és az emlékezet | 85 |
| Az emlékezeti megtartás | 87 |
| Az emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai) | 88 |
| A felejtés okai | 90 |
| Az emlékezést serkentő tényezők | 92 |
| A kettős emlékezet elmélete | 93 |
| A vizuális (képi) és a verbális (szóbeli) feldolgozás | 96 |
| A verbális tanulást és az emlékezetet segítő tényezők | 97 |
| Összefoglaló kérdések | 99 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 100 |
| A képzelet | 101 |
| A képzelet fogalma | 101 |
| A lelki térkép | 102 |
| A szemléletes kép jellemzői | 103 |
| Az álomkép | 105 |
| Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása | 106 |
| Az alkotó képzelet | 109 |
| Összefoglaló kérdések | 110 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 110 |
| A gondolkodás | 111 |
| Mi a gondolkodás? | 111 |
| A nyelv és a kommunikáció | 114 |
| A nyelv elsajátítása | 117 |
| A fogalomalkotás | 120 |
| A problémamegoldás | 122 |
| Az alkotó problémamegoldás | 124 |
| A kreativitás és az intelligencia | 125 |
| Összefoglaló kérdések | 130 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 131 |
| A motiváció és az érzelem | 132 |
| Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai | 132 |
| A motiváció alapfogalmai | 132 |
| A drive a viselkedés hajtóereje, motorja | 133 |
| A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában | 134 |
| A motivált viselkedés pszichofiziológiai alapjai | 136 |
| A motívumtanulás alapvető formái | 138 |
| Az érzelmekről általában | 140 |
| Az emóció és a motiváció kapcsolata | 142 |
| Érzelmek és kifejező mozgások | 146 |
| Az érzelmek kialakulása | 147 |
| Az érzelmek osztályozása | 148 |
| A félelem | 152 |
| A harag és az agresszív viselkedés | 152 |
| Humán motiváció | 155 |
| Az "önjutalmazó" és az eszközjellegű motivált viselkedés | 156 |
| Az igényszint motivációs tényezői | 157 |
| A szociális tényezők hatása az igényszintre | 159 |
| A szándék, mint motiváló tényező | 161 |
| Az akarati cselekvés | 162 |
| Összefoglaló kérdések | 165 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 166 |
| A személyiség | 167 |
| A személyiség fogalma | 167 |
| Személyiségelméletek | 169 |
| A személyiségalakulás folyamata | 175 |
| A szociális magatartásformák elsajátítása | 176 |
| A spontán aktivitás, a "kíváncsiság"- és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben | 180 |
| Az önszabályozó funkciók alakulása | 185 |
| A személyiség és a közösség viszonya | 190 |
| A csoport, a státus és a szerep | 191 |
| Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek | 196 |
| Összefoglaló kérdések | 199 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 200 |
| Magyarázó szótár | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.