kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 222 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-8686-2 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókat, ábrákat tartalmaz. Második kiadás. Tankönyvi szám: 58065. |
| Előszó | 3 |
| A pszichológia tudománya és annak kialakulása | 5 |
| Mivel foglalkozik a pszichológia? | 5 |
| A laikus és az önismereti pszichológia | 8 |
| A pszichológia módszerei | 9 |
| Az ellenőrzött kísérletezés | 11 |
| A természetes megfigyelési módszer | 12 |
| Az esettanulmány | 12 |
| A statisztikai módszer | 13 |
| A viselkedés kategóriái és a mérés a pszichológiában | 14 |
| A pszichológia történeti gyökerei | 15 |
| A test-lélek (agy-tudat) probléma megoldásmódjai | 20 |
| A pszichológia és más tudományok kapcsolata | 20 |
| A pszichológia ágazatai | 22 |
| Összefoglaló kérdések | 23 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 24 |
| A szervezet felépítése és működése | 25 |
| A viselkedés biológiai alapja | 25 |
| A funkciók specializálódása | 25 |
| A receptor rendszerek | 26 |
| Az effektor rendszerek | 26 |
| Az idegrendszerek | 29 |
| A neuron | 29 |
| A szinaptikus kapcsolatok | 31 |
| A környéki idegrendszer | 32 |
| A központi idegrendszer | 34 |
| Az ember központi idegrendszere | 35 |
| Az agy működési szintjei | 41 |
| Az általános izgalmi-éberségi szint és az alkalmazkodás összefüggéséről | 43 |
| Összefoglaló kérdések | 45 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 45 |
| A tanulás elemei | 46 |
| A tanulás fogalma (a válaszoló és az operációs viselkedés) | 46 |
| A klasszikus kondicionálás | 49 |
| Az operáns tanulás | 54 |
| A programozott oktatás | 57 |
| A gyakorlási transzfer | 59 |
| Összefoglaló kérdések | 61 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 62 |
| A motiváció | 63 |
| Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai | 63 |
| A motiváció alapfogalmai | 64 |
| A drive a viselkedés hajtóereje, motorja | 65 |
| A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában | 67 |
| A motivált viselkedés pszichofiziológiai alapjai | 69 |
| A motívumtanulás alapvető formái | 73 |
| Az érzelmekről általában | 75 |
| Az emóció és a motiváció kapcsolata | 78 |
| Érzelmek és kifejező mozgások | 79 |
| Az érzelmek kialakulása | 80 |
| Az érzelmek osztályozása | 83 |
| A félelem | 84 |
| A harag és az agresszív viselkedés | 87 |
| Humán motiváció | 88 |
| Az "önjutalmazó" és az eszközjellegű motivált viselkedés | 89 |
| Az igényszint motivációs tényezői | 91 |
| A szociális tényezők hatása az igényszintre | 94 |
| A szándék, mint motiváló tényező | 95 |
| Az akarati cselekvés | 97 |
| Összefoglaló kérdések | 98 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 99 |
| Az észlelés és a figyelem | 100 |
| A megismerő folyamatok | 10 |
| Az észlelés szenzoros alapjai | 103 |
| Az érzékletek jellemzői | 103 |
| Az ingerküszöb | 104 |
| A látásérzéklet keletkezése | 106 |
| A hallásérzéklet keletkezése | 109 |
| A tárgyak és események észlelése | 110 |
| A perceptuális kiemelés és a figyelem | 116 |
| A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme | 117 |
| Észlelhetünk egy dolognál többet egyszerre? | 118 |
| A spontán figyelem | 120 |
| A kitartó figyelem (éberség) | 121 |
| Összefoglaló kérdések | 124 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 125 |
| A tanulás és a szimbolikus folyamatok | 126 |
| A szimbólum és a szimbolikus viselkedés | 126 |
| A késleltetett tanulás és a belátás | 127 |
| A fogalomalkotás | 131 |
| A verbális tanulás | 134 |
| A verbális tanulás tényezői | 137 |
| Összefoglaló kérdések | 139 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 140 |
| Az emlékezet és a felejtés | 141 |
| Az emlékezeti megtartás | 141 |
| Az emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai) | 142 |
| A felejtés okai | 144 |
| Az emlékezést serkentő tényezők | 146 |
| A kettős emlékezet elmélete | 147 |
| A verbális és a képi folyamatok szembeállítása | 149 |
| Mnemotechnikai eljárások | 150 |
| Összefoglaló kérdések | 151 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 152 |
| A képzelet | 153 |
| A "lelki térkép" | 153 |
| A szemléletes kép jellemzői | 154 |
| Az álomkép | 157 |
| Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása | 158 |
| A tárgy képzeleti átalakítása | 160 |
| Az alkotó képzelet | 162 |
| Összefoglaló kérdések | 163 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 163 |
| A gondolkodás | 164 |
| Mi a gondolkodás? | 164 |
| A nyelv és a kommunikáció | 165 |
| A nyelv elsajátítása | 167 |
| A problémamegoldás | 170 |
| Deduktív következtetés | 171 |
| Az alkotó problémamegoldás | 171 |
| A kreativitás és az intelligencia | 173 |
| Összefoglaló kérdések | 177 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 178 |
| A személyiség | 179 |
| A személyiség fogalma | 179 |
| Személyiségelméletek | 181 |
| A személyiségalakulás folyamata | 182 |
| A szociális magatartásformák elsajátítása | 183 |
| A spontán aktivitás, a "kíváncsiság"- és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben | 188 |
| Az önszabályozó funkciók alakulása | 193 |
| A személyiség és a közösség viszonya | 199 |
| A csoport, a státus és a szerep | 200 |
| Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek | 206 |
| Összefoglaló kérdések | 208 |
| Szakirodalmi tájékoztató | 208 |
| Magyarázó szótár | 209 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.