kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Comenius Bt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 254 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-03-5807-7 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 5 |
| A pszichológia tudománya és annak kialakulása | 6 |
| Mivel foglalkozik a pszichológia? | 6 |
| A laikus és az önismereti pszichológia | 10 |
| A pszichológia módszerei | 12 |
| Az ellenőrzött kísérletezés | 13 |
| A természetes megfigyelsési módszer | 15 |
| Az esettanulmány | 15 |
| A statisztikai módszer | 16 |
| A teszt | 16 |
| Leírási kategóriák és mérés a pszichológiában | 18 |
| A pszichológia és már tudományok kapcsolata | 19 |
| A pszichológia ágazatai | 20 |
| A pszichológia történeti gyökerei | 22 |
| Összefoglalás | 29 |
| A viselkedés biológiai alapjai | 30 |
| A funkciók specializálódása | 30 |
| A receptorrendszerek | 30 |
| Az effektorrendszerek | 31 |
| Az idegrendszer | 33 |
| A neuron | 33 |
| A szinpatikus kapcsolatok | 35 |
| A környéki idegrendszer | 36 |
| A központi idegrendszer | 38 |
| Az ember központi idegrendszere | 38 |
| Az agy működési szintjei, az aktiváló rendszer és az alkalmazkodás | 46 |
| Összefoglaló kérdések | 50 |
| Az érzékelés és az észlelés | 51 |
| A megismerési folyamatokról általában | 51 |
| Az érzékelés és az észlelés különbségei | 53 |
| Az érzékletek jellemzői | 55 |
| Az ingerküszöb | 57 |
| A látásérzet keletkezése | 59 |
| A hallásérzéklet keletkezése | 62 |
| Egyéb érzékelésfajták | 64 |
| A tárgyak és események észelelése | 66 |
| Összefoglaló kérdések | 75 |
| A figyelem | 76 |
| A perceptuális kiemelés és a figyelem | 76 |
| A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme | 77 |
| Észlelhetünk-e egy dolognál többet egyszerre | 77 |
| A spontán figyelem | 80 |
| A kitartó figyelem (éberség) | 81 |
| Összefoglaló kérdések | 85 |
| A tanulás elemei | 86 |
| A tanulás fogalma | 86 |
| A klasszikus kondicionálás | 89 |
| A operáns tanulás | 93 |
| A programozott oktatás és más alkalmazások | 98 |
| Megfigyeléses tanulás és összetett tanulásiformák | 99 |
| A gyakorlási transzfer | 100 |
| Összefoglaló kérdések | 102 |
| Az emlékezet és felejtés | 103 |
| A verbális tanulás és az emlékezet | 103 |
| Az emlékezeti megtartás | 105 |
| A emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai) | 106 |
| A felejtés okai | 108 |
| Túltanulás, szervezés, csoportosítás | 110 |
| A kettős emlékezet elmélete | 112 |
| A vizuális (képi) és a verbitális (szóbeli) feldolgozás | 115 |
| Szemantikus és epizodikus emlékezet | 117 |
| A tanulás és az emlékezetet segítő tényezők | 120 |
| Összefoglaló kérdések | 123 |
| A képzelet | 124 |
| A képzelet fogalma | 124 |
| A "lelki térkép" | 125 |
| A szemléletes kép jellemzői | 126 |
| Az álomkép | 129 |
| Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása | 130 |
| Az alkotó képzelet | 133 |
| Összefoglaló kérdések | 135 |
| A gondolkodás | 136 |
| Mi a gondolkodás? | 136 |
| A nyelv és a kommunkáció | 139 |
| A nyelv elsajátítása | 141 |
| A fogalomalkotás | 144 |
| Következtetés | 147 |
| Döntés | 148 |
| Problémamegoldás | 149 |
| Szakértők és kezdők | 152 |
| Intelligencia és kreativitás | 154 |
| Összefogló kérdések | 160 |
| A motiváció és az érzelem | 161 |
| Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai | 161 |
| A motiváció alapfogalmai | 162 |
| A drive a viselkedés hajtóereje, motorja | 163 |
| A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában | 166 |
| A motívumtanulás alapvető formái | 168 |
| A motívált viselkedés pszichofiziológiai alapjai | 170 |
| Az éhség és evés pszichológiája | 173 |
| Szexuális motiváció | 174 |
| Az érzelmekről általában | 175 |
| Az emóció és a motiváció kapcsolata | 178 |
| Érzelmek és kifejező mozgások | 179 |
| Az érzelmek kialakulása | 181 |
| Az érzelmek osztályozása | 184 |
| A félelem | 185 |
| A harag és az agresszív viselkedés | 188 |
| A boldogság | 190 |
| Kíváncsiság és kompetencia motiváció | 191 |
| Teljesítménymotiváció | 194 |
| A szándék mint motiváció tényező | 198 |
| Az akarat cselekvés | 200 |
| Összefoglaló kérdések | 201 |
| A személyiség | 202 |
| A személyiség fogalma | 202 |
| Személyiségelméletek | 204 |
| A személyiségalakulás folyamata | 212 |
| A szociális magatartásformák elsajátítása | 213 |
| A spontán aktivitás a "kíváncsiság- "és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben | 217 |
| Az önszabályzó funkciók alakulása | 222 |
| A személyiség és a közösség viszonya | 228 |
| A csoport, a státus és a szerep | 229 |
| Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek | 234 |
| Összefoglaló kérdések | 238 |
| Magyarázó szótár | 239 |
| Tájékoztató irodalom | 253 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.