kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Comenius Bt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Pécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 264 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-03-5807-7 |
| Megjegyzés: | Második, javított kiadás. Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. |
| Előszó | 5 |
| A pszichológia tudománya és annak kialakulása | 7 |
| Mivel foglalkozik a pszichológia? | 7 |
| A laikus és az önismereti pszichológia | 11 |
| A pszichológia módszerei | 13 |
| Az ellenőrzött kísérletezés | 14 |
| A természetes megfigyelsési módszer | 16 |
| Az esettanulmány | 16 |
| A statisztikai módszer | 17 |
| A teszt | 17 |
| Leírási kategóriák és mérés a pszichológiában | 19 |
| A pszichológia és már tudományok kapcsolata | 20 |
| A pszichológia ágazatai | 21 |
| A pszichológia történeti gyökerei | 23 |
| Összefoglalás | 30 |
| A viselkedés biológiai alapjai | 31 |
| A funkciók specializálódása | 31 |
| A receptorrendszerek | 31 |
| Az effektorrendszerek | 32 |
| Az idegrendszer | 34 |
| A neuron | 34 |
| A szinpatikus kapcsolatok | 36 |
| A környéki idegrendszer | 37 |
| A központi idegrendszer | 39 |
| Az ember központi idegrendszere | 39 |
| Az agy működési szintjei, az aktiváló rendszer és az alkalmazkodás | 47 |
| Összefoglaló kérdések | 51 |
| Az érzékelés és az észlelés | 52 |
| A megismerési folyamatokról általában | 52 |
| Az érzékelés és az észlelés különbségei | 54 |
| Az érzékletek jellemzői | 56 |
| Az ingerküszöb | 58 |
| A látásérzet keletkezése | 60 |
| A hallásérzéklet keletkezése | 63 |
| Egyéb érzékelésfajták | 65 |
| A tárgyak és események észelelése | 67 |
| Összefoglaló kérdések | 76 |
| A figyelem | 77 |
| A perceptuális kiemelés és a figyelem | 77 |
| A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme | 78 |
| Észlelhetünk-e egy dolognál többet egyszerre | 81 |
| A spontán figyelem | 83 |
| A kitartó figyelem (éberség) | 86 |
| Összefoglaló kérdések | 86 |
| A tanulás elemei | 87 |
| A tanulás fogalma | 87 |
| A klasszikus kondicionálás | 90 |
| A operáns tanulás | 94 |
| A programozott oktatás és más alkalmazások | 99 |
| Megfigyeléses tanulás és összetett tanulásiformák | 100 |
| A gyakorlási transzfer | 101 |
| Összefoglaló kérdések | 103 |
| Az emlékezet és felejtés | 104 |
| A verbális tanulás és az emlékezet | 104 |
| Az emlékezeti megtartás | 106 |
| A emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai) | 107 |
| A felejtés okai | 109 |
| Túltanulás, szervezés, csoportosítás | 111 |
| A kettős emlékezet elmélete | 113 |
| A vizuális (képi) és a verbitális (szóbeli) feldolgozás | 116 |
| Szemantikus és epizodikus emlékezet | 118 |
| A tanulás és az emlékezetet segítő tényezők | 122 |
| Összefoglaló kérdések | 125 |
| A képzelet | 126 |
| A képzelet fogalma | 126 |
| A "lelki térkép" | 127 |
| A szemléletes kép jellemzői | 128 |
| Az álomkép | 131 |
| Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása | 132 |
| Az alkotó képzelet | 135 |
| Összefoglaló kérdések | 137 |
| A gondolkodás | 138 |
| Mi a gondolkodás? | 138 |
| A nyelv és a kommunkáció | 141 |
| A nyelv elsajátítása | 143 |
| A fogalomalkotás | 147 |
| Következtetés | 150 |
| Döntés | 151 |
| Problémamegoldás | 152 |
| Szakértők és kezdők | 155 |
| Intelligencia és kreativitás | 157 |
| Összefogló kérdések | 163 |
| A motiváció és az érzelem | 164 |
| Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai | 164 |
| A motiváció alapfogalmai | 165 |
| A drive a viselkedés hajtóereje, motorja | 166 |
| A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában | 169 |
| A motívumtanulás alapvető formái | 171 |
| A motívált viselkedés pszichofiziológiai alapjai | 173 |
| Az éhség és evés pszichológiája | 176 |
| Szexuális motiváció | 178 |
| Az érzelmekről általában | 179 |
| Az emóció és a motiváció kapcsolata | 182 |
| Érzelmek és kifejező mozgások | 186 |
| Az érzelmek kialakulása | 188 |
| Az érzelmek osztályozása | 190 |
| A félelem | 193 |
| A harag és az agresszív viselkedés | 195 |
| A boldogság | 195 |
| Kíváncsiság és kompetencia motiváció | 198 |
| Teljesítménymotiváció | 201 |
| A szándék mint motiváció tényező | 205 |
| Az akarat cselekvés | 207 |
| Összefoglaló kérdések | 208 |
| A személyiség | 210 |
| A személyiség fogalma | 210 |
| Személyiségelméletek | 212 |
| A személyiségalakulás folyamata | 220 |
| A szociális magatartásformák elsajátítása | 221 |
| A spontán aktivitás a "kíváncsiság- "és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben | 225 |
| Az önszabályzó funkciók alakulása | 230 |
| A személyiség és a közösség viszonya | 236 |
| A csoport, a státus és a szerep | 237 |
| Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek | 242 |
| Összefoglaló kérdések | 246 |
| Magyarázó szótár | 248 |
| Tájékoztató irodalom | 263 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.