| Percepció és Képzelet | |
| Additív színkeverés | 9 |
| Szubsztraktív színkeverés | 12 |
| Utóképek: negatív utóképek 1. (Emmert-törvény) | 14 |
| Utóképek: negatív utóképek 2. (McColough-féle színes utóhatás) | 16 |
| Utóképek: pozitív utókép | 18 |
| Tárgy és árnyék | 19 |
| Árnyék: a megvilágítás megtévesztő jelzései: Gelb- és Kardos-effektus | 22 |
| A tárgyak észlelése: egyszerű értelmes ingerek | 24 |
| A tárgyak észlelése: bonyolult értelmes ingerek | 26 |
| A tér észlelése | 30 |
| Az időtartam észlelése | 34 |
| Az illúziók: 1.: vizuális illúziók | 37 |
| Az illúziók 2.: súlyészlelési illúzió | 40 |
| Az illúziók 3.: Deutsch-féle auditív illúzió | 42 |
| A szaglás: a hét alapszag | 44 |
| Keserű íz észlelése | 47 |
| Ízlelés a szaglás és a látás kiiktatásával | 49 |
| Hamis vizuális íz-jelzők hatása az ízlelésre (szaglás kikapcsolása nélkül) | 51 |
| A fájdalomészlelés és mérése | 53 |
| Perceptuális tanulás és adaptácó: torzító szemüveg | 57 |
| Perceptuális hárítás | 60 |
| Tárgynagyságra vonatkozó ítéletek a szubjektív érték | 63 |
| Beszédészlelés | 65 |
| Beszédészlelés: a látvány szerepe a beszédészlelésben | 68 |
| Képzelet: "a szaganyagok terjedése a levegőben" | |
| A képzeleti kép élénksége - VVIQ teszt | 72 |
| Tanulás és Emlékezés | |
| A verbális tanulási kísérletekben alkalmazott egyszerű ingeranyagok sajátosságai I.: értelmetlen szótagok | 77 |
| A verbális tanulási kísérletekben alkalmazott ingeranyagok sajátosságai II.: az asszociációs és kategórianormák | 80 |
| A verbális tanulási kísérletekben alkalmazott ingeranyagok sajátosságai III.: A gyakorisági normák | 83 |
| Pillacsapás (szemhéjzárás) kondicionálás | 85 |
| A fokozatos megközelítés módszere: "alakítás" (shaping) | 88 |
| Tanulási görbe I.: dárdajáték | 92 |
| Tanulási görbe II.: ujj-útvesztő | 94 |
| Tanulási görbe III.: értelmetlen szótagok | 95 |
| Tanulási görbe IV.: verstanulás | 96 |
| Transzferhatás: tükörrajz | 97 |
| Felidézés és felismerés | 99 |
| A rövidtávú emlékezet terjedelmének mérése nyomra illeszkedő eljárással | 102 |
| Felejtés a közvetlen emlékezetbő: Brown - Peterson paradigma | 106 |
| RTM-terjedelem mérés az ismételgetés akadályozásával I. és II.: A megjegyzendő anyag jellemzői | 108 |
| RTM-terjedelem mérés az ismételgetés akadályozásával III.: A közbeiktatott feladat jelellegének szerepe | 112 |
| Szériális pozícióhatás és negatív recencia | 115 |
| Páros asszociációs tanulás | 117 |
| Történetfelidézés I.: klasszikus vizsgálat - Bartlett | 119 |
| Történetfelidézés II.: Bevésési stratégiák hatása | 123 |
| Történetfelidézés III.: Sorozatos felidézés - információátadás és torzulások | 125 |
| Történetfelidézés IV.: képi és szóbeli történetek | 127 |
| Képi emlékezet | 132 |
| Arcok felismerése | 135 |
| Az emberi emlékezet rekonstruktív természete | 138 |
| A kontextus hatása a felidézésre | 140 |
| A kontextus hatása a megértésre | 143 |
| A szavak felidézésének kudarca: a "nyelvemen van" állapot | 144 |
| Véletlen tanulás I. | 147 |
| Véletlen tanulás II.: Felszínes (strukturális) feldolgozás | 150 |
| A tanúvallomások megbízhatósága | 151 |
| A hipnózisban adott tanúvallomások megbízhatósága | 155 |
| Mnemotechnikai eljárások | 158 |
| Mellékletek | 165 |