| Előszó | 9 |
| Elméleti alapok | 11 |
| Bevezetés | 11 |
| A tantárgy jelentősége | 13 |
| A játékosság értelmezése | 14 |
| Pedagógiai, szakmai, módszertani útmutatások | 15 |
| Az iskolai testnevelés alapvető célja | 15 |
| Az alapozó időszak fő feladatai | 15 |
| A korszerűsítés főbb irányai | 16 |
| Az egységek tartalmi fejlesztésének logikai rendszere | 18 |
| Ismeretek | 20 |
| Jártasság | 20 |
| Készség | 20 |
| Képesség | 21 |
| Technika | 21 |
| Taktika | 22 |
| Kondíció | 22 |
| Teljesítmény | 22 |
| Szervezés | 23 |
| Fejlődés | 23 |
| Eredményesség ellenőrzés | 24 |
| Mozgásintenzitás, terhelhetőség | 24 |
| A mozgás minősége | 25 |
| A mozgás sokrétűsége | 25 |
| Az élmény mélysége | 25 |
| Az osztály irányítása | 26 |
| A tanterv felépítése | 27 |
| Az éves tanterv | 27 |
| A tanterv tematikus blokkjai és a modulok | 27 |
| Az anyag tagolása | 28 |
| Baleset-elhárítás | 30 |
| A baleset-elhárítás főbb szempontjai | 30 |
| Útmutató az óratervezéshez, szervezéshez | 32 |
| A testnevelés óra és a napi sporttevékenység | 32 |
| Módszertani útmutató | 34 |
| A magyarázat főbb "ismérvei" | 34 |
| A bemutatás | 34 |
| A javítás fő szempontjai | 35 |
| Főbb foglalkoztatási formák | 36 |
| Atletikus komplex képességfejlesztés | 41 |
| 1. osztály | 42 |
| Futások | 42 |
| Ugrások | 43 |
| Dobások | 43 |
| Az értékelés szempontjai | 45 |
| 2. osztály | 50 |
| Futások | 46 |
| Ugrások | 47 |
| Dobások | 47 |
| Az értékelés szempontjai | 49 |
| 3. osztály | 50 |
| Futások | 50 |
| Ugrások | 51 |
| Dobások | 51 |
| Az értékelés szempontjai | 53 |
| 4. osztály | 54 |
| Futások | 54 |
| Ugrások | 55 |
| Dobások | 55 |
| Az értékelés szempontjai | 57 |
| Játékos téli gyakorlatok (1-4. osztály) | 58 |
| A képességfejlesztés gimnasztikai alapjai | 59 |
| 1. osztály | 59 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 59 |
| Járásgyakorlatok | 61 |
| Légzőgyakorlatok | 61 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 62 |
| Támaszgyakorlatok | 62 |
| Függésgyakorlatok | 63 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 64 |
| Az értékelés szempontjai | 64 |
| 2. osztály | 67 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 67 |
| Járásgyakorlatok | 68 |
| Légzősgyakorlatok | 68 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 69 |
| Támaszgyakorlatok | 69 |
| Függésgyakorlatok | 70 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 71 |
| Az értékelés szempontjai | 72 |
| 3. osztály | 75 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 75 |
| Járásgyakorlatok | 76 |
| Légzőgyakorlatok | 76 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 76 |
| Támaszgyakorlatok | 77 |
| Függésgyakorlatok | 78 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 79 |
| Az értékelés szempontjai | 80 |
| 4. osztály | 83 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 83 |
| Járásgyakorlatok | 84 |
| Légzőgyakorlatok | 84 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 84 |
| Támaszgyakorlatok | 86 |
| Függésgyakorlatok | 87 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 89 |
| Az értékelés szempontjai | 89 |
| Szervezési alapismeretek és gyakorlatok (1-4. osztály) | 91 |
| Az értékelés szempontjai | 91 |
| Labdás képességfejlesztés | 93 |
| 1. osztály | 94 |
| Az értékelés szempontjai | 95 |
| 2. osztály | 96 |
| Az értékelés szempontjai | 97 |
| 3. osztály | 99 |
| Az értékelés szempontjai | 100 |
| 4. osztály | 101 |
| Az értékelés szempontjai | 103 |
| Az alapozó időszak zárókövetelmények (kimenetszabályozott oktatásszervezés) | 105 |
| Az úszásoktatás iskolai modulja (minta) | 109 |
| Bevezetés | 109 |
| Az oktatási anyag szerkezete | 110 |
| Az oktatási anyag | 110 |
| Végrehajtás | 110 |
| Tervezés | 111 |
| Az úszásoktatás általunk javasolt módszertani lépései | 112 |
| Az úszásoktatás rendszere: | 112 |
| Az oktatás folyamatának javasolt felépítése: | 112 |
| Az úszásoktatás menete | 113 |
| Általános módszertani útmutatások | 114 |
| Az úszófoglalkozás felépítése | 115 |
| A foglalkozás tervezésének, vezetésének javasolt szempontjai és feladatai | 116 |
| Szervezési alapformák | 117 |
| Az oktatás eredményességét elősegítő eszközök: | 118 |
| Az oktatási anyag felépítése, elrendezése fokozatokban | 119 |
| Feladatok és célok | 119 |
| Az úszásoktatás folyamatának tervezése, ütemezése | 121 |
| Módszertani útmutatás a fokozatok felépítésére (I. fokozat) | 122 |
| A "nedvességhez" és a "hideghez" szoktatás | 122 |
| Víz alatti "tartózkodás" | 122 |
| A felhajtóerő érzékeltetése | 123 |
| Légzés | 123 |
| Vízfekvés | 124 |
| Siklás | 124 |
| Tánc, néptánc modul | 127 |
| Motívumfűzések | 127 |
| Kapuzás | 127 |
| Egyes csárdás | 128 |
| Cifra - höcögő | 130 |
| Nyílt rida | 132 |
| Játékfűzések | 134 |
| Új a csizmám | 134 |
| Ki játszik ilyet? | 137 |
| Túró rekeny | 140 |
| Volt-e itt az úr? | 144 |
| Sportpályák, sportszerek, szabványok | 157 |
| A tervezés szempontjai | 157 |
| Felhasznált, javasolt irodalom | 195 |