| Előszó | 13 |
| A hibákról általában | 14 |
| A hibakeresésről | 14 |
| A hibakeresés legfontosabb kérdései | 14 |
| A gyakoribb hibák és valószínű okaik összefoglalása | 16 |
| A benzinmotor és segédberendezéseinek hibái | 16 |
| A tengelykapcsoló hibái | 20 |
| A sebességváltómű hibái | 21 |
| A kardántengely és differenciálmű hibái | 22 |
| A futómű hibái | 22 |
| A fékberendezés hibái | 24 |
| A futómű hibái | 22 |
| A fékberendezés hibái | 24 |
| A világító- és jelzőberendezések hibái | 29 |
| A Trabant Hycomat rendszerének hibái | 29 |
| A dízelmotorok hibái | 29 |
| Amit a gépjárműszerkezetekről tudni kell | 32 |
| A gépkocsi erőforrása, a motor | 33 |
| Az erőátvitel | 35 |
| A futómű | 36 |
| A kormányszerkezet | 36 |
| A fékberendezés | 36 |
| A villamos berendezések | 37 |
| Világító- és jelzőberendezések | 37 |
| Kiegészítő jelzőberedezések | 38 |
| A kocsiszekrény | 38 |
| A gépjárműszerkezetek működése, a hibák felismerése és javítása | 40 |
| A belsőégésű benzinmotorok működése, szerkezeti felépítése | 40 |
| A négyütemű motor szerkezeti felépítése | 40 |
| A négyütemű motor működése | 42 |
| A kétütemű motor szerkezeti felépítése | 44 |
| A kétütemű motor működése | 44 |
| A motorszerkezetek | 45 |
| Hengerelrendezések | 48 |
| Motorfelfüggesztések | 49 |
| A motor hibái | 49 |
| Mechanikus hibák | 49 |
| Túlzott olajfogyasztás (négyütemű motoroknál) | 50 |
| Rendellenes motorhangok | 50 |
| Az olajozási rendszer elégtelen működéséből adódó mechanikus motormeghibásodások | 52 |
| A hűtési rendszer elégtelen működéséből adódó motormeghibásodások | 53 |
| A motor felfüggesztő gumibakjainak sérülése | 53 |
| Szelepégés | 53 |
| A dugattyú megszorulása | 55 |
| A motor olajozási rendszerének szerkezeti felépítése és működése | 55 |
| A kenőolaj (motorolaj) | 56 |
| A szivattyús olajozás | 58 |
| A keverékolajozás | 59 |
| A motor olajozási rendszerének hibái és azok javítása | 60 |
| A hűtőrendszer szerkezeti felépítése és működése | 62 |
| A szivattyús folyadékhűtés | 62 |
| A fagyálló folyadék | 64 |
| A levegőhűtés | 65 |
| A hűtőrendszerek javítása | 66 |
| A hűtőrendszer hibái és javításuk | 67 |
| A hűtőfolyadék utántöltése felforrás után | 68 |
| Az ékszíj feszítése és cseréje | 68 |
| Az ékszíjról | 73 |
| A folyadékhűtéses motor hengerfejtömítésének átégése | 75 |
| A termosztát hibája | 76 |
| A motor nem éri el az üzemi hőmérsékletet | 78 |
| A hűtő mechanikus sérülése | 79 |
| A hűtő légtelenítése | 79 |
| A vízszivattyú hibái | 81 |
| A ventillátort kapcsoló mágnes hibája | 81 |
| A hűtőtakaró hiánya, ill. nem megfelelő takarása | 82 |
| A tüzelőanyag-ellátó rendszer szerkezeti felépítése, működése | 82 |
| A benzin | 82 |
| A tüzelőanyag-tartály | 84 |
| A tüzelőanyag-vezeték | 85 |
| A tüzelőanyag-tápszivattyú vagy AC pumpa | 85 |
| A karbulátor | 86 |
| A tüzelőanyag-ellátó rendszer hibái és javításuk | 87 |
| Benzinszegény a keverék vagy egyáltalán nem kap benzint a motor | 87 |
| Eljuthat-e a tüzelőanyag a karbulátorba? | 90 |
| A "vízzsák" | 91 |
| Eljut-e a tüzelőanyag a tápszivattyúba? | 93 |
| A tápszivattyú hibája | 94 |
| Elfogyott az üzemanyag | 96 |
| A tüzelőanyag-tartály szellőzőfurata eldugult | 97 |
| Erősen felmelegedő motor és tüzelőanyag-vezeték | 97 |
| Az úszóházban megfelelő mennyiségű benzin van, mégis benzinszegény a keverék | 98 |
| A fojtószeleptengely kopásának megállapítása | 98 |
| A fojtószelep nem nyit ki | 99 |
| A gyorsítószivattyú hibája | 100 |
| Szennyeződések, dugulások | 101 |
| Miért lesz vizes a benzin? | 101 |
| Az üresjárati fúvóka dugulása | 102 |
| A főfúvóka dugulása | 103 |
| Az indítófúvóka dugulása | 103 |
| A benzindús keverék kialakulása | 103 |
| A karburátorok hidegindító berendezései | 104 |
| Magas a benzinszint az úszóházban | 106 |
| A tűszelep zárásának ellenőrzése | 107 |
| A benzinszint beállítása | 108 |
| A levegőszűrő eldugulása | 109 |
| A kétütemű motor hidegindítása | 110 |
| A négyütemű motor hidegindítása | 111 |
| Az öngyulladás jelensége | 113 |
| A tüzelőanyag-fogyasztásról | 114 |
| A túlfogyasztásról | 119 |
| A gyújtóberendezés szerkezeti felépítése, működése | 121 |
| Hogyan keletkezik a villamos szikra? | 121 |
| Az akkumulátor és hibái | 123 |
| Kicsi az indítási fordulatszám | 124 |
| Indításkor jellegzetes pattogó hangot hallunk az indítómotor felől | 124 |
| Az akkumulátor tisztítása | 125 |
| Indítás kimerült akkumulátorral | 127 |
| A gyújtóberendezés hibáinak keresése | 130 |
| A gyújtógyertya és hibái | 140 |
| A hőérték | 141 |
| A gyújtógyertyán található jelzések jelentése | 141 |
| A gyújtógyertya hibái | 156 |
| A gyújtógyertyák ki- és beszerelése | 160 |
| A gyújtásállításról | 161 |
| Az előgyújtás | 161 |
| Mi történik, ha nagy az előgyújtás? | 162 |
| Mi történik, ha utógyújtás van? | 162 |
| A négyütemű motorok gyújtásállítása | 162 |
| A kétütemű motorok gyújtásállítása | 166 |
| Az erőátviteli berendezések | 172 |
| A tengelykapcsoló szerkezeti felépítése, működése, hibái | 173 |
| Hogyan kapcsol a tengelykapcsoló? | 173 |
| Mit nevezünk holtjátéknak? | 175 |
| Kapcsoláskor a tengelykapcsoló-pedál teljes benyomásakor is recseg a sebességváltómű | 175 |
| Rendellenes hang a tengelykapcsoló-pedál benyomásakor | 176 |
| A tengelykapcsoló-pedál benyomásakor az alapjáraton leáll a motor | 176 |
| A tengelykapcsoló-pedál felengedésekor rángat a tengelykapcsoló | 176 |
| A tengelykapcsoló-pedál benyomása ellenére sem kapcsol ki vagy be a tengelykapcsoló | 177 |
| A továbbhaladás megkísérlése üzemképtlenné vált tengelykapcsolóval | 178 |
| A sebességváltómű szerkezeti felépítése, működése, hibái | 183 |
| A kardántengely szerkezeti felépítése, működése, hibái | 178 |
| A kiegyenlítőmű (differenciálmű) szerkezeti felépítése, működése, hibái | 183 |
| A futómű szerkezeti felépítése, működése | 185 |
| A gépkocsi kerekei | 185 |
| A kerékagyak | 185 |
| A kerékfelfüggesztések | 186 |
| A gépkocsi felfüggesztések | 186 |
| A lengéscsillapítók | 188 |
| A stabilizátorok | 190 |
| A gumiabroncsok | 190 |
| A méretek jelölése a gumiabroncsok oldalfalán | 192 |
| A futómű hibái és javításuk | 193 |
| A kerekek hibái és javításuk | 193 |
| A kerék-kiegyensúlyozatlanság | 193 |
| A keréktárcsa sérülése | 195 |
| A kerékagyak hibái és javításuk | 195 |
| A kerékfelfüggesztések hibái és javításuk | 198 |
| A rugózás hibái és javításuk | 199 |
| A lengéscsillapítók hibái és javításuk | 200 |
| A stabilizátorok hibái | 202 |
| A gumiabroncsok hibái és javításuk | 202 |
| A gumiabroncs karbantartása és szerelése | 203 |
| Következtetés a gumiabroncsok kopásából a meghibásodások jellegére | 213 |
| A kormányszerkezet felépítése, működése | 218 |
| Kormánygeometria | 219 |
| Kerékdőlés | 219 |
| Kerékösszetartás | 219 |
| Csapterpesztés | 220 |
| Tengelydőlés (utánfutás) | 220 |
| A kormányszerkezet hibái és javításuk | 220 |
| A kormánynak nagy a holtjátéka | 220 |
| A kormánykerék nehezen forgatható | 221 |
| A gépkocsi menet közben erősen oldalra húz | 222 |
| A fékberendezés szerkezeti felépítése, működése | 223 |
| A tárcsás fék | 225 |
| A dobfék | 225 |
| A kézifék | 226 |
| A fékrásigítők (szervók) | 226 |
| A dinamikus fékerő-szabályozó | 227 |
| A fékfolyadék | 228 |
| A fékberendezés hibái | 229 |
| A fékpedál mélyen fog | 229 |
| A fékpedál a benyomáskor hirtelen, tehát a megszokott ellenállás nélkül keményedik meg (gyakran ár nem kielégítő a fékhatás) | 229 |
| A fékpedál teljes benyomásakor a pedál nem keményedik meg, rugalmas ellenállást tapasztalunk | 230 |
| Fékezéskor a gépkocsi eltér az egyenes vonalú haladástól | 231 |
| A fékfolyadék kiegyenlítőtartályából fogy a fékolaj | 231 |
| Gyenge a fékhatás a teljesen benyomott fékpedál esetén is | 233 |
| A kézifékkar behúzásakor nem rögzít a kézifék | 233 |
| A kézifékkar kiengedése után továbbra is rögzít a fék | 233 |
| A kézifék behúzott állapotban nem lassítja megfelelően a gépkocsit | 234 |
| A villamos berendezések | 235 |
| Az akkumulátor szerkezeti felépítése, működése, hibái | 235 |
| Az áramfejlesztő berendezések szerkezeti felépítése, működése, hibái | 239 |
| A dinamó hibái és azok okai | 242 |
| A generátor hibái és azok okai | 243 |
| Az indítómotor szerkezeti felépítése, működése, hibái | 239 |
| Az indítómotor hibái és azok okai | 246 |
| A világító- és jelzőberendezések működése, elhelyezése | 248 |
| A fényszórók | 248 |
| A helyzetjelző lámpák | 249 |
| A várakozást jelző lámpák | 250 |
| A ködfényszóró | 250 |
| A hátrameneti lámpa | 250 |
| A hátsó helyzetjelző ködlámpa | 250 |
| Az irányjelző | 251 |
| A féklámpa | 251 |
| A fényvisszaverők | 251 |
| A kürt | 252 |
| Egyéb fényforrások | 252 |
| A fényszóró hibái és javításuk | 252 |
| Valamelyik nem világít a gépkocsiban használt izzók körül | 255 |
| Gyakrabban bekövetkező izzómeghibásodások | 257 |
| Az irányjelző meghibásodása | 257 |
| Nem világít a féklámpa | 258 |
| Nem működik a hátrameneti lámpa | 259 |
| Nem működik a kürt | 259 |
| Nem működik az ablaktörtlő | 260 |
| Vezetékek, biztosítók | 261 |
| A kocsiszekrény (felépítmény) szerkezete | 262 |
| A kocsiszekrény hibái és javításuk | 263 |
| A Trabant Hycomat | 264 |
| A Hycomat működési elve | 264 |
| A szükséges beállítások | 265 |
| A kapcsolókar érintkezőnek tisztítása, távolságuk beállítása | 265 |
| A nyomórugó hosszúságának beállítása | 267 |
| A tengelykapcsoló kar holtjátékának beállítása | 267 |
| Az olajcsere | 268 |
| A dízelmotorok | 269 |
| A működésmód | 269 |
| A dízelmotor tüzelőanyaga, a gázolaj | 270 |
| A dízelmotor tüzelőanyag-ellátó rendszere | 271 |
| A befecskendező rendszer működése | 271 |
| A befecskendező szivattyú | 271 |
| A forgóelosztós befecskendező szivattyú (disztributoros) | 272 |
| A befecskendező vezeték | 273 |
| A befecskendező fúvóka | 273 |
| A gázolaj-tápszivattyú | 274 |
| A gázolajszűró | 274 |
| A dízelmotor kipufogó gáza | 274 |
| A dízelmotor indítása | 275 |
| Az izzítógyertya | 275 |
| A dízelmotor hibái és javításuk | 277 |
| A dízelmotor erősen kopot | 277 |
| A dízelmotor füstöl | 278 |
| A dízelmotor leáll | 279 |
| A dízelmotor nem indul | 280 |
| Gyenge az akkumulátor | 280 |
| Hibás az izzítógyertya | 281 |
| Kicsi a sűrítési végnyomás | 282 |
| Nem megfelelő a befecskendezési idő | 282 |
| Hibás a porlasztó | 282 |
| A befecskendező szivattyú nem szállít gázolajat | 282 |
| A dízelmotor egyenlőtlenül, rendszertelenül üzemel | 282 |
| Az üresjárati fordulatszám egyenlőtlensége | 283 |
| Nagy a fordulatszám sebességkapcsoláskor | 283 |
| A motor gázadáskor nem veszi fel a fordulatszámot | 283 |
| Kicsi a motor teljesítménye | 283 |
| Nagyon nagy a motor fordulatszáma | 283 |
| A karbantartás | 284 |
| A motor és segédberendezései karbantartása | 284 |
| Az olajcsere | 284 |
| Felsőkenőolaj alkalmazása | 286 |
| A motorolajok jelzésének értelmezése | 287 |
| A szelepállítás végrehajtása | 287 |
| A vezérműlánc feszítése | 289 |
| A hűtőrendszer karbantartása | 290 |
| Téli üzemeltetés előtti teendők | 292 |
| A hűtő vízkövesedése, szennyeződése, ezek eltávolítása | 292 |
| A hűtő sérülésének javítása | 293 |
| A hűtő gumicsöveinek karbantartása | 293 |
| Az utastér fűtését befolyásoló meghibásodások | 294 |
| A kipufogórendszer karbantartása | 298 |
| Az erőátviteli berendezések karbantartása | 298 |
| A futómű karbantartása | 299 |
| A kormányberendezés karbantartása | 299 |
| A fékberendezés karbantartása | 300 |
| A villamos berendezések karbantartása | 300 |
| Az akkumulátor karbantartása | 300 |
| Az akkumulátor töltése | 301 |
| A dinamó karbantartása | 303 |
| A generátor karbantartása | 303 |
| Az indítómotor karbantartása | 303 |
| A fényszóróizzó cseréje | 304 |
| A fényszórók beállítása | 307 |
| Ködfényszórók alkalmazása, felszerelése | 309 |
| Téli leállítás | 310 |
| Általános tanácsok | 312 |
| Az új gépkocsi átvétele | 312 |
| Az új gépkocsi bejáratása | 312 |
| Használt gépkocsi vásárlása | 315 |
| Az elromlott gépkocsi vontatása | 318 |
| Tartalék alkatrészek | 319 |
| Célszerű és kötelező tartalék alkatrészek | 319 |
| További ajánlott alkatrészek, felszerelések és anyagok elsősorban hosszabb külföldi utazáshoz | 320 |
| Ajánlott szerszámkészlet | 320 |
| Irodalomjegyzék | 322 |