kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Keresztény Értelmiségi Szövetség |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 152 oldal |
| Sorozatcím: | Hitoktatási vázlatok |
| Kötetszám: | 9 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés: Milyen hitoktatásra van szükségünk? | 5 |
| Szemelvények a neveléstörténetből | |
| A nevelés fogalma | 15 |
| A katekézis feladata a Direktórium alapján | 16 |
| A neveléstörténet tanulságai | 17 |
| Szemelvények a neveléstörténetből | 19 |
| Nevelési intézmények: az iskola | 20 |
| A XX. sz. pedagógiai törekvései | 21 |
| Összegezésként néhány pedagógiai felismerés | 24 |
| Hitoktatásunk közelmúltja: az örökség | 26 |
| Napjaink hitoktatása | 29 |
| Ajánlott irodalom | 32 |
| Valláspedagógiai alapelvek | |
| Irányelvek | 33 |
| A célrendszer felbontása | 35 |
| A vallásos fejlődés fázisai: | |
| Elindítás a keresztény életbe | 38 |
| Az iskolába járó kisgyerek | 40 |
| Az általános iskola felső tagozatába járók | 46 |
| A középiskolás korúak | 55 |
| A hitoktató egyénisége | 57 |
| Tízparancsolat tanároknak | 60 |
| Kötelező és ajánlott irodalom | 60 |
| Az oktató-nevelőmunka személyiséglélektani és fejlődéslélektani alapjai | |
| Személyiségismeret | |
| A személyiség szerkezete | 61 |
| A személyiség fejlődése | 62 |
| A személyiség interperszonális megnyilatkozásai | 62 |
| Ajánlott irodalom | 64 |
| Kreativitás és kölcsönösség a hitoktató és a gyermek kapcsolatában | |
| A kreativitás fogalma, jellege, fajtái | 67 |
| A kreativitás fajtái | 67 |
| A kreatív gyermek tulajdonságai | 68 |
| A kreativitás fejlesztéséhez szükséges eszközök | 68 |
| A pedagógus magatartása | 69 |
| Ki nevelhet kreatív gyermeket és hogyan? | 70 |
| A kreativitást fejlesztő gyakorlatok | 71 |
| A csoport kreatívvá válásának fontos mutatói | 72 |
| Ajánlott irodalom | 73 |
| A gyermek helyzete ma, és a nevelés általános kérdései | |
| A gyermek helyzete | 74 |
| A nevelés legáltalánosabb célkitűzései és megvalósíthatóságuk | |
| Megőrizni | 75 |
| Megelőzni | 77 |
| Javítani | 78 |
| Irányítani | 80 |
| A gyermek pszichikai környezete és annak hatásai | 80 |
| A gyermekről való gondoskodás 10 parancsolata | 81 |
| Ajánlott irodalom | 82 |
| Oktatásemléleti alapvetés | |
| Bevezetés | 83 |
| Didaktikai alapfogalmak | |
| Az oktatás | 83 |
| A képzés | 86 |
| Az oktatás és nevelés kapcsolata | 87 |
| Az oktatás és képzés tartalma | 88 |
| Felkészülés az oktató-nevelőmunkára | |
| Távolabbi felkészülés | 91 |
| Konkrét tervezés | 92 |
| Tanmenetkészítés | 93 |
| Közvetlen felkészülés a tanítási órára | 94 |
| Az ismeretszerzés didaktikai problémái | |
| A világ megismerése | 96 |
| A gondolkodási folyamat | 97 |
| A gyermek megismerési folyamata | 97 |
| Az oktatási folyamat menetében | 99 |
| A tanítás-tanulás folyamata | |
| A foglalkozások szerkezete és típusai | 100 |
| A tanítás-tanulási óra | 100 |
| A tanítási egység (óra) szerkezete | 100 |
| A tanítási óra főbb változatai | 101 |
| Új ismereteket feldolgozó óra | 102 |
| Az ismereteket alkalmazó, gyakorló óra | 102 |
| Az ismeretek megszilárdítása | 103 |
| A tanulók munkájának ellenőrzése | 105 |
| A tanulók munkájának értékelése | 107 |
| A tanítás-tanulás módszerei, munkaformái és eszközei | 108 |
| Az oktatómunka módszerei | |
| Meghatározása | 109 |
| Történeti áttekintése | 109 |
| A módszer kiválasztásának meghatározói | 109 |
| Módszeres eljárások | |
| Közvetítés a tanár által | 110 |
| A megbeszélés, mint oktatási módszer | 111 |
| A szemléltetés, mint módszer | 113 |
| A tanítás-tanulás munkaformái | |
| Frontális osztálymunka keretében | 115 |
| A csoport-foglalkozás | 116 |
| Az egyéni munkaforma | 118 |
| Hittanfoglalkozásaink munkaeszközei | |
| Oktatástechnológia | 118 |
| Az eszközök és használatuk | 118 |
| Ajánlott irodalom | 119 |
| Nevelési tényezők és a hitrenevelés lehetőségei | |
| A nevelési tényezők | |
| Bevezető | 121 |
| A család, családi élet: | |
| Mi a család? | 121 |
| Válság vagy változás? | 123 |
| Átalakulás a gyermek szempontjából | 124 |
| A családi életre nevelni kell | 125 |
| Az iskola, mint nevelési tényező | 126 |
| Az egyházközségi élet, mint nevelési tényező | 128 |
| A hitre nevelés alkalmai és megoldási formái | |
| A liturgia | 131 |
| A liturgikus nevelés szempontjai egyes életkorban | 132 |
| Feladatok az egyházi évben | 133 |
| Karácsonyi ünnepkör | 133 |
| Felkészülés a húsvéti ünnepekre | 134 |
| A nagyhét | 136 |
| Húsvét: Urunk feltámadásának ünnepe | 139 |
| A szentmise | 139 |
| A vasárnap megszentelése | 140 |
| Felkészülés a szentmisére | 140 |
| A szertartás végzése | 140 |
| Bűnbánati gyakorlat | |
| A bűnbánattartás sarkalatos pontjai | 141 |
| A bűnbánat és kiengesztelődés | 142 |
| Hogyan neveljünk bűnbánatra? | 143 |
| Ajánlott irodalom, kötelező irodalom | 144 |
| A lelki nevelés segítői | |
| Ima-elmélkedés-lelki vezetés | |
| Az ima | 145 |
| Az elmélkedésre tanítás | 146 |
| A lelki vezetés | 147 |
| A hitre nevelés egyéb eszközei | |
| Az ének-éneklés | 147 |
| Rajzolás a hittanórákon | 149 |
| Kirándulás és zarándoklatvezetés | 150 |
| Ajánlott irodalom | 151 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.