1.056.982

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Andragógiai olvasókönyv I.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"A felnőttnevelés szélesebb értelmezésen belül a felnőttek mind iskolaszerű, mind az iskolarendszeren kívüli oktatása a XIX. század második felében került napirendre Magyarországon.... Tovább

Előszó

Részlet:
"A felnőttnevelés szélesebb értelmezésen belül a felnőttek mind iskolaszerű, mind az iskolarendszeren kívüli oktatása a XIX. század második felében került napirendre Magyarországon. Megindulását a polgári átalakulás vetette felszínre és a vele kapcsolatos első kívánalmak az 1848. évi forradalom egyik kimagasló alakjának,Táncsics Mihálynak a nevéhez fűződnek. A korabeli gazdasági, társadalmi és kulturális viszonyokból érthető, hogy ő az iskolából kirekedt, elnyomott néposztályok érdekében emelt szót, és többek között a Munkások Újságában jelentetett meg több cikket a munkások oktatásáról. Itt javasolta azt is, hogy az Üllői úti kaszárnyát alakítsák át „politechnikummá", ahol a magyar iparosifjúság képezhette magát.
A művelődési tevékenység tényleges megindulása a bécsi Fortbildungsverein mintájára szerveződő munkás önképző egyletekhez kacsolódik. A PestBudai Könyvnyomdászok Önképző Egyesületének 1866-ban megjelent alapszabályai célul tűzték ki egyebek közt a tagok szellemi kiképeztetését, amelynek eszközeit a könyvtáron és az olvasókörökön kívül a népszerű tudományos felolvasások és nyelvtanórák tartásában jelölték meg." Vissza

Tartalom

Felkai László: A felnőttoktatás kezdetei Magyarországon (1848-1919) 9
Kiss Tamás: Felnőttnevelés Magyarországon 1922-1931 22
Csorna Gyula: Az iskolai felnőttoktatás szerepváltása 37
Koltai Dénes: A felnőttképzés funkcióváltása történetéhez 50
Krisztián Béla: Felnőttnevelés és humán reprodukció 72
Benő Kálmán: A felnőttoktatás változó funkciói. Értelmezési keretek és problémák 78
Sáska Géza: Az iskolarendszerű felnőttoktatás ciklusos természetéről 95
Ballér Endre: Nemzeti Alaptanterv és a felnőttoktatás 108
Magyar Felnőttoktatási Egyesület: Javaslat a dolgozók iskolái elhelyezésére az új oktatási törvényben 113
Krajnyák Lászlóné: Új modell a miskolci Dolgozók Iskolájában 123
Mayer József: Adalékok a dolgozók gimnáziumai történetéhez 134
Singer Péter: A Szabó Ervin Gimnázium tegnap és ma 142
Csorna Gyula: Felnőttoktatás. Az általános művelődési központok felnőttoktatási intézmények is 146
Eszik Zoltán és munkatársai: Programalkotás az ÁMK-ban 149
Szirmainé Kövessi Erzsébet: Iskola a Taigetos alatt 166
Sáska Géza: Egy világváros felnőttoktatása a megújulás kényszerében 179
Csorna Gyula: Az időszerkezetek és a tanulás folyamatai a felnőttoktatásban 185
Mar óti Andor: Mi a távoktatás? 205
Lajos Tamás: A távoktatás helyzete és fejlesztésének távlatai Magyarországon 214
Marino Ostini: „Pedagógiai hatékonyság a felsőoktatásban" 240
Maróti Andor: Van-e didaktikája a felnőttek tanításának? 248
Harangi B. László: Andragógiai programok célrendszere 260
Kerékgyártó István: Szocializáció és felnőttnevelés 281
Harangi László: Munkaerőpiac és felnőttképzés 289
Dr. Kalmár László: Képzés és átképzés - mint a munkaerő-piacifeszültségek
oldásának egyik lehetséges eszköze 294
Krisztián Béla: Felnőttképzés - szakképzés. Európai jellemzők 302
Benedek András: A felnőttoktatás új kihívásai a szakképzésben 309
Benedek András: Gazdasági kihívások és a szakképzés 319
Terry George: Hogyan kedveltük meg egymást a munkaerőpiaci képzési szférával? 331
Csorna Gyula: A felnőttképzési rendszerek diverzifikációja 338
Muriéi Crane: Hogyan tanítsuk a felnőtteket? 353
Durkó Mátyás: A hatékony tanulás mesterfogásai 362
Maróti Andor: Résztvevőközpontúság a felnőttek tanításában 375
Eero Pekkarinen: Új metódusok a felnőttképzésben - finn tapasztalatok 390
Dr. Zrinszky László: Új andragógiai paradigmák 397
Koltai Dénes: Néhány megjegyzés a felnőttképzési és közművelődési szakemberképzés jelenlegi állapotáról és a lehetséges jövőképről 405-410
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Andragógiai olvasókönyv I. Andragógiai olvasókönyv I. Andragógiai olvasókönyv I. Andragógiai olvasókönyv I. Andragógiai olvasókönyv I. Andragógiai olvasókönyv I. Andragógiai olvasókönyv I.

A borító és a lapélek enyhén foltosak, a gerinc töredezett, rajta bejegyzés látható. Több oldalon ceruzás aláhúzások, bejegyzések láthatók. A borító sarka hiányos.

Állapot: Közepes
2.940 Ft
1.170 ,-Ft 60
9 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Andragógiai olvasókönyv I. Andragógiai olvasókönyv I.

Néhány lapon aláhúzások láthatóak.

Állapot:
2.940 ,-Ft
24 pont kapható
Kosárba