A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Veszelszky Béla

Szerző
Fordító
Róla szól
Grafikus
Fotózta

Kiadó: Új Művészet Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény kötés
Oldalszám: 113 oldal
Sorozatcím: Új Művészet Könyvek
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7792-01-5
Megjegyzés: Angol nyelvű összefoglalóval. Színes és fekete-fehér fotókkal, reprodukciókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Van valami biztató igazság abban az Ottlik Géza által tapasztalt jelenségben, hogy a jó könyv „végül mindig elolvastatja magát". Ilyenkora „körülmények" mellékesnek bizonyulnak; a mű visszavonhatatlan szellemi létezése sorsszerűen érvényre jut. Az idő itt nem sokat számít - a „hamar" és a „későn" viszonylagossága saját szűkös dimenziónk türelmetlenségére vet fényt -az egymást követő „ideiglenes rendek" (Malevics) felett átívelő művészet az érvényesség formája. A festő Veszelszky Béla (1905-1977) életműve az Ottlik-féle megfigyelés kiterjeszthetőségének példája: sokáig csak szűk körben ismert munkássága szemmel láthatólag felszínre tört és mára a század magyar művészetének meghatározó erejű tényezőjévé vált. Persze Veszelszky mindig „érvényes" volt; ismeretlenségében és felfedezetlenségében éppannyira, mint most, fokozódó érdeklődés-elismerés közepette. Festészete ma sem „aktuálisabb", mint volt valaha; és annak előtte sem volt „időszerűtlen", vagy „korát megelőző". Ezek a siker... Tovább

Fülszöveg


Van valami biztató igazság abban az Ottlik Géza által tapasztalt jelenségben, hogy a jó könyv „végül mindig elolvastatja magát". Ilyenkora „körülmények" mellékesnek bizonyulnak; a mű visszavonhatatlan szellemi létezése sorsszerűen érvényre jut. Az idő itt nem sokat számít - a „hamar" és a „későn" viszonylagossága saját szűkös dimenziónk türelmetlenségére vet fényt -az egymást követő „ideiglenes rendek" (Malevics) felett átívelő művészet az érvényesség formája. A festő Veszelszky Béla (1905-1977) életműve az Ottlik-féle megfigyelés kiterjeszthetőségének példája: sokáig csak szűk körben ismert munkássága szemmel láthatólag felszínre tört és mára a század magyar művészetének meghatározó erejű tényezőjévé vált. Persze Veszelszky mindig „érvényes" volt; ismeretlenségében és felfedezetlenségében éppannyira, mint most, fokozódó érdeklődés-elismerés közepette. Festészete ma sem „aktuálisabb", mint volt valaha; és annak előtte sem volt „időszerűtlen", vagy „korát megelőző". Ezek a siker jelzői, és Veszelszky tudta, hogy a szellemi teljesítményeket a siker vagy a sikertelenség nem minősítheti, ezért - mint Kunszt György írta - „nem szerette a nyilvánosságot és ő maga semmit sem tett azért, hogy széles körben megismerjék". Vissza
Fülszöveg Kép

Andrási Gábor

Andrási Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Andrási Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Veszelszky Béla Veszelszky Béla Veszelszky Béla Veszelszky Béla Veszelszky Béla Veszelszky Béla Veszelszky Béla

A védőborító foltos, szakadt. A kötés egy helyen megtört, egy lapon jelölés látható.

Állapot:
8.480 ,-Ft
42 pont kapható
Kosárba
konyv