1.034.804

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fogadjuk be a valóságot!

Gondolatok az egyetem intézményéről

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Szent István Társulat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím: Pázmány könyvek
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN: 963-361-313-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A II. Vatikáni Zsinat a keresztény nevelésről szóló dekrétumában a felsőbb katolikus iskolákról, különösen az egyetemekről szólva azt tanítja, hogy ezekben „nyilvános, stabil és egyetemes jelenlétet kell biztosítani a keresztény gondolatnak..."
Angelo Scola - velencei pátriárka - a Lateráni Pápai Egyetem rektoraként írta meg művét az ideális egyetemről. A kötetben olvasható szövegek nem előre kigondolt terv alapján születtek: az egyetemi világ szereplőivel történt találkozások, alkalmak, különleges rendezvények formálták, alakították.
A szerző bemutatja, mi az alapvető probléma az érték fogalmával, mely oly nagy szerepet játszik egy-egy nevelési intézmény pedagógiai feladatának meghatározásában, majd rávilágít az olyan elvont és félrevezető közhelyekre, mint az oktatás-nevelés szembeállítása vagy a tudás semlegességére való törekvés. Ezzel párhuzamosan aggodalommal tekint korunk olyan kihívásaira, mint a nevelés kérdésének központisága, a szubjektum egységének problémája a tudás... Tovább

Fülszöveg

A II. Vatikáni Zsinat a keresztény nevelésről szóló dekrétumában a felsőbb katolikus iskolákról, különösen az egyetemekről szólva azt tanítja, hogy ezekben „nyilvános, stabil és egyetemes jelenlétet kell biztosítani a keresztény gondolatnak..."
Angelo Scola - velencei pátriárka - a Lateráni Pápai Egyetem rektoraként írta meg művét az ideális egyetemről. A kötetben olvasható szövegek nem előre kigondolt terv alapján születtek: az egyetemi világ szereplőivel történt találkozások, alkalmak, különleges rendezvények formálták, alakították.
A szerző bemutatja, mi az alapvető probléma az érték fogalmával, mely oly nagy szerepet játszik egy-egy nevelési intézmény pedagógiai feladatának meghatározásában, majd rávilágít az olyan elvont és félrevezető közhelyekre, mint az oktatás-nevelés szembeállítása vagy a tudás semlegességére való törekvés. Ezzel párhuzamosan aggodalommal tekint korunk olyan kihívásaira, mint a nevelés kérdésének központisága, a szubjektum egységének problémája a tudás fragmentációjában, vagy az ész koncepciójának újrafogalmazása és elválaszthatatlan kapcsolata a hittel.
Angelo Scola így egy olyan művet ad a kezünkbe, mely a harmadik évezred elvárásait szem előtt tartva a keresztény szellemiségű felsőoktatás irányelveit vázolja fel. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Első rész: A nevelés kapcsán 9
Első fejezet: Nevelés a mai képzési rendszerben 10
1. „Érték": vitatott és vitatható kategória? 10
2. Paideia és iskolarendszer 14
3. A nevelés lényegi és szükséges tényezői 18
4. A nevelő tevékenység jellemzői 20
a) A „jelenben" nevelni 21
b) Követni a hagyomány nagy folyamát 22
c) Mutassuk meg a valóság pozitívumait 23
d) Legyünk nyitottak a kritikára 23
e) Közösségi kifejezés 24
5. „Erunt semper docibiles Dei" 25
Második rész: Az egyetem és korunk kihívásai 26
Második fejezet: Létezik még egyetem? 28
1. A mai egyetem és néhány előzménye 30
2. Egyetem és mai kulturális kihívások 33
3. Egyetem és igazság 40
4. Konklúzió 47
Harmadik fejezet: Az egyetem mint egyházi
és nevelési közeg 49
1. Nyilvános jelenlét 50
2. Állandó jelenlét 52
3. Egyetemes jelenlét 54
4. Mi az ember? 55
Negyedik fejezet: A teológiai tudás fragmentációja és az én egysége 61
1. A teológiai megismerés és a találkozás „drámaisága" 64
2. Az egyesítő elv 74
a) Az értelem mint integrális nyitás 77
b) Az értelem receptivitása 78
3. Összegzés 81
Ötödik fejezet: Az egész a töredékben 82
1. „Tanuljuk meg Rómát" 82
2. Tudások mozaikja 84
3. Egyetemünk rómaisága 88
Hatodik fejezet: A megszent élet és a teológiai képzés 91
1. Általános bevezető: kapcsolat a megszentelt élet
és a teológiai képzés között 91
a) Megszent élet és teológiai képzés: lényeges és sürgető kérdéskör 92
b) Megszentelt élet, kultúra és teológia 97
c) Megszentelt élet és kultúra: mindig aktuális felelősség 100
d) Eredeti (alapítói) karizma és teológiai képzés 102
2. Napjaink kulturális közege 106
a) Modernitás és posztmodernitás 107
b) A teológiai tudás fragmentációja 113
3. Javaslatok a megszentelt élet keretein belül zajló teológiai képzés módszerére 114
a) A hit és az értelem különválásának meghaladása 115
b) Az én egysége: az értelem, mint nyitottság és befogadókészség 116
4. Összegzés: A szubjektum egysége, a teológia és a tanúságtétel 119
Harmadik rész: Egy módszer alapelvei 122
Hetedik fejezet: Az értelem nélküli hit embertelen értelem 123
Nyolcadik fejezet: Első javaslat 125
1. Mentsük meg az értelmet 125
2. A kulturális restség 128
3. A keresztény realizmus 129
a) Az anti-realista kultúra nehézségei 130
b) Az anti-realista kultúra következményei 132
c) Az eukarisztikus logika kulturális értéke 135
4. Módszer a „kulturális munkához" 138
Kilencedik fejezet: Módszertani irányelvek a felelősség érdekében 140
1. Az Egyház a társadalom ellenében? 140
2. Harc vagy tanúságtétel? 142
Negyedik rész: Interjúk 146
Tizedik fejezet: Egyetem, kultúra és küldetés 146
1. Egyetem és Egyház 146
2. Alma mater Lateranensis 148
3. Kultúra Rómában 154
4. A Kulturális Tervezet kapcsán 157
Szerzői névmutató 161
Források 164

Angelo Scola

Angelo Scola műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Angelo Scola könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fogadjuk be a valóságot! Fogadjuk be a valóságot!

A borító enyhén elszíneződött, töredezett.

Állapot:
1.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
konyv