| ELŐSZÓ | 15 |
| A könyv felépítéséről | 16 |
| JELMAGYARÁZAT | 17 |
| ELSŐ RÉSZ: MÁSSALHANGZÓK | |
| 1. lecke: [f], [v] | 21 |
| Kiejtésük, írásmódjuk | |
| A gh = [f] szavak | |
| Rímvadászat | |
| A [f] ~ [v] váltakozás | |
| Főnevek egyes- és többeszámában | |
| Főnévi-ige párokban | |
| Az of erős alakja | |
| Az of gyenge alakja | |
| A for erős és gyenge alakja | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 2. lecke: [tsz] | 25 |
| Kiejtése és írásmódja | |
| Drill | |
| Tollbamondás | |
| Gyakorlás | |
| Drill: [tsz], [f] | |
| Tollbamondás | |
| Drill: [tsz], [s] | |
| Teszt: [tsz], [f] | |
| Drill: [tsz], [t] | |
| A határozatlan névelő gyenge alakjai | |
| Gyakorlás | |
| A some használata névelőként | |
| A some erős és gyenge alakja | |
| Gyakorlás | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 3. lecke: [th-d] | 30 |
| Kiejtése és írásmódja | |
| Drill: [th-sz] és [d] | |
| Teszt: [th-d] vagy [v]? | |
| Drill: [th-d], [z] és [d] | |
| Teszt: [f] vagy [v] vagy [th-sz] vagy [th-d]? | |
| A the kétféle ejtése | |
| Gyakorlás | |
| A them gyenge alakja | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 4. lecke: [th-sz], [th-d] | 33 |
| A [th-sz] - [th-d] váltakozás főnevek egyes- és többesszámában | |
| Főnév-ige és főnév-melléknév párokban | |
| A th rendhagyó ejtése | |
| Olvasógyakorlat | |
| Nyelvgyötrő | |
| A három that | |
| A két there | |
| A than gyekge alakja | |
| Gyakorlás | |
| Ritmusgyakolat | |
| 5. lecke: [s], [z] | 37 |
| Kiejtésük és írásmódjuk | |
| Az s betű kiejtése | |
| Az betű kiejtése | |
| A c betű kiejtése | |
| Az x betű kiejtése | |
| Az s toldalékok | |
| Gyakorlás | |
| Olvasógyakorlat | |
| Az is és has gyenge alalkja | |
| Az ötféle s háromféle kiejtése | |
| Ritmusgyakorlatok | |
| 6. lecke: [sh], [zs], [tsh], [dzs] | 44 |
| Kiejtésük és írásmódjuk | |
| A ch kiejtése | |
| A g kiejtése | |
| A j betű kiejtése | |
| Olvasógyakorlat | |
| Az is gyenge alakja (ismétlő gyakorlat) | |
| A shall gyenge alakja | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 7. lecke: [h], [j] | 48 |
| A [h] kiejtése és írásmódja; a néma h | |
| A h-ra végződő kettősbetűk | |
| Névmások és segédigék néma h-ja | |
| Olvasógyakorlat | |
| A [j] hang kiejtése és írásmódja | |
| Összeolvadás | |
| Gyakorlás | |
| A have gyenge alakja | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 8. lecke [r] | 53 |
| Kiejtése | |
| Előfordulása | |
| Az r betű szerepe az angol helyesírásban | |
| A [r] írásmódra | |
| A néma r gyakorlása | |
| A "betoldott [r]" gyakorlása | |
| A magánhangzók ejtése különféle helyzetekben | |
| A "kötő [r]" gyakorlása | |
| A háromféle | |
| A kétféle | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 9. lecke [tr], [dr] | 59 |
| Kiejtésük | |
| Drill: [tr] és [ts], [dr] és[dz] | |
| Teszt: [tr] vagy [ts] vagy [dr] vagy [dz] | |
| Olvasógyakorlat | |
| Az and és but gyekge alakja | |
| A to gyenge alakja | |
| Gyakorlás | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 10. lecke [l] | 63 |
| Kiejtése és írásmódja; sötés | |
| A sötét, a világos és a néma l előfordulsáa | |
| A szótagalkotó | |
| Gyakorlat | |
| Olvasógyakorlat | |
| Magyar-angol szópárok | |
| A will gyenge alakja | |
| Tollbamondás | |
| Gyakorlás | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 11. lecke [w] | 69 |
| A [v] és a [w] összevetése | |
| A [w] kiejtése | |
| Teszt: [w] vagy [v] | |
| A [w] írásmódjai | |
| GYakorlás | |
| Az a és o ejtése [w] után | |
| Olvasógyakorlat | |
| A was gyenge és erős alakja | |
| A will not összevont alaja | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 12. lecke: [m], [n] | 74 |
| Kiejtésük és írásmódjuk | |
| A -mb, kn-, gn-, pn- betűkapcsolatok kiejtése | |
| A szótagalkotó [m] és [n] | |
| Gyakorlás | |
| Egy érdekesség az angol helyesírás történetéből | |
| Az is not, have not összevont alakjai | |
| A had nnot, would not összevont alakjai | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 13. lecke [ng] | 78 |
| Kiejtése és írásmódjai | |
| Teszt: [ng], [ngg], [ndz] | |
| Drill: [n] és [ng]; teszt: [n] vagy [ng]? | |
| Drill: [ng] és [ngk]; [ng] és [ngg] | |
| Olvasógyakorlat | |
| Feletválasztós gyakorlat | |
| Az -ic képzőt tartalamazó szavak hangsúlyozása | |
| Az -ics, -ical/icle, - icist, -icize, - icism végű szavak | |
| Drill | |
| Olvasógyakorlat | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 14. lecke: [p], [t], [k] | 84 |
| Kiejtésük | |
| Magyar-angol szópárok | |
| nyelv gyötrők | |
| Írásmódjuk | |
| A p, t és k betűk ejtése | |
| Olvasógyakorlat | |
| Az -ity képzős szavak hangsúlyozása | |
| Az -icity végű szavak | |
| Drill | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 15. lecke: [b], [t], [k] | 90 |
| Kiejtésük és írásmódjuk | |
| A b, d, g betűk ejtése | |
| A szabályos igék második és harmadik alakjának végződése | |
| Gyakorlás | |
| Az -ed végű melléknevek | |
| Az -ate végű igék -able képzős alakja | |
| Az -ability/ibility végű szavak | |
| Olvasógyakorlat | |
| Ritmusgyakorlat | |
| MÁSODIK RÉSZ: MAGÁNHANGZÓK | |
| 16. lecke: Az angol magánhangzórendszer | 99 |
| Bevezetés | |
| A rendszer központi része | |
| A további magánhangzók helye a rendszerben | |
| A nyílt és zárt szótag fogalma | |
| Egy határeset | |
| A magánhangzók időtartama | |
| Gyakorlás | |
| Az -ic képző előtti szótag zártsága | |
| A hangsúlyos szótag zártsága | |
| Nyelvgyötrő | |
| 17. lecke: [ei] | 108 |
| Kiejtése és írásmódjai | |
| Drill | |
| Az a betű lehetséges kiejtései szabad helyezetben | |
| Az ai/ay betűkapcsolat ejtése | |
| Az ei/ey betűkapcsolat ejtése | |
| Rímvadászat | |
| Az -ate végű szavak hangsúlyozása | |
| Igék és melléknevek | |
| Az -ative végű melléknevek és az -acy végű főnevek | |
| Az -acy végű főnevek | |
| Olvasógyakorlat | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 18. lecke: [ae] | 114 |
| Kiejtése és írásmódja | |
| Olvasógyakorlat | |
| Magyar-angol szópárok | |
| Az a betű lehetséges kiejtései fedett helyzetben | |
| Gyakorlás | |
| Zárt vagy nyílt szótag? | |
| A has not összevont alakja | |
| A has egyik gyenge alakja | |
| A have gyenge alakjai | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 19. lecke: [i:] | 122 |
| Kiejtése és írásmódja | |
| Drill | |
| Az e betű lehetséges kiejtései szabad helyzetben | |
| Az ea betűkapcsolat ejtése | |
| Az ee betűkapcsolat ejtése | |
| Gyakorlás | |
| Az -ation végű főnevek hangsúlyozása | |
| Drill | |
| Olvasógyakorlat | |
| Rimusgyakorlat | |
| 20. lecke: [e] | 126 |
| Kiejtése és írásmódjai | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Teszt | |
| Az e betű lehetséges kiejtései fedett helyzetben | |
| A néma e funkciói | |
| Zárt vagy nyílt szótag? | |
| Olvasógyakorlat | |
| A -ment képzős főnevek hangsúlyozása | |
| A -less és -ness képzős szavak hangsúlyozása | |
| A let us összevont alakja | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 21. lecke: [ai] | 131 |
| Kiejtése és írásmódjai | |
| További írásmódjai | |
| Az i, y betűk lehetséges kiejtései szabad helyzetben | |
| Az ie betűkapcsolat ejtése | |
| Olvasógyakorlat | |
| Az -ize képzős szavak hangsúlyozása | |
| Az -ify képzős szavak hangsúlyozása | |
| Az -ization és -ification végű szavak | |
| Drill | |
| Olvasógyakorlat | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 22. lecke: [i] | 139 |
| Kiejtése és szabályos írásmódja | |
| Magyar-angol szópárok | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Drill | |
| Olvasógyakorlat | |
| Az i, y betűk lehetséges kiejtései fedett helyzetben | |
| Az i és y betűk megoszlása | |
| Zárt vagy nyílt szótag? | |
| Drill | |
| Az -ish végű igék hangsúlyozása | |
| A mellékhangsúly | |
| A re-, de-, pre-, ex- előképzők kiejtése | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 23. lecke: [ou], [oa] | 146 |
| Az [ou] Kiejtése és írásmódjai | |
| Drill | |
| Magyar-angol szópárok | |
| Az [oa] kiejése és írásmódjai | |
| Az o betű lehetséges kiejtései szabad helyzetben | |
| Az oa és az oe betűkapcsolatok ejtése | |
| Olvasógyakorlat | |
| Az -ous végű melléknevek hangsúlyozása | |
| Az -ous végű melléknevekből képzett főnevek | |
| A do not összevont alakja | |
| Olvasógyakorlat | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 24. lecke: [oi], [oy] | 151 |
| Az [oi] kiejtése és szabályos írásmódja | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Magyar-angol szópárok | |
| Az [oy] kiejtése és írásmódja | |
| Az o betű lehetséges kiejtései zárt szótagban | |
| Az oi/oy betűkapcsolat ejtése | |
| Zárt vagy nílt szótag? | |
| Gyakorlás | |
| Olvasógyakorlat | |
| A from erős és gyenge alakja | |
| Az off és a of kiejtése | |
| A not hangsúlyos ejtése | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 25. lecke: [u:], [ju:] | 156 |
| Az [u:] kiejtése és írásmódjai | |
| Drill | |
| Az u betű lehetségese kiejtései szabad helyezetben | |
| Az oo betűkapcsolat ejtése | |
| Az ui betűkapcsolat ejtése | |
| Az ev/ew betűkapcsolat ejtése | |
| Tökésetes rímek | |
| Három szótag - négyféle hangsúly | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 26. lecke: [u] | 162 |
| Kiejtése és szabályos írásmódja | |
| Magyar-angol szópárok | |
| Drill | |
| Gyakorlat | |
| Az u betű lehetséges kiejtései fedett helyzetben | |
| A [au] kiejtése és szabályos írásmódja | |
| Magya-angol szópárok | |
| Továbbu írásmódjai | |
| Drill | |
| Olvasógyakorlat | |
| A must erős és gyenge alakja | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 27. lecke: [ö] | 162 |
| Kiejtése | |
| Írásmódjai | |
| Magyar-angol szópárok | |
| Olvasógyakorlat | |
| [ö] és [i] | |
| A "kötő r" és a "betoldott r" | |
| Hangsúlyeltolódás és [ö] | |
| Gyenge alakok | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 28. lecke: [eö], [aa] | 167 |
| Az [eö] kiejtése és szabályos írásmódja | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Teszt | |
| Az a betű lehetséges kiejtései r előtt | |
| Gyakorlás | |
| Az [aa] kiejtése és szabályos írásmódja | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| "Betoldott [r]" és "kötő [r]" | |
| Magyar-angol szópárok | |
| Gyakorlat | |
| A két mássalhangzóra végződő igék hangsúlyozása | |
| Az -al végű szavak hangsúlyozása | |
| 29. lecke: [iö], [aiö], [auö] | 176 |
| Az [iö] kiejtése és szabályos írásmódja | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Az e betű lehetséges kiejtései r előtt | |
| Gyakorlás | |
| Az ear betűcsoport ejtése | |
| Az [aiö] kiejtése és szabályos írásmódja | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Az i, y betűk lehetséges kiejtései r előtt | |
| Az [auö] kiejtése és írásmódjai | |
| A triftongusok | |
| Az our/ower/owar betűcsoport ejtése | |
| Az utolsó szógatjukban [iö]-t tartalmazó szavak hangsúlyozása | |
| Öt szótag - ötféle hangsúly | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 30. lecke: [ó:] | 184 |
| Kiejtése és szabályos írásmódja | |
| Magyar-angol szópárok | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Az o betű lehetséges kiejtései r előtt | |
| Az au/aw betűkapcsolat ejtése | |
| Olvasógyakorlat | |
| Kétféle hangsúlyozású szavak | |
| Példamondatok | |
| Drill | |
| Olvasógyakorlat | |
| Ritmusgyakorlat | |
| 31. lecke: [uö], [ö] | 193 |
| Az [uö] kiejtése és szabályos írásmódja | |
| További írásmódjai | |
| Az u betű lehetséges kiejtései r előtt | |
| Az [ö] kiejtése és szabályos írásmódjai | |
| Magyar-angol szópárok | |
| További írásmódjai | |
| Drill | |
| Olvasógyakorlat | |
| Gyenge és erős alakok áttekintése | |
| Ritmusgyakorlat | |
| The Chaos | |
| MUTATÓ | 205 |
| FELHASZNÁLT IRODALOM | 209 |