A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Aviator International 1998. május

Független repülési lap - 1998/25. szám

Szerkesztő

Kiadó: Aviator International Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 31 oldal
Sorozatcím: Aviator International
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 34 cm x 24 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva. Angol nyelvű tartalomjegyzékkel és előszóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Március 10-én a Malév Air Cargo járatán egy szállítmányt - 765 kartonban megbújó 76 500 naposcsibét - kísértünk el Algériába.
A bérelt repülőgép a klasszikusan szép II-18-as volt. Valamikor a... Tovább

Előszó

Március 10-én a Malév Air Cargo járatán egy szállítmányt - 765 kartonban megbújó 76 500 naposcsibét - kísértünk el Algériába.
A bérelt repülőgép a klasszikusan szép II-18-as volt. Valamikor a lengyel légitársaság a LOT színeiben repült, majd a kelet-európai rendszerváltozások idején, amikor a lengyelek elsőként adtak túl a szovjet civil repülőtechnikán, akkor a Balkán légitársaság vette meg, s elsősorban észak-afrikai teherszállítási feladatokat hajtanak végre vele.
A már old timernek is nevezhető repülőgépről, amely még a következő évezredben is repülni fog jó néhány évet. El kell mondanom, hogy konstrukciója, ugyanúgy mint sok más kortársáé, a második világháborús híres Boeing B-29-es bombázóra emlékeztet. 1957-ben repült először a négy 4000 lóerős Ivcsenko légcsavaros gázturbinával meghajtott utasszállító repülőgép. A legoptimálisabb 8-11 ezer méteres utazómagasságában, úgy 6500 km távolságra képes elrepülni, valamivel több mint hatszáz kilométerórás utazósebességgel. Az afrikai célállomást, 9000 méter magasságban Zágráb, Róma. Szardínia útvonalon közelítettük meg.
A Constantintől délre fekvő repülőtéri leszállás után a fényképezést, videofilm forgatását a helyiek sajtó-túlérzékenysége miatt felfüggesztettük, s inkább mi is beálltunk a csibés kartonokat rakodó algériaiak közzé.
Azután visszarepültünk... A délutáni napállás, a monoton hajtóműzúgást elfelejtette, újabb földi csodákat tartogatott a számunkra egészen a ferihegyi leszállásig. Vissza

Tartalom

LÉGIERŐ
Török Starfighter Szolnokon 4
Légi közlekedés
LinAir 5
História
Légihíd Berlinbe 1948-49 8
Gyakorlat
Cooperative Lantern '98 10
Old Timer
Li-2 Teve 12
História
Il-14-essel Gagarin fogadására 14
Légierő
Mi-24-es harci helikopterek Magyarországon
Mi-24 combat helicopters in Hungary 16
Légierő-história
Angol repülőgépek a Szovjetunióban 18
História
Éles bevetésben
Real situation 20
Aviation art
Konkrét történet 23
Repülésbiztonság 24
Légiposta 26
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Aviator International 1998. május Aviator International 1998. május Aviator International 1998. május Aviator International 1998. május Aviator International 1998. május

A borító kissé kopottas, töredezett.

Állapot:
940 Ft
350,-Ft 50 25
2 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv